سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 31020
یک متخصص طب سنتی:

غذایی که مناسب با ساختار جسم و مزاج است باید مصرف شود

قم نيوز : قم نیوز: یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه غذایی که مناسب با ساختار جسم و مزاج است، باید مصرف شود، گفت: خرما طبع گرم و خشکی دارد و برای شروع افطار بسیار مناسب است، البته بهتر است که همراه آب‌جوش یا چای کم‌رنگ باشد.
غذایی که مناسب با ساختار جسم و مزاج است باید مصرف شود
به گزارش قم نیوز، سید سعید اسماعیلی متخصص طب سنتی درباره هضم ۴گانه غذا در معده اظهار داشت: در طب سنتی چهار مرحله هضم در بدن وجود دارد.

به‌گفته وی هضم اول از دهان شروع می‌شود و در معده و روده ادامه پیدا می‌کند. ماحصل آن یک ماده به‌نام کشکاب که مانند سوپ جو صاف و سفیدرنگ است از طریق عروق چسبیده به دیواره روده جذب می‌شود و وارد کبد می‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در کبد هضم دوم شروع می‌شود. روی این ماده جذب‌شده فعل و انفعالاتی انجام می‌شود و چهار ماده اصلی خون, بلغم, صفرا و سودا تولید می‌شود که خیلی حائز اهمیت است.

فرق سفره‌های قدیم و جدید در چیست؟
اسماعیلی گفت: رعایت ۶ اصل مهم برای سلامتی لازم است که حالات روحی و روانی یکی از این اصول است. اگر غذای بسیار خوبی خورده شود ولی یک همنشین بد و غرغرو کنار ما وجود داشته باشد, همه مواد غذایی خوب را می‌تواند به سموم تبدیل کند.

وی افزود: به‌نظر من تفاوت اصلی سفره‌ها در تکلف‌هایی است که ما در گذشته نداشتیم و الآن دچار آن هستیم.

این متخصص طب سنتی گفت: خرما طبع گرم و خشکی دارد و برای شروع افطار بسیار مناسب است و بهتر است که همراه آب‌جوش یا چای کم‌رنگ باشد البته آب‌جوش بهتر است.

اسماعیلی بیان کرد: پنیر طبع سردی دارد، میانه خوبی با آن نداریم ولی برای افطار به‌همراه گردو مناسب است. سبزی خوردن هم ترکیب گرم و خوبی است، ولی مصلح خاص پنیر گردو است و برای وعده شام مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: اشکال ما در تغذیه این است که فکر می‌کنیم اگر سفره‌ای با غذاهای متنوع پهن شد, باید از هر غذایی بخوریم. خیر، بلکه ممکن است برای من پنیر مناسب باشد، ولی برای فرد دیگری کره سودمند است؛ غذایی که مناسب با ساختار جسم و مزاج ما هست باید استفاده کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfxxdm.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما