پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۵
کد مطلب : 30910
منبع : روابط عمومی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س):

دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه(س)، الگویی موفق از دانشگاه اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: دانشگاه‌ها مراکز تولید علم در جامعه دینی هستند و دانشگاه‌های تک جنسیتی مانند دانشگاه حضرت معصومه(س) الگویی موفق از دانشگاه اسلامی در سطح جهان ارائه می‌کند.
دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه(س)، الگویی موفق از دانشگاه اسلامی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با رییس دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها بابیان این‌که دانشگاه‌های تک جنسیتی الگوی موفق در عرصه علمی و تربیتی دینی دانشجویان است، اظهار داشت: دانشگاه‌ها مراکز تولید علم در جامعه دینی هستند و دانشگاه‌های تک جنسیتی مانند دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها الگوی موفق از دانشگاه اسلامی در سطح جهان ارائه می‌کند.

تولیت آستانه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با ضروری دانستن کمک خیران به فعالیت دانشگاه‌های تک جنسیتی، افزود:‌ امروزه کارشناسان و روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که دانشگاه تک جنسیتی موجب تمرکز حواس و ارتقای سطح آموزش و دانش است و اختلاط دختر و پسر آسیب‌زا بوده و بیشتر مراجع هم بر این موضوع از دیدگاه شرعی تأکید دارند.

وی تصریح کرد: اختلاط زن و مرد نه ‌تنها از نظر معنوی بلکه از نظر مادی هم تأثیرگذار است و در جاهایی که اختلاط نباشد، موفقیت‌ها و ظرفیت‌های پیشرفت بیشتر خواهد بود.

آیت‌الله سعیدی با بیان این‌که دانشگاه‌های دینی موفق مانند دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها نیازمند معرفی هرچه بیشتر به عموم مردم و خیران است، تصریح کرد: باید برای معرفی هر چه بیشتر این دانشگاه در سطح کشور و شهر قم مسئولان این دانشگاه به‌صورت عملی وارد میدان شده و سعی کنند این دانشگاه را آن‌چنان‌که شایسته یک دانشگاه دینی و موفق است، معرفی کنند.

تولیت آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به ظرفیت دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: حمایت مردم و خیران می‌تواند یکی از راهکارهای مهم برای تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی این دانشگاه باشد. بازدید مراجع، مردم عادی و خیران راهگشای مشکلات دانشگاه‌ها در مناطق مختلف ازجمله دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها است.

آیت‌الله سعیدی بابیان این‌که خدمت به دانشگاه و مدارس به‌عنوان مراکز علمی و دینی خدمت به یک قشر نیست بلکه خدمت به اسلام است، یادآور شد: ورود خیران به عرصه دانشگاهی و علمی کشور می‌تواند در رونق علمی و جهش نرم‌افزاری تولید علم در کشور نقش مؤثری داشته و به تربیت نیروهای مجاهد و متخصص علمی در نظام اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccxoq1.2bqxs8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما