چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 31183

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۰

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۰پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۰به شرح زیر است:

آیت الله یزدی خبر داد: ارجاع قانون امر به معروف و نهی از منکر به هیئت حل اختلاف
از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد: سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در سه محور و ۸۰ بند
رئیس جمهور در جمع اصحاب رسانه: تعهدات را زیر پا بگذارند شدیدتر باز می‌گردیم
مدیر حوزه‌های علمیه: رهبر معظم انقلاب اخبار قم را با جديت پيگيري می‌کنند
وزیر امور خارجه: بدون پذیرش حقوق ایران توافق حاصل نمی‌شود
تحلیلگر آمریکایی: واشنگتن از ایران انقلابی می‌ترسد نه سلاح هسته‌ای

** جام جم ۹۴/۴/۱۰

* نامه‌ای که تایید نشد
روز دوشنبه خبرهایی درباره نامه باراک اوباما به مقامات کشورمان که از سوی نخست وزیر عراق به تهران رسیده منتشر شد که دیروز با عدم تایید این خبر از سوی سخنگوی دولت و تکذیب آن از سوی واشنگتن رو به رو شد.

** همشهری ۹۴/۴/۱۰
* ترویج وهابیت در هند از سوی عربستان
ویکی لیکس اسنادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد عربستان با هدف گسترش وهابیت در هند، پول‌هایی را به برخی مراکز اسلامی در این کشور تزریق کرده است.
طبق اسناد منتشر شده سعودی‌ها خود پیشنهاد کمک مالی به ۹ موسسه اسلامی در هند را داده‌اند.
* هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد
حسین موسویان مذاکره کننده پیشین هسته‌ای: رهبر ایران بازی سیاسی نمی‌کند.
مخالفت رهبری ایران با زیاد خواهی‌های بی‌مورد آمریکا همچون بازرسی در هر زمان از هر مکان است.
هیچ کشور دیگری هم چنین چیزی را نپذیرفته است.
مورد دیگر از زیاده‌خواهی‌ها، ‌مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران است. تعداد زیادی از دانشمندان هسته‌ای ایران ترور شده‌اند. اینگونه موارد است که رهبری ایران برای آن خط قرمز کشیده‌اند.

** کیهان ۹۴/۴/۱۰
* واشنگتن از ایران انقلابی می‌ترسد نه سلاح هسته‌ای
«مارک گلن» تحلیلگر آمریکایی: رویکرد غرب به ایران در مذاکرات، سراپا خدعه و نیرنگ است.
ایران تجسم تمام آن چیزهایی است که آمریکا، اسرائیل و غرب از آن واهمه دارند.
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری: مسائل باقی مانده در مذاکرات هسته‌ای ظرف ۳۶ ساعت آینده قابل حل نیستند.
واشنگتن خواستار بازرسی‌های شدید و سرزده از برنامه هسته‌ای ایران است.
روزنامه هافینگتون پست: ‌یک مقام ایرانی گزارش‌های پیشین درباره توافق ایران و ۱+۵ درباره بازرسی از آنچه «سایت‌های مشکوک» ایران خوانده شده بود را رد کرد و آن را تحریف عمدی اطلاعات خواند.
* گزارش جروزالم پست از شیوه فقر و تبعیض در اسرائیل
یک روزنامه صهیونیستی با استناد به نتایج آخرین نظر سنجی صورت گرفته در اسرائیل، از گسترش «فقر» و «تبعیض» در فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد.
«جروز الم پست» بر اساس نظر سنجی «موسسه مرکزی آمار» در فلسطین اشغالی گزارش داده که حدود ۴۰ درصد ساکنان اسرائیل قادر به تامین هزینه‌های زندگی روزمره خود نیستند.
* مواضع بی‌سابقه معاون دبیر کل سازمان ملل علیه حمله اسرائیل به کشتی ماریان
«ریما خلف» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد از توقیف کشتی ماریان سوئد در ناوگان ۳ به شدت انتقاد کرد و آن را «حمله» و «تجاوز» و «عملیات آدم‌ربایی» دانست.
* از شرایط بیمارستان‌ها بسیار خجالت زده شدم
قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به بازدید سرزده از دو بیمارستان پایتخت در ماه رمضان گفت: ‌پس از بازدید از این بیمارستان‌ها، از شرایط موجود و کمبود تخت این بیمارستان‌ها بسیار خجالت زده شدم.
* اقدام غیرقانونی دولت در کاهش بودجه قرارگاه خاتم
بر اساس گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۲ دولت در اولین سال اجرای بودجه بدون مجوز قانونی ۸ هزار میلیارد ریال از بودجه اختصاصی قرارگاه خاتم کسر و اعتبار سایر دستگاه‌های اجرایی اضافه کرده است.

** شرق ۹۴/۴/۱۰
* گم‌شدن دکل نفتی صحت دارد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اصل موضوع گم‌شدن ۸۷ میلیون دلار در خرید یک دکل نفتی صحت دارد، گفت: روز گذشته آخرین گزارش سازمان بازرسی درباره این موضوع به مراجع قضائی ارسال شد.
قاضی ناصر سراج، درباره سرنوشت دکل نفتی گمشده ایرانی، افزود:‌ افرادی که این پول را هزینه کرده‌اند، تاکنون نتوانسته‌اند هیچ دلیلی ارائه کنند که این پول حتما به شرکت فروشنده تحویل شده است.
* ۱۳ نفر از مدیران و مسئولان استان مرکزی استعفا دادند
شکرالله حسن‌بیگی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی، با اشاره به استعفای تعدادی از مسئولان و مدیران استان به‌منظور کاندیداتوری در مجلس دهم شورای اسلامی، گفت: ١٣ نفر به این منظور استعفا دادند که در این میان اسامی پنج نفر از شورای شهر، دو نفر از رؤسای دانشگاه‌ها، امام‌جمعه و چهار نفر نیز از اعضای اداری استان به چشم می‌خورد.

** ایران ۹۴/۴/۱۰
* آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه درگلستان: امروز اختلاس‌های میلیاردی و حیف و میل بیت المال از بزرگترین منکرات در جامعه اسلامی است.
* اعتراض ایرانی‌ ـ امریکایی‌ها به «کلیشه‌سازی»
گروهی از ایرانی - امریکایی‌های سرشناس، سیاستمداران، نویسندگان یا محققان ایرانی‌تبار، در نامه‌ای سرگشاده به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، از آنها خواسته‌اند از «تعمیم» گفته‌های خود به کل مردم ایران خودداری کرده و به «کلیشه‌سازی» دامن نزنند. «روابط عمومی اتحادیه امریکایی‌های ایرانی‌تبار» می‌گوید گفته‌های اخیر سناتور لیندسی گراهام، از نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش‌رو که ایرانیان را دروغگو خطاب کرده بود، دلیلی بر نگاشته شدن این نامه سرگشاده است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۱۰
* آرایش جنگی ارتش ترکیه در مرز سوریه
تجهیزات نظامی و ۳۲ دستگاه تانک ارتش ترکیه صبح دیروز به سوی منطقه مرزی کلیس در مجاورت مرز سوریه به حرکت در آمدند.
گزارش‌ها از تصمیم دولت ترکیه برای اعزام ۱۸ هزار نیرو به شمال سوریه حکایت دارد.
* دستگاه قضایی موضوع تخلف ساخت و ساز میدان سپاه را پیگیری می‌کند
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به تخلفات مربوط به ساخت و ساز در محدوده میدان سپاه گفت: بنده هم به عنوان یک خدمتگزار در دستگاه قضایی کمک می‌کنم تا جلوی این تخلقات را بگیرند.
حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری تصریح کرد: کسی که این مجموعه را می‌سازد یک نهاد نظامی است که خود را ولایتمدار می‌داند، کسی که ولایت مدار است مگر به خودش اجازه می‌دهد که پا روی قانون بگذارد؟
* عفو بین‌الملل مصر را به سرکوب گسترده متهم کرد
عفو بین‌الملل دو سال پس از سرنگونی دولت محمد مرسی به دست ارتش، مصر رابه «سرکوب تمام عیار» و زندانی کردن فعالان جوان متهم کرد.
دیده بان حقوق بشر مستقر در لندن روز گذشته اعلام کرد، ‌مقام‌های مصر به رهبری عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر به شدت تلاش می‌کنند تا هر گونه اعتراضی را که حکومت آنها را تهدید می‌کند، خاموش کنند.

** وطن امروز ۹۴/۴/۱۰
* سر زائران شیعه را قطع می‌کنم!
مجری سعودی یک شبکه تلویزیونی تبلیغاتی وهابی رسما از جنایت جمعه گذشته تکفیری‌ها در مسجد امام صادق(ع) کویت حمایت کرد.
خالد الغامدی، مجری شبکه وصال تحت حمایت حکومت عربستان که به افراط‌گرایی و تندروی دینی و نزدیکی به شبکه‌های تروریستی داعش و القاعده مشهور است، در برنامه تلویزیونی خود گفت: «درصورتی که می‌توانستم، از سفر زیارتی «شیعیان» به مکه مکرمه و مدینه منوره جلوگیری و سر آنان را قطع می‌کردم».

** جوان ۹۴/۴/۱۰
* واشنگتن کمک‌های امنیتی به رژیم بحرین را از سر می‌گیرد
در حالي كه قيام بحريني‌ها عليه رژيم آل‌خليفه وارد پنجمين سال خود شده، امريكا مي‌گويد به دليل پيشرفت در وضعيت حقوق بشر و اصلاحات در بحرين، كمك‌هاي امنيتي خود به منامه را از سر مي‌گيرد.
امريكا در اكتبر ۲۰۱۱ به دنبال اعتراضات فعالان حقوق بشري به خشونت‌هاي فزاينده آل‌خليفه عليه تظاهرات‌كنندگان بحريني، برخي از فروش‌هاي تسليحاتي خود به بحرين را تا زمان انجام تحقيقات درباره نقض حقوق بشر از زمان شروع قيام مردمي به تأخير انداخت.
* پول غربي ـ عربي در خدمت داعش
مشاور عالي مقام معظم رهبري معتقد است كه در شرايط كنوني جهاني، امروز جمهوري اسلامي كشوري آباد و داراي امنيت است و دشمن فكر مي‌كند ما را با تحريم فلج كرده، در حالي كه شاهد پيشرفت و افتتاح پروژه‌هاي متعدد در كشور هستيم.
غلامعلي حداد عادل در مشهد اظهار كرد: بايد قدر انقلاب را بدانيد، امروز ببينيد همين كشورهاي منطقه چه اوضاعي دارند و گروهك تروريستي داعش كه با پول غربي ـ عربي تأسيس شده، اقداماتي غيراسلامي و غيرانساني انجام مي‌دهد.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۱۰
* ایران حادثه تروریستی مصر را محکوم کرد
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در قاهره که منجر به کشته شدن دادستان کل مصر گردید، این حادثه را به دولت و ملت مصر و خانواده قربانیان تسلیت گفت.

** رسالت ۹۴/۴/۱۰
* قانون امر به معروف و نهی از منکر به هیئت حل اختلاف رفت
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: قانون امر به معروف و نهی از منکر به هیئت حل اختلاف رفت.
آیت‌الله یزدی با اشاره به اهمیت قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ‌گفت: قانونی اخیرا در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که پس از آن به شورای نگهبان آمد و مورد تایید شورا نیز قرار گرفت.
البته اشکالاتی وجود داشت که یکی دو بار رفت و‌آمد و اشکالاتش اصلاح و نهایتا تایید شد.
وی با اشاره به ابلاغ این قانون از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور، اظهار داشت: رئیس جمهور از نظر اجرا یک مشکلاتی به نظرشان رسیده بود و به همین دلیل نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری می‌نویسد و معظم‌له نیز نامه را به هیئت حل اختلاف قوا که فعلا در سیستم قانون موظف به بررسی موارد اختلاف بین قوای سه گانه است، ارجاع می‌دهند و در نهایت نتیجه بررسی این هیئت مورد ابلاغ قرار می‌گیرد.
* بدون پذیرش حقوق ایران توافق حاصل نمی‌شود
وزیر خارجه کشورمان گفت: طرف مقابل می‌داند که بدون پذیرش حقوق ایران، توافق خوب حاصل نمی‌شود. محمد جواد ظریف تاکید کرد: تنها توافقی پایدار خواهد ماند و تنها توافقی را مردم ایران خواهند پذیرفت که عادلانه، ‌متوازن و بر اساس عزت ملی و حقوق مردم ایران باشد و من فکر می‌کنم این واقعیت را طرف مقابل درک کرده که بدون یک توافق خوب و بدون شناسایی حقوق مردم ایران، رسیدن به یک توافق دراز مدت امکان پذیر نیست.

** مردم سالاری۹۴/۴/۱۰
* فشار مجلس آمريکا بر اوباما براي ترک مذاکرات هسته‌اي
«ادرویس» رئيس کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا تاکيد کرد که در صورتي که ايران شرايط آمريکا را قبول نکند، باراک اوباما نبايد لحظه‌اي براي ترک مذاکرات هسته‌اي با تهران ترديد داشته باشد.
ادرويس در ادامه افزود: يک توافق بد ظاهرا تقريبا قطعي است. دولت آمريکا در حال دادن امتيازات زيادي به ايران است.

** آرمان ۹۴/۴/۱۰
* استعفای ۶۳ مدیر کل وزارت کشور
حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور و عضو ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: ۶۳ نفر از مدیران کل وزارت کشور اعم از استاندار، فرماندار و شهردار برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داده‌اند.
* بازداشت سرکرده گروهک انصارالفرقان
شنیده شد که معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری معدوم هشام عزیزی، سرکرده گروهک انصارالفرقان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: ایران خواهان تحویل عبدالستار ریگی از پاکستان است. علی‌اصغر میرشکاری اظهار کرد: مقادیر زیادی سلاح، مهمات و موادمنفجره از آنها کشف و ضبط شده، این افراد قصد ایجاد رعب و وحشت، ترور و راهبندی در سیستان و بلوچستان را داشته‌اند.
* ایران آماده حذف دلار از مبادلات تجاری شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان از آمادگی ایران برای حذف دلار در مبادلات تجاری خود با کشورهای همکار در حوزه‌های اقتصادی و تجاری خبر داد.
علی طیب‌نیا که به منظور امضای اساسنامه بانک سرمایه‌گذاری توسعه آسیا (AIIB) به چین سفر کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در مبادلات اقتصادی دوجانبه با کشورهایی که با ایران همکاری دارند، از پول رایج همان کشورها استفاده کند.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۱۰
* سهم هر کسی در حوادث سال ۸۸ باید مشخص شود
علی مطهری، نماینده تهران در مجلس با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نوشت آنچه توجه اینجانب را به خود جلب کرد تحلیل منطقی‌تر جنابعالی درباره فتنه سال ۸۸ بود که می‌تواند فتح بابی برای حل‌وفصل این معضل اجتماعی باشد.
اگر سهم همه اطراف فتنه سال ۸۸ مشخص و عدالت بدون هرگونه مصانعه و ملاحظه‌کاری اجرا شود، شاهد خواهید بود که آن دو محصور نیز به خطاهای خود در آن فضای هیجانی اعتراف خواهند کرد.
* پایان کار آقای استاندار
سید محمد احمدی، استاندار فارس در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور از سمت خود استعفا کرد. استعفای استاندار فارس به بهانه شرکت در انتخابات مطرح شده است. این در حالی است که پیش از این در چند نوبت عملکرد او از طرف گروه‌های مختلف مورد انتقاد قرار گرفته بود.

** آفرینش ۹۴/۴/۱۰
* اروپا تعليق تحريم‌هاي ايران را ۷ روز ديگر تمديد کرد
يک ديپلمات غربي از تمديد ۷ روزه تعليق تحريم‌هاي اروپا عليه ايران خبر داد.
تحريم‌هاي اتحاديه اروپا در حالي به مدت يک هفته ديگر تعليق شد که ضرب‌الاجل تعيين شده براي دستيابي ايران و کشورهاي عضو گروه ۱+۵ به يک توافق جامع هسته‌اي بود و در صورتي که تعليق اين تحريم‌ها تمديد نمي‌شد اين تحريم‌ها بار ديگر اجرايي مي‌شدند.
* رهبر معظم انقلاب سياست‌هاي کلي برنامه ششم توسعه را ابلاغ کردند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نامه اي به آقاي روحاني رئيس جمهور، سياست‌هاي کلي برنامه ششم توسعه را ابلاغ کردند.
اين سياستهاي کلي بر پايه‌ي محورهاي سه‌گانه‌ي «اقتصاد مقاومتي»، «پيشتازي در عرصه علم و فناوري» و «تعالي و مقاوم‌سازي فرهنگي» و با در نظر گرفتن واقعيتهاي موجود در صحنه داخلي و خارجي تنظيم شده است تا با تحقق اهداف برنامه ششم، به ارائه الگوي برآمده از تفکر اسلامي در زمينه پيشرفت که بکلّي مستقل از نظام سرمايه‌داري جهاني است، کمک کند.
سياستهاي کلي برنامه ششم توسعه داراي ۸۰ بند و شامل سرفصلهاي امور: «اقتصادي»، «فناوري اطلاعات و ارتباطات»، «اجتماعي»، «دفاعي و امنيتي»، «سياست خارجي»، «حقوقي و قضايي»، «فرهنگي» و «علم، فناوري و نوآوري» است.

** ابتکار ۹۴/۴/۱۰
* طرح سازمان ملل برای بحران یمن میان اعراب
فرستاده سازمان ملل به یمن در آغاز سفرش به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با هدف حل سیاسی بحران یمن، به کویت رفت و با امیر این کشور دیدار و گفتگو کرد. در همین حال منابع آگاه اعلام کردند ولد شیخ احمد در سفرش به کشورهای عربی حامل طرحی ۷ بندی درباره یمن است.
به گفته این منابع طرح ولد شیخ احمد شامل برقراری آتش‌بس همزمان با عقب‌نشینی انصارالله یمن از شهرهای اصلی این کشور و در راس آنها عدن است.

** قدس ۹۴/۴/۱۰
* تعهدات را زیر پا بگذارند شدیدتر بازمی گردیم
مراسم افطاری رئیس جمهور با اصحاب رسانه عصر دیروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
دکتر روحانی در جمع اصحاب رسانه گفت: اگر توافق در مذاکرات هسته ای حاصل شود، متعهد به اجرای آن هستیم و البته شرط آن این است که طرف مقابل هم همینطور باشد. دکتر روحانی افزود: دولت آمادگی کامل دارد که اگر روزی طرف مقابل تعهدات خود را زیر پا بگذارد بلافاصله مسیر را برگردانیم و کمی شدیدتر از آنچه در مخیله آنهاست، از سر بگیریم. رئیس جمهور تاکید کرد: معیار ما قانون است و همه باید به قانون عمل کنند. طبق توافق ژنو، جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود به صورت صد درصد عمل کرده اما طرف مقابل به طور نسبی به تعهدات خود عمل کرده است.
* آماده بازگشت به بازار ایران باشید
برخی منابع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، فرانسه که سخت‌گیرترین عضو گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای است، از شرکت‌هایش خواسته خود را برای بازگشت به بازار ایران آماده کنند.
* نگفتم نامه‌ای آمده
مهرداد بذرپاش در واکنش به انتقاد سخنگوی دولت از انتشار خبر پیام اوباما، با انتشار یک متن دست نویس در صفحه اینستاگرام خود تاکید کرد: بنده هیچگاه از عنوان «نامه» در خبر اعلامی استفاده ننموده‌ام و هیچگاه به مخاطب پیام هم اشاره‌ای نکرده‌ام.

** قانون۹۴/۴/۱۰
* فرمانده نیروی دریایی ارتش به روسیه رفت
امیر دریادار حبیب ا... سیاری در صدر هیات بلندپایه نظامي تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.
ایران و روسیه در بحث دریای خزر همکاری‎های گسترده‌ای با یکدیگر دارند و بر حفظ امنیت این دریا و جلوگیری از حضور کشورهای بیگانه در آن تاکید می‌کنند.
* ایران به یک قدرت اتمی تبدیل خواهد شد
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر آمریکا به یک توافق بد هسته‌ای با ایران دست یابد، این مسئله به تهران اجازه خواهد داد تا به یک قدرت اتمی تبدیل شود. ایهود باراک گفت: می خواهم بدانم اگر ایران توافقنامه اتمی را نقض کرد، چطور با این کشور رفتار خواهد شد. تحریم‌ها چگونه بار دیگر به صورت سریع اعمال می‌شود؟

** خراسان ۹۴/۴/۱۰
* درخواست کامرون از بی.بی.سی درباره نام داعش
نخست وزیر انگلیس از شبکه بی.بی.سی خواست تا برای اشاره به گروه تروریستی داعش از عبارت «دولت اسلامی» استفاده نکند.
دیوید کامرون در گفت و گو با شبکه ۴ رادیو بی.بی.سی گفت: این مسئله سبب می‌شود که به این فرقه سمی اعتبار زیادی داده شود، چون آن‌ها حقیقتا یک دولت اسلامی نیستند. مسلمانان هر بار که این عبارت را می‌شنوند واکنش نشان می‌دهند.

** اعتماد ۹۴/۴/۱۰
* ايران زياده خواهي غرب را قبول ندارد
محسن پاك آيين، سفير ايران در آذربايجان گفت: ايران هرگز به دنبال توليد تسليحات هسته اي نبوده و گزارش ارزيابي جامعه اطلاعاتي ملي امريكا متشكل از ١٦ نهاد اطلاعاتي، امنيتي امريكا نيز در سال هاي ٢٠٠٧ و ٢٠١٢ اين موضوع را تاييد كرده است.
سفير ايران با اشاره به فتواي صريح رهبر معظم انقلاب درباره حرمت استفاده از سلاح هسته اي گفت: اين فتوا بارها مورد اشاره مقامات امريكايي قرار گرفته است. آنچه ايران را از تسليحات هسته اي دور كرده، باورهاي اخلاقي، مذهبي و محاسبات عقلايي راهبردي بوده است.

** شهروند ۹۴/۴/۱۰
* حضور صالحی در وین برای تسریع مذاکرات
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی از «به نتیجه رسیدن بخش عمده موضوعات فنی» خبر داد و گفت: حضور صالحی در وین برای سرعت بخشیدن به مذاکرات است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره حضور علی‌اکبر صالحی رئیس این سازمان در مذاکرات وین گفت: «با توجه به این‌که زمان به نحوی است که باید حداکثر استفاده را از آن بکنیم، حضور ایشان باعث می‌شود بتوانیم به مذاکرات سرعت بدهیم.
* پیشنهاد کردیم تمامی تحریم‌ها علیه ایران در مرحله اول تخفیف داده شود
وزیر امورخارجه آلمان روز گذشته در اظهاراتی عنوان کرد ایرانیان باید بتوانند به سرعت از منافع توافق جامع هسته‌ای بهره‌مند شوند.
«فرانک والتر اشتاین مایر» در خصوص چگونگی ایجاد اعتماد در طرف ایرانی گفت «ما پیشنهاد کردیم که درهمان اولین مرحله، تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی را تخفیف دهیم. این امر برای ایرانی‌ها بهبود بسیار سریع و قابل لمسی را‌، به ویژه در زمینه پرداخت‌ها و نرخ مبادله ارز به همراه خواهد داشت.
کارشناسان تخمین می‌زنند که لغو تحریم‌ها به یک رشد اقتصادی ٥ تا ٧ درصدی و کاهش بیکاری تا میزان ٣ درصد منجر خواهد شد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دنياگرايي سبب بالا رفتن سن ازدواج شده است

رسا/ آیت‌الله مظاهري با انتقاد از ازدواج‌هاي امروزي و رواج تجمل گرايي و دنياگرايي گفت: در گذشته ازدواج‌ها در سن پايين و به سادگي صورت مي‌گرفت، اما اکنون دختر و پسرها در خانه مانده‌اند و سن شان افزايش يافته است، دنياگرايي در ازدواج عامل بالارفتن سن در ازدواج‌ها شده است.
عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود گفت: بايد بچه‌اي که تحويل جامعه مي‌دهيم از نظر صفات، صفت‌هاي خوبي داشته باشد و گرنه خيانت به اجتماع و به همين فرزند کرده‌ايم، اگر بخواهيم فرزندانمان صالح و شايسته باشند بايد ابتدا خود صالح و شايسته باشيم و از همان ابتدا با دختر باعفت و نجيب ازدواج کنيم.

رهبر معظم انقلاب اخبار قم را با جديت پيگيري می‌کنند
حوزه/ آیت‌الله حسيني بوشهري در ديدار سرپرست استانداري قم، با بيان اين مطلب که قم مرکز ثقل شيعه بوده و از جايگاه خاصي در جهان برخوردار است، خاطرنشان ساخت: امروز بزرگترين حوزه علميه جهان تشيع در قم بوده و بيش از ۸۵ هزار طلبه و فاضل در آن مشغول به تحصيل علوم ديني می‌باشند. مدير حوزه‌های علميه در توصيه‌ای به سرپرست استانداري قم، گفت: انشاءالله استانداري‌ای در شأن استان و متناسب با پايگاه اهل بيت(ع) راه اندازي کنيد.
وی درادامه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب نسبت به اخبار قم نگران و با جديت آن را پيگيري می‌کنند که هر اقدام مثبت، مايه خوشحالي رهبري و خيرخواهان نظام خواهد بود.

روانچي: عدم توافق پايان دنيا نيست
فارس/ تخت روانچي در مصاحبه با يک نشريه آمريکايي، به تشريح مواضع ايران در مذاکرات پرداخت و گفت: تهران عدم توافق و خودکفايي را به يک توافق بد ترجيح می‌دهد.
معاون وزیر خارجه در پاسخ به اين سوال که گفته مي‌شود طرف غربي مواردي را به مذاکرات افزوده و اينکه آيا اکنون چارچوب مورد توافق در لوزان، بار ديگر در حال بحث و مذاکره است، گفت: «آنچه درلوزان به آن دست يافتيم، نوعي تفاهم بود و نه يک توافق، نوعي راهکار براي مسائل. تفاوت نيز در همين مسئله است برای رسیدن به توافق جامع مذاکرات همچنان ادامه دارد.

المانيتور: نگراني ايران بي‌اساس نيست
فارس/ پايگاه خبري المانيتور در پايان مذاکرات روز سه‌شنبه ايران و ۱+۵، درگزارشی نوشت که تهران مي‌خواهد اطمينان پيدا کند که در برابر امتيازات هسته‌اي که مي‌دهد، تحريم‌ها واقعا و در عمل برداشته مي‌شوند.
در بخشي از گزارش المانيتور آمده است: «تحليلگران مي‌گويند نگراني ايراني‌ها در مورد کاهش تحريم‌ها، بي‌پايه و اساس هم نيست.
اين تحليلگران همچنين اشاره کرده‌اند که به نفع ۶ قدرت جهاني است که اطمينان يابند که توافق با دوام است و ايران ذيل آن احساس نمي‌کند که انتظاراتش از کاهش تحريم‌ها در برابر پايبندي به تعهداتش در توافق نهايي، رد شده است.»

واشنگتن: تمديد مذاکرات امري فني بود
فارس/ سخنگوي وزارت خارجه آمريکا مي‌گويد که تمديد ۷ روزه مذاکرات ايران و ۱+۵ در وين، امري ساده و فني براي ادامه تلاش‌ها در راه رسيدن به راه حل نهايي بوده است.
جان کربي در خصوص اقدامات تيم آمريکايي در وين گفت: «تمرکز ما کماکان بر روي تلاش براي رسيدن به توافق و حل موارد اختلافي باقيمانده است.»

بيانيه نمايندگان آمريکا درباره تمديد مذاکرات
تسنيم/ رئيس کميته خاورميانه و شمال آفريقاي کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا بيانيه‌ای درباره تمديد مذاکرات اتمي با ايران تا هفتم ژوئيه منتشر کرد.
در بخشی از این بيانيه آمده است: با افزايش زمان ضرب الاجل، اين موضوع به دولت اوباما و ديگر کشورهاي گروه ۱+۵ اين اجازه را می‌دهد که زمان بيشتري را براي يافتن روشهاي آشکارتر براي تسليم در برابر درخواست‌های گستاخانه ايران بيابند. ادامه عقب نشيني‌ها اين پيام را به ايران خواهد داد که ما در رسيدن به توافقي که خواهان آن هستيم،عاجزيم.

روسيه: غرب در ظهور داعش دست دارد
العالم/ وزارت دفاع روسيه تاکيد کرد که غرب با هدف سرنگوني نظام بشار اسد داعش را ايجاد کرد اما اين گروه تروريستي از کنترل حاميان غربي خود خارج شده و براي تحقق منافع خاص خود تلاش می‌کند.
معاون وزير دفاع روسيه هشدار داد که اين تحولات خطرناک در خاورميانه، کشورهاي سازمان شانگهاي را به طور مستقيم تهديد می‌کند.

افزايش بُرد و دقت موشک‌هاي نزاجا
فارس/ فرمانده نيروي زميني ارتش، دشمن شناسي و دشمن ستيزي را از ويژگي‌های نيروهاي مسلح دانست و گفت: اين امر از طريق تبعيت محض از ولايت ممکن است و نيروهاي مسلح هيچگاه نبايد خود را درگير حواشي و شيطانک ها کنند.
امير پوردستان همچنين از افزايش برد و دقت موشک‌های اين نيرو با همکاري صنعت دفاعي خبر داد و گفت که اين موشک ها در رزمايش اخير اين نيرو تست شده‌اند.

آمريکا تعليق تحريم‌ها عليه ايران را تمديد کرد
تسنيم/ آمريکا از تمديد تعليق تحريم‌ها عليه ايران خبر داد.وزارت خزانه داري آمریکادر بيانيه‌ای اعلام کردکه در ۳۰ ژوئن گروه ۱+۵ و ايران تصميم گرفتند که برنامه مشترک اقدام را براي ۷ روز ديگر تمديد کنند تا مذاکرات براي دستيابي براي راه حل جامع ادامه پيدا کند.
بر اين اساس، اداره کنترل دارايي‌هاي خارجي وزارت خزانه داري امروز برنامه‌ای را براي تمديد تعليق موقت کاهش تحريم‌ها عليه ايران بر اساس برنامه مشترک اقدام، منتشر کرد.

انگلیس بخشی از دارایی‌های ایران را آزاد کرد
باشگاه خبرنگاران/وزارت خزانه داری انگلیس فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی را که دارایی های آنها در ارتباط با تحریم ایران مسدود شده بود، اصلاح کرد.یک شخص حقیقی و هشت شخص حقوقی از این فهرست حذف شدند و دیگر مشمول مسدود بودن دارایی ها نمی شوند. اطلاعات شناسایی شش اشخاص حقوقی اصلاح شده است؛ اما آنها همچنان مشمول مسدود بودن دارایی ها هستند.

جامعه جهانی برای پایان بحران سوریه اقدام جدی انجام دهد
صدا و سیما/ دبیر کل سازمان ملل با اشاره به بحران سوریه و درد و رنج مردم این کشور گفت: جهان باید از ناتوانی برای پایان دادن به درگیری های در سوریه شرمسار باشد.
بان کی مون در بیانیه‌ای به مناسبت سومین سالگرد صدور بیانیه ژنو درباره اوضاع سوریه افزود: سه سال پس از تصویب پیش نویس توافق ژنو برای استقرار صلح در سوریه، درد و رنج مردم این کشور بیشتر شده و در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

شرایط رضایت بخش نباشد، مذاکرات را ترک می‌کنیم
صدا و سیما/ رئیس جمهور آمریکا گفت، در صورتی که شرایط مذاکرات هسته‌ای با ایران رضایت بخش نباشد، برای «کنار کشیدن» از این مذاکرات تردید نخواهد کرد. باراک اوباما در ادامه گفت: تهران باید با «مکانیسم تایید قدرتمند و دقیق» به منظور اطمینان جهان از صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود موافقت کند.

گزارش مداوم آمريکا به اسرائيل ازمذاکرات
باشگاه خبرنگاران/ یک روزنامه صهيونيستي نوشت: آمريکا دائما اطلاعات و جزئيات مذاکرات هسته‌ای ايران را در اختيار رژيم صهيونيستي قرار مي‌دهد. روزنامه جروزالم پست نوشت: مذاکره کنندگان ارشد آمريکا پيش از ترک اين کشور به مقصد وين ، ريز مطالب مذاکرات را در اختيار"يوسي کوهن،" مشاور امنيت ملي اسرائيل قرار داده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfmydm.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما