يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 30821
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم:

۶۵۰ ردیف عمرانی در بودجه سال ۹۴ شهرداری قم در نظر گرفته شد‌

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم گفت: ۶۵۰ ردیف عمرانی در بودجه سال ۹۴ شهرداری پیش بینی شده ‌که پیشرفت فیزیکی و عمرانی ۵۰ درصد ردیف‌ها یا آغاز شده و یا در حال آغاز است.
۶۵۰ ردیف عمرانی در بودجه سال ۹۴ شهرداری قم در نظر گرفته شد‌
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر صبح امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد با اشاره به آمار و اطلاعات مربوط به هزینه‌های جاری شهرداری قم در دو ماه نخست سال ۹۴ اظهار داشت: ۱۶ سال از فعالیت ما گذشته است اما هنوز موفق نشده‌ایم فهرستی از نیروهای شهرداری داشته باشیم و فهرست ما با عملکردها نمی‌خواند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه رقمی که برای اضافه کار در این مدت در نظر گرفته شده ‌۲۷ درصد انحراف داشته است، افزود: در هزینه خدمات شهری ۳۳ و یک دهم میلیارد بودجه داشته‌اند که یک دهم میلیارد آن هزینه شده است.

‌آتش زر افزود: در رابطه با اجاره ساختمان نزدیمک ۴۸۸ درصد بودجه عملی شده است که متاسفانه رقم پیشنهادی که به ما داده بودند اصولی نبوده و باید در متمم اصلاح شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در مورد بودجه خدمات شهری هر کاری کرده‌ایم موفق نشده‌ایم متوجه تعداد پرسنل بشویم افزود: این نقطه ضعف برای شهرداری است و باید شفاف سازی در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه نباید به‌گونه‌ای باشد که پرسنل در شهرداری کار می‌کنند از سازمان‌ها حقوق بگیرند، گفت: دلایلی را برای ما در رابطه به این مشکل آورده‌اند اما قابل قبول نیست.

آتش زر با اشاره به آخرین وضعیت پیش‌پرداخت‌ها و علی‌الحساب‌ها گفت: هنوز آمار دقیقی دریافت نکرده‌ایم، باید این پیش پرداخت‌ها قطعی شود و میزان پرداختی‌ها مشخص شود.

وی با اشاره به بحث هزینه‌های عمرانی اظهار داشت: ۶۵۰ ردیف عمرانی در بودجه سال ۹۴ شهرداری پیش‌بینی شده است و ۵۰ درصد ردیف‌ها پیشرفت فیزیکی و عمرانی آن‌ها یا آغاز شده و یا در حال آغاز است اما برخی هنوز عملکرد ریالی ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری در بحث تملک ۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: بهبود امور و مرور شهری با پیشرفت ۸ درصدی همراه بوده است و ایجاد تسهیلات حفاظتی برنامه چهارم یک درصد، بهبود محیط شهری برنامه پنجم ۵ درصد، ایجاد محیط‌های فرهنگی و اماکن ورزشی برنامه ششم ۵ درصد، ایجاد سایر تاسیسات برنامه هفتم ۸ درصد و ایجاد تاسیسات درآمد‌زا صفر درصد بوده است.

‌آتش زر گفت: مشکل املاک قول نامه‌ای، تغییر طرح، عدم تخصیص اعتبار از طرف دولت، تداخل وظایف سازمان عمران نوسازی با شهرداری، فقدان نقدینگی و نداشتن اولویت بندی در تملک‌ها از مسائلی است که در بحث تملک با آن روبرو هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم با اشاره به احداث مسیر حریم راه آهن افزود: بخشی از شوارع آماده ‌است اما بخشی را خود راه آهن اجازه نمی‌دهد که درصورتی که این مشکل حل شود بخشی از ترافیک این محدوده حل می‌شود.

وی با اشاره به بحث زیرسازی معابر گفت: سازمان نوسازی و مناطق با یکدیگر مشکلاتی دارند که باید بررسی و حل شود و همچنین بین شهرداری و دستگاه‌های حفار مشکلاتی وجود دارد.

آتش زر با اشاره به اینکه ۵ ساختمان آتش نشانی ساخته شده ‌اما آتش نشانی آن را تحویل نگرفته است، بیان کرد: سازمان آتش نشانی این ساختمان‌ها را به بهانه عدم تجهیز آن قبول نمی‌کند که شهرداری باید برای حل این مشکل اقداماتی را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قم در‌باره برنامه نهم و ارواق مشارکت به مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان گفت: شهرداری گزارش دقیقی در این مورد به شورا نداده است که نیاز به پاسخگویی در این زمینه احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان عمران و نوسازی دارای مشکلاتی بود افزود: هیئت حل اختلاف مشکل را حل کرد و سازمان نوسازی و بهسازی توسعه عمران در طی سه ماه منحل شوند و فرایند قانونی انحلال را طی کنند که در این صورت سازمان عمران و نوسازی عملکرد قانونی دارد.

آتش زر با بیان اینکه چون بودجه این سازمان هنوز مصوب نبوده بودجه دو دوازدهم سال ۹۳ برای آن در نظر گرفته شد گفت: این سازمان دراین دو ماه ۶ و ۱ دهم میلیارد تومان درآمد داشته ‌که عمده آن ناشی از فروش و اجاره مغازه‌های پاساژ الغدیر بوده است.

آتش‌زر با اشاره به عملکرد بودجه‌ای سازمان اتوبوس‌رانی گفت: این سازمان اعلام کرده ‌دارای ۱۲۵ میلیون تومان درآمد بوده و این مبلغ حاصل از ارائه سرویس ارائه خدمات وسائل درون شهری و فروش ۶ میلیون تومان فروش بلیط بوده و دارای ۷۱۵ میلیون تومان هزینه بوده ‌که این مبلغ غیر منطقی است و البته توضیحاتی در مورد آن داده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی در ۲ ماهه نخست امسال تحقق درآمد ۴۶ درصد تحقق درآمدی داشته است و ۱۷۲ میلیون تومان درآمد داشته است، خاطرنشان کرد: نقل و انتقال در این بخش کم شده و درآمد آن‌ها ‌کاهش یافته است.

وی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر به دلیل حذف سهمیه سوخت و کاهش ارزش تاکسی، میزان نقل و انتقالات هم کمتر شده و به همین از درآمدها هم کاسته شده است.

آتش زر با اشاره به عملکرد دوماهه بودجه‌ای سازمان پایانه‌ها گفت: درآمد این سازمان در این مدت ۳۹۰ میلیون تومان بوده و این درآمد به میزان ۶۸ درصد تحقق داشته است؛ بر اساس گذارش های دریافتی با توجه به راه اندازی قطار قم تهران این درآمد کاهش یافته است که خبر خوبی است چون امنیت حمل ونقل با قطار بیشتر است.

وی با اشاره به عملکرد سازمان حمل و نقل و ترافیکم بیان کرد: ۹۲۰ میلیون تومان به میزان ۶۴ درصد این بودجه دو ماهه را تحقق داده‌اند و بیشترین درآمد را از اجاره پارکینگ‌ها داشته‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdfj0s.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما