يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 30695
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در جهان اسلام:

دولت آل سعود در نهایت در باتلاق یمن غرق می‌شود

قم نيوز : قم نیوز:مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه آل سعود در ابتداگفت در ۷ روز کار یمن را تمام می‌کنیم ولی امروز ۷۴ روز می گذردگفت:روز به روز پیروزی‌های انصارالله بیشتر می‌شود، آل سعود شکست خورده و به بن بست رسیده و درباتلاق‌ یمن غرق می شود.
دولت آل سعود در نهایت در باتلاق یمن غرق می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد علی تسخیری ظهر امروز در اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از مردم مظلوم یمن که در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد با اشاره به حملات دولت آل سعودبه ملت یمن اظهار داشت: عربستان بر اساس سلطه جویی‌هایی عبدالعزیز بن سعود وتفکر محمد عبدالوهاب، بوجود آمد که پشتوانه تشکل عربستان، انگلیسی‌ها بودند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در جهان اسلام افزود: انگلیسی‌ها این رییس قبیله را که به کویت تبعید شده بود را حمایت کردند و یک ژنرال انگلیسی خود را مسلمان اعلام کرد و نام عبدالله را بر خودگذاشت و حتی پشتیبان این خلیفه بود تا زمانی که وارد مکه شد و عبدالعزیز پشت سر این ژنرال انگلیسی نماز خواند.

وی با اشاره به ماهیت نظام سعودی افزود: این نظام مرتجع، تفکر متشدد وهابی داشت و این تشدد وهابی چیزی خلاف عصر و زمان و مسیر تاریخ است، محمدعبدالوهاب ابتدا شیعه و سپس صوفیه را تکفیر کرد و سپس معتزله را تکفیرکرد و سپس اشاعره را نیز تکفیر کرد و هر کسی که توانست تکفیر کرد و تنها افراد شهرک درعیه نزدیک ریاض را باقی گذاشت.

دبیر اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از مردم یمن تصریح کرد: عربستان با همین تشتت پیش می‌رفت و دید که انقلاب اسلامی ایجاد شد و دل‌ها را با خود همراه کرد و هرچه تلاش کرد دید فایده ندارد؛ در ابتدا سعی کرد که حالت انفعالی به خود بدهد و آنجا متمایل به صوفیه شد؛ آن‌ها مساله گفتگو بین ادیان و مذاهب را مطرح کردند در حالی که آن‌ها گفتگو بین ادیان را حرام می‌دانند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در جهان اسلام با بیان این که دولت آل سعود در برابر انقلاب اسلامی شکست‌های متمادی را متحمل شده است اظهار داشت: ملک عبدالله گفتگوی بین ادیان و مذاهب را مطرح کرد و کمی انعطاف پذیری را نشان داد او حتی به شیعه منعطف شد و خیال می‌کرد می‌تواند خود را مطرح کند ولی روز به روز منکوب می‌شد و ضربات سختی خورد و روز به روز طرح‌هایشان نسبت به انقلاب شکست خورد.

تسخیری بیان کرد: آل سعود القاعده را ایجاد کردو با برنامه‌های غرب و کمک پاکستان القاعده را درست کردند و و ضد آن‌ها شد؛ سپس طالبان را درست کردند و شکست خوردند؛ آن‌ها سپس صدام را کمک کردند و او هم شکست خورد؛ در یک جا گفتند که ۳۲ میلیارد دلار به صدام کمک کردیم؛ همه بنادر و فرودگاه‌های آن‌ها در اختیار صدام بود ولی تلاش‌های مذبوحانه در عراق و لبنان و سوریه و مصر و تونس شکست خوردند.

وی افزود: هر کاری کردند که سوریه به سمت خودشان جذب کنند نتوانستند و سپس اعلام کردند که لبنان برده ایران است؛ یمن در گذشته حیات خلوت آن‌ها بود و به همین خاطر سعی کردند که یمن تضعیف شود و عقب مانده باشد و یکی از طرح‌های خبیثانه آن‌ها از بین بردن زیدیه در یمن بود؛ بنده خودم شاهد طرح‌های کثیف آن‌ها برای از بین بردن حوزه علمیه یمن بودم و معارف زیدیه را به فراموشی سپردند.

دبیر اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از مردم یمن تصریح کرد: علی عبدالله صالح زیدی بود و می‌خواست دو تن از علمای زیدیه را اعدام کند و من به او گفتم که مگر تو زیدی نیستی؟ آن‌ها برادران تو هستند؛ علی عبدالله صالح جنگ‌های تمام عیار کرد با حوثی‌ها که شکست خورد؛ آن دو عالم نیز در نتیجه نامه رهبری آزاد شدند و یکی از آن‌ها امام جمعه صنعا شد و یکی از رهبران انقلابی انصارالله شد.

تسخیری بیان کرد: در ابتدا گفتند که ما در ۷ روز کار یمن را تمام می‌کنیم ولی امروز ۷۴ روز از آن روز می‌گذرد و روز به روز پیروزی‌های انصارالله بیشتر می‌شود و القاعده ای‌ها که مزدور عربستان هستند شکست خوردند؛ متاسفانه آن‌ها در ماه حرام هم جنگ را دنبال کردند و علمای مزدور گفتند که فتنه یمن اشد از قتل است و پس باید در این ماه هم جنگید؛ جالب است که در مساله آتش زدن خلبان اردنی آن‌ها بیانیه دادند که ما به استناد ابن تیمیه این کار را کردیم و پس از آن مردم اردن و یمن به جان عکس‌ها و کتب ابن تیمیه افتادند و تکفیری‌ها بهانه‌هایی از گفته ای این فرد متشدد احمق می‌گیرند.

وی افزود: عربستانی‌ها امروز مورد محکومیت سازمان‌های بین المللی قرارگرفتند و حتی جمال بن عمر که نوکر آن‌ها در سازمان ملل است آن‌ها را محکوم کرد؛ آن‌ها ۱۷۰ کشته با ۱۷۰۰ زخمی و خسارات متعدد زرهی و لشکری به زعم خود داشته‌اند که برای آن‌ها بسیار بد است.

دبیر اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از مردم یمن تصریح کرد: دولت آل سعود از حالا شکست خورده و به بن بست رسیده و در باتلاق‌های یمن غرق می‌شوند و لذا مجبور شدند به عمان پناه ببرند که به آن‌ها کمک کند، برگزاری کنفرانس صلح ژنو را نیز برای همین موضوع می‌خواهند؛ این در عین حالی است که انصارالله هر روز در حال پیشرفت هستند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccpeq1.2bqxo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما