جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 30652
منبع : خبرگزاری خانه ملت
رئیس مجلس در قم:

ملت ایران با ایستادگی خود طرف غربی را مجبور به مذاکره کرد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرف غربی در مذاکرات به دلیل ایستادگی مردم ایران و تبدیل غنی سازی به یک دانش بومی در کشور مجبور به مذاکره شد.
ملت ایران با ایستادگی خود طرف غربی را مجبور به مذاکره کرد
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای روستای ویریج قم با اشاره به اینکه در قرآن آمده است شهدا پیش خداوند روزی می‌خوردند و نباید فکر کنید مانند سایر انسان‌ها هستند اظهار داشت: شهدا زنده هستند و در زندگی ما نقش دارند، از این جهت برگزاری جلسات مربوط به شهدا اقدام مناسبی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در زندگی گرفتاری‌هایی داریم اما از زنده بودن شهدا نیرو می‌گیریم و کسب این نیرو بیانگر زنده بودن شهدا است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز بزرگداشت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نمونه یک مجاهد فی‌سبیل‌الله بود و مجاهدت امری است که تاثیرات فردی و اجتماعی دارد.

لاریجانی با اشاره به اینکه سبک زندگی مؤمن به گونه‌ای است که همواره باید آماده مجاهدت باشد افزود: اصل انتظار در این است که مومنان آماده مجاهدت در رکاب امام زمان (عج) باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم وجود روحیه جهادی در انسان بیان کرد: به فرموده چیامبر اکرم (ص) اگر کسی اهل جهاد نباشد و به آن حبی نداشته باشد منافق از دنیا می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا دچار دنیا زدگی شده‌ایم گفت: اگر امروز شاهد وجود مشکلات در دنیای شرق و غرب هستیم به دلیل همین دنیا زدگی و از بین رفتن مجاهدت در زندگی است.

لاریجانی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌های روحی به دلیل بی هدفی در زندگی و نبود روحیه جهادی است گفت: عزت مؤمن با روحیه جهادی او حفظ می‌شود و مسلمان واقعی کسی است که آمادگی جهاد را داشته باشد و یک ملت باید عزتمندی خود را با استفاده از فرهنگ مجاهدت حفظ کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای ثروتمندی در منطقه ما وجود دارند عنوان کرد: با وجود ثروتمندی این کشورها در مقابل قدرت‌های جهان تسلیم هستند زیرا ثروت عامل عزت آفرین نیست و باید برای داشتن عزت تمرین مجاهدت داشت.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) فرمودند ملتی که لباس جهاد رااز تن خود خارج کند لباس ذلت را به تن می‌کند بیان کرد: برخی کشورهای منطقه به جای تکیه بر توان داخلی به قدرت‌های بزرگ تکیه کرده‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه ملتی روی پای خود می‌ایستد، که اهل مجاهدت باشد، عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل مجاهدت بود و مردم بی‌سلاح در مقابل نظامی که از آمریکا قدرت می‌گرفت پیروز شدند و اگر خصلت مجاهدت در وجود مردم کشورمان نبود، انقلاب پیروز نمی‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است مردم یک مسلک فکری را بپسندند اما برای آن جانفشانی نمی‌کنند، اما مردم در روز ۱۵ خرداد ۴۲ حضوری جانانه داشتند و همین موضوع موتور محرکی برای پیروزی انقلاب بود.

وی با اشاره به صف‌کشی‌ها در مقابل ایران پس از پیروزی انقلاب گفت: مسائلی از قبیل تجزیه‌طلبی و تشکیل گروهک‌هایی مانند گروهک منافقین، ریشه‌های بیرونی داشت و دلیل نابودی آن‌ها نیز جهاد فی‌سبیل‌الله در مقابل آن‌ها بود.

لاریجانی با اشاره به اینکه به ۸ سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: در آن زمان بنی‌صدر اجازه ورود جریان‌های مردمی به جنگ را نمی‌داد و حتی شهید چمران که یک جریان چریکی کوچک تشکیل داده بود، از کوچک‌ترین سلاحی بهره‌مند نبود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنی‌صدر به دلیل اینکه روحیه استفاده از نیروهای مردمی را نداشت هیچگاه توفیق نیافت بیان کرد: به همین دلیل نیز پس از عزل بنی‌صدر، از یک‌سو شرایط سیاسی داخلی تغییر کرد و از سوی دیگر جبهه مملو از نیروهای علاقه‌مند و مجاهد فی‌سبیل‌الله شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به رفع محاصره آبادان و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این موضوع موجی از تغییر شرایط را در دنیا رقم زد و آن‌ها فهمیدند که در مقابل یک ملت مجاهد قرار دارند، در حالی که خواسته آن‌ها تسخیر تهران در مدت دو هفته پس از آغاز جنگ بود.

وی با اشاره به همکاری بسیاری از کشورهای منطقه با صدام افزود: هدف آن‌ها سرنگونی جمهوری اسلامی در عرض ۲ هفته بود، اما مجاهدت مردم ایران ورشکستگی صدام را رقم زد.

لاریجانی گفت: البته پس از جنگ تحمیلی بسیاری از کشورها بابت همکاری با صدام اعلام ندامت کردند و ما نیز امیدواریم که چنین اقدامی را دیگر شاهد نباشیم. البته یکی از صف‌کشی‌های دیگر همکاری کشورهای منطقه برای حمله به یمن بود و همین موضوع نشان می‌دهد که این کشورها متحول نشده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همواره با برخورداری از روحیه مجاهدت، پیروز و سرافراز است، گفت: ملت ایران در مقابل گردن‌کلفتان ایستادگی می‌کند در حالی که هیچ یک از کشورهای منطقه چنین جرأتی را ندارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معادلات منطقه‌ای اکنون تغییر کرده است، عنوان کرد: یک زمانی رژیم اشغالگر قدس در خاورمیانه سلطنت می‌کرد، اما گروه کوچکی مانند حزب‌الله در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد و دلیل آن وجود روحیه مجاهدت در حزب‌الله است و بسیاری از حامیان اسرائیل پس از جنگ ۳۳ روزه اعلام کردند که کمر اسرائیل شکست.

وی تصریح کرد: امروز حتی آمریکا هم جایگاهی در منطقه ندارد چرا که تنها شعار سر داده و لشگرکشی کرده‌اند. آمریکایی‌ها هیاهو می‌کنند اما قدرت مطلق در منطقه نیستند.

لاریجانی با اشاره به ائتلاف ۴۰ کشور برای مقابله با داعش گفت: بسیاری از کشورها برای مقابله با داعش ائتلاف کرده‌اند، اما چرا در مقابل این گروهک موفقیتی کسب نمی‌کنند؟ دلیل این موضوع این است که غربی‌ها نمی‌توانند به درستی صحنه‌گردانی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد دلایل تشکیل داعش و گروهک‌های مشابه به دست غرب گفت: آمریکا تسلط خود در منطقه را از دست داده و به همین دلیل نیز به دنبال ایجاد اختلاف میان کشورهای مسلمان است.

وی با بیان اینکه اعضای گروهک داعش اکنون در دو کشور منطقه آموزش می‌بینند، افزود: آیا این موضوع نفاق نیست؟ ما بیش از اینکه نگران ساخت سلاح هسته‌ای باشیم، نیازمند دنیای عاری از نفاق بین‌المللی هستیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه پیروی از مقام معظم رهبری سبب رستگاری ملت می‌شود و این اصل همواره باید مورد توجه باشد بیان کرد: طرف غربی در مذاکرات به دلیل ایستادگی مردم ایران و تبدیل غنی سازی به یک دانش بومی در کشور مجبور به مذاکره شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن همیشه مدعی می‌شود ما توانسته‌ایم ایران را مجبور به مذاکره کنیم گفت: حقیقت این است که ملت ایران با ایستادگی خود سبب شد تا طرف غربی مجبور به مذاکره با ایران شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcf0vdm.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما