پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : 31347
استاد حوزه علمیه قم:

ملت در روز قدس از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام حمایت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: ملت در روز قدس از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام حمایت می‌کند.
ملت در روز قدس از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام حمایت می‌کند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ در ادامه تفسیر آیات سوره نور گفت: آیات ۳۲ و ۳۳ سوره نور در ارتباط با ازدواج افراد مجرد و بدون همسر است.

وی با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع)‌ مبنی بر اینکه سه گروه زیر سایه رحمت خدا وارد بهشت می‌شوند، اظهار کرد: گروه نخست کسانی هستند که زمینه ازدواج دیگران را فراهم کنند و دو گروه دیگر کسانی هستند که به رفع نیاز دیگران پرداخته و اسرار مردم را حفظ کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر کسی می‌تواند جوان خود را زن بدهد و در این کار کوتاهی کند هر گناهی که در این ارتباط جوان مرتکب شود آن فرد هم در این گناهان شریک است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم ۱۱ بار نسبت به مسئله نکاح تاکید شده است ادامه داد: وجود ۱۲ میلیون دختر و پسر مجرد در کشور خطرناک است.

رفیعی با بیان اینکه جوانان در سایه ازدواج مسئولیت‌پذیری پیدا کرده و استقلال اقتصادی پیدا می‌کنند، گفت: نماز انسان‌ متاهل بالاتر از انسان مجرد است و شیطان از چنین فردی دور است.

وی کاهش روابط نامشروع و مصونیت از انحراف را از دیگر نکاتی دانست که در سایه ازدواج محقق می‌شود و ادامه داد:‌ مراقب باشیم فضاهای مجازی موجب نشود که حریم‌ها شکسته شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در امر ترویج ازدواج همه آحاد جامعه وظیفه دارند گفت: خیرین می‌توانند در عرصه‌ تسهیل ازدواج تاثیر قابل توجهی داشته باشند.

وی گفت: کسانی که توانمند هستند مراکزی بسازند که برای برگزاری مراسم جشن با قیمت ارزان در اختیار جوانان قرار گیرد و در خصوص تامین جهیزیه نیز با حفظ کرامت افراد اقدام شود و البته در خصوص جهیزیه مردم اقدامات بسیاری انجام می‌دهند.

رفیعی با بیان اینکه نباید مهریه‌های سنگین که گاهی منجر به از هم پاشیده شدن خانواده‌ها می‌شود لحاظ شود، افزود: البته آقایان نیز باید در زندگی مشترک، زن را شریک کنند.

وی با بیان اینکه مهرهای سنگین تاثیری در قوام زندگی‌ها نخواهد داشت، افزود: آمار طلاق در کشور کم نیست و فاجعه‌‌بار است و امیدواریم که خداوند اختلاف را در جامعه ریشه‌کن کند و متاسفانه درصد بالایی از ازدواج‌ها در نخستین سال‌های زندگی به طلاق منجر می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: البته کسی که به هر دلیلی نمی‌تواند ازدواج کند باید عفت خود را حفظ کند؛ یکی از مهم‌ترین عبادات عفت است، در کلمات قصار حضرت علی(ع) آمده است کسی که عفت بورزد شهید بوده و با ملائکه محشور می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ باید عفت در فضاهای مجازی مورد توجه قرار گیرد و متاسفانه مردان همسر‌دار و زنان شوهردار گرفتار اینگونه روابط شده‌اند؛ عفت رمز کنترل شهوات است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرا رسیدن روز قدس گفت: در روایات آمده است اگر کسی صدای مسلمانی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نیست. دنیای اسلام گرفتار گروه‌های افراطی است و بنیان اینها نیز سرویس‌های جاسوسی هستند که از سوی استکبار جهانی حمایت شده و مسلمانان را در کشورهای مختلف از بین می‌برند.

وی با اشاره به اینکه نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام به دلیل این است که اسلام را از اروپا دور کنند افزود: امام راحل مبتکر روز جهانی قدس بود و فریاد علیه فلسطین را نهادینه کرد و امام کاری کرد که مسئله فلسطین هیچگاه فراموش نشود.

رفیعی گفت: ثمره این زنده نگه داشتن نیز انتفاضه است و ترسی است که رژیم بعثی همواره با آن روبه‌رو است.

وی یادآور شد: فردا در این راهپیمایی شرکت خواهیم کرد و با مشت‌های محکم در مقابل اسرائیل شعار داده و از سربازان تیم مذاکره کننده هسته‌ای که در سختی گام به گام در مسیر حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام گام بر می‌دارند حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchqxnx.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما