قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به حادثه برق‌گرفتگی کودکی خردسال در یکی از بوستان‌های قم گفت: جای تأسف و تأثر است که اینگونه حوادث در قم تکرار می‌شود.
تکرار حادثه برق‌گرفتگی در بوستان‌های قم مایه تأسف است/ برخورد با متخلفان در اولویت قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، ولی‌الله بیاتی پیش از ظهر امروز در یکصد و سی و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: حادثه مرگ کودکی خردسال بر اثر برق‌گرفتگی در یکی از بوستان‌های قم بسیار دلخراش و شبیه حادثه یک سال پیش بود.

وی افزود: همان زمان از شهرداری خواستیم نسبت به اصلاح سیستم‌های ایمنی در فضاهای مربوط به شهرداری از جمله فضای سبز اقدام کند و امروز هم از شهردار جدید می‌خواهیم با توجه به فرارسیدن فصل تابستان که استفاده بیشتر مردم از پارک‌ها را به دنبال دارد این مسئله را در اولویت قرار دهد.

رئیس شورای شهر قم با تاکید بر برخورد با افرادی که در زمینه ایمنی فضاهای سبز کوتاهی می‌کنند گفت: مسئولیت ایمنی فضاهای شهری بر عهده ماست و لازم است با پیمانکاران متخلف برخورد شود؛ از رؤسای کمیسیون خدمات شهری و سایر اعضای مربوطه می‌خواهیم پیگیری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: جای تأسف و تأثر است که اینگونه حوادث در قم تکرار می‌شود؛ باید اقدامی صورت بگیرد که اینگونه موارد به وقوع نپیوندد.

بیاتی با اشاره به دیدار شهردار و اعضای شورای شهر قم با مراجع تقلید و علما عنوان کرد: استفاده از رهنمودهای این بزرگان و همچنین ائمه جمعه قم و تولیت مسجد مقدس جمکران و معرفی توانمندی‌های شهردار جدید قم هدف از این دیدارها بود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم رهنمودهای علما در این دیدارها را مورد توجه قرار داد و گفت: آنها بر اهمیت و جایگاه شهر قم در جهان تشیع تاکید داشتند، ارزش خدمت در شهر قم را مورد توجه قرار دادند و همچنین خواستار توجه به امور فرهنگی و معماری اسلامی در قم شدند.

وی خاطرنشان کرد: قم شهری فرهنگی است و علما هم انتظار دارند برنامه‌های فرهنگی شهرداری بیش از پیش تقویت شود.

بیاتی با اشاره به تقدیر علما و مراجع تقلید از خدمات شهردار قبلی قم گفت: همچنین از خدمات گسترده مدیریت شهری در ایام نیمه شعبان نیز تقدیر صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری به دولت دارای سود روزشمار هستند خاطرنشان کرد: در عین حال به بدهی‌هایی که دولت به شهرداری قم دارد هیچ سودی تعلق نمی‌گیرد بنابراین به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های موجود سود بدهی‌های مدیریت شهری قم کاهش یابد.

وی به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در هیئت رئیسه تصمیم گرفته شد جلسات رسمی شورا طی این ماه روزهای یکشنبه از ساعت ۸ تا ۱۱ برگزار شود.

بیاتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار شورا برای ارائه گزارش عملکرد بودجه‌ای شهرداری و سازمان‌های تابعه طی بازه‌های زمانی دو ماهه عنوان کرد: این اقدام در راستای نظارت دقیق‌تر شورا بر مدیریت شهری و کمک به شهرداری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaoane.49nw615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما