چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 31184
آیت‌الله سبحانی:

معرفی الگوی مناسب برای جوانان آن‌ها را از تهاجم فرهنگی غرب دور می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سبحانی با بیان اینکه رسول خدا بهترین و کامل‌ترین اسوه است گفت: جوانان درجامعه باید الگوی عملی داشته باشند،غربی‌ها تلاش می‌کنند باترویج برنامه‌های ماهواره ای در جامعه به الگو سازی بپردازد که بایدبه مقابله با هدف آن ها پرداخت.
معرفی الگوی مناسب برای جوانان آن‌ها را از تهاجم فرهنگی غرب دور می‌کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در سلسله مباحث درس تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد با اشاره به آیات قرآن کریم درباره منافقان اظهار داشت: در قرآن کریم درباره منافقان آیات زیادی وجود دارد که بیش از حد تصور است، سه جز از قرآن کریم درباره نفاق و منافقان است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های انسان‌های منافق افزود: قرآن کریم درباره انسان‌های منافق آیات زیادی دارد و درمورد آن‌ها گفته شده که انسان‌های منافق ترسو هستند، امام علی (ع) در حدیثی به ریشه ترس منافقان پرداخته است، ترس و حرص و بخل سبب می‌شود تا انسان ایمان و اعتماد خویش به خداوند را از دست بدهد.

آیت الله سبحانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: انسان‌های منافق ترسو و حریص هستند و اعتقادی به خداوند ندارند، انسان‌هایی که به خداوند اعتقاد دارند و با ایمان هستند ترس بر آن‌ها غلبه نمی‌کند چون به آخرت و معاد معتقد هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که ایمان به خدا سبب عاقبت به خیری می‌شود عنوان کرد: ترس منافقان به دلیل بدگمانی به خداوند است و اگر همانند مسلمانان به خداوند معتقد بودند نمی‌ترسیدند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۲۰ شمسی کشور ایران از سه منطقه مورد هجوم قرار گرفت، انگلیس و آمریکا از جنوب و روس‌ها از شمال به کشورمان حمله کردند، در گذشته و در ماه رمضان مردم برای بیدار کردن دیگران در سحر به وسیله آهن و وسیله ای صدا ایجاد می‌کردند تا بقیه از خواب بیدار شوند که این صدا سبب شد تا سربازان آمریکا و انگلیسی و روسی تصور کردند که آلمان‌ها به آن‌ها حمله کرده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم تربیت جوانان بر پایه ایمان و خداپرستی افزود: جمهوری اسلامی باید به جوانانی تکیه کند که جان بر کف باشند و از شیپور جنگ بیمی نداشته باشند و میدان را خالی نکنند بلکه با ایمان خود به مبارزه با دشمنان بپردازند.

آیت الله سبحانی با بیان این که رسول خدا بهترین و کامل‌ترین اسوه است بیان کرد: هرملتی برای خود الگو می‌خواهد، جوانان در جامعه باید الگوی عملی داشته باشند، غربی‌ها تلاش می‌کنند که برای نسل جوان ما الگو سازی کنند و با ترویج برنامه‌های ماهواره ای در جامعه به الگو سازی می‌پردازد که باید الگوسازی غربی ها مقابله کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که امام خمینی (ره) در همه زمینه‌ها برای همگان الگوی کاملی بود عنوان کرد: راه رفتن و نماز خواندن و رفتار و کردارهای امام خمینی (ره) برای همگان الگو و شاخص بود، اگر ما در جامعه الگوهای مناسبی داشته باشیم بسیار مؤثر است و اثر آن از تبلیغ و سخنرانی کمتر نیست.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgtq9w.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما