دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 30848

برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان اعلام شد‌

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) گفت: همانند سال‌های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.
برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان اعلام شد‌
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی احمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات ساختمان کریمه برگزار شد، اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه سخنرانی و مناجات شبانه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود که از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح برنامه سخنرانی‌ ویژه ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه پیش از ظهر در شبستان امام خمینی (ره) و نیز شب ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در این شبستان سخنرانی برگزار می‌شود، بیان کرد: در ۱۵ روز اول ماه رمضان برنامه سخنرانی و بیان احکام را داریم و در ۱۵ روز دوم برنامه زمزمه معرفت اجرا می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

احمدی با بیان اینکه برنامه ترتیل‌خوانی عمومی نیز همانند سال‌های گذشته در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های قرآنی حرم در ماه رمضان پیش از اذان ظهر تا ساعت ۱۶ برگزار می‌شود و از ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه تا ۱۵ و ۴۵ دقیقه ترتیل‌خوانی عمومی برگزار می‌شود که از شبکه‌های ۳، نور و کوثر به‌صورت زنده پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه از یک ساعت قبل از اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر به شکل مداوم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برنامه برگزار می‌شود، گفت: تفسیر قرآن کریم بعد از نماز ظهر و عصر توسط حجت‌الاسلام رفیعی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: ترتیل‌خوانی ویژه بانوان ساعت ۱۱ صبح هرروز در شبستان نجمه خاتون برگزار می‌شود و بیان احکام را نیز برای بانوان خواهیم داشت، ترتیل‌خوانی برای نوجوانان را نیز در ماه رمضان برگزار می‌کنیم که هر روز ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

احمدی با بیان این که برنامه‌های قرآنی ویژه ای برای نوجوانان برگزار می‌کنیم، عنوان کرد: با کانون‌های فرهنگی و مذهبی مساجد هماهنگ شده که محتوای آموزشی که برای نوجوانان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) بیان می‌شود در این مساجد نیز اجرا شود و در پایان آزمونی ازاعضای کانون‌ها گرفته می‌شود و از طرف مرکز قرآن و حدیث به برگزیدگان گواهینامه اعطاء می‌شود.

وی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه ضیافت قرآنی در بوستان حضرت نرجس واقع در میدان جانبازان اجرا می‌شود و برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل جنگ قرآنی، غرفه کودک و نوجوان، اقامه نماز قضا، قرائت زیارت حضرت معصومه (س) از جمله این برنامه‌ها است که از ساعت ۲۲و ۳۰ الی ۲۴ هر شب برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: رواق کودک و نوجوان جهت آرامش پدران و مادران برای فرزندان آن‌ها از ساعت ۱۰ الی ۱۶ و شب‌ها از ساعت ۲۰ الی ۲۳ برقرار است و در کنار آن کارگاه تربیت فرزند نیز برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به برنامه‌های هیئت انصار المهدی (عج) در سالن امام خامنه‌ای بیان کرد: هیئت جوانان انصار المهدی (عج) هر هفته در سالن امام خمینی (ره) برنامه دارد و در شب شهادت امام علی (ع) و میلاد امام حسن (ع) توسط این هیئت مراسم ویژه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام ماه رمضان برنامه پاسخگویی به سؤالات شرعی به‌صورت ویژه برگزار می‌شود، عنوان کرد: میزهای پاسخگویی اعتقادی و شرعی از ساعت ۱۸ تا ۲ بامداد به‌صورت سیار اجرا می‌شود و کارشناسان مذهبی پاسخگوی سؤالات دینی و شرعی زائران هستند.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به برنامه شب‌های قدر حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: در شب نوزدهم ماه رمضان حجت‌الاسلام میر باقری به‌سخنرانی می‌پردازد. دعاخوانی و مرثیه خوانی توسط مهدی میرداماد انجام می‌شود، شب ۲۱ رمضان نیز مراسم احیا و قرآن به سر توسط آیت‌الله سیداحمد خاتمی انجام می‌شود و حاج عباس حیدرزاده به مدیحه‌سرایی می‌پردازد و در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام رفیعی مراسم احیا و سخنرانی را برگزار می‌کند و حسینی نژاد نیز به مدیحه سرایی می‌پردازد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc44q1.2bqx08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما