دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 31402

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۲

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۲پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۲به شرح زیر است:

آیت الله سبحانی: برنامه‌های غیر اخلاقی ماهواره سلامت خانواده و اجتماع را به خطر می‌اندازد
آیت‌الله العظمی نوری همدانی: استقلال و عزت ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه حاصل شده است
رئیس جمهور قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای را ابلاغ کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی: طرف غربی تصور نکند پایان وقت فرصت فشار به ایران است
آیت‌الله سید احمد خاتمی: به برکت انقلاب، حوزه علمیه تحول بسیار شایسته‌ای در حوزه قرآن کریم داشته است
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: مذاکرات فنی عملا پایان یافته است مشغول مرور متون هستیم


** جام جم ۹۴/۴/۲۲
* استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان فارس در مجلس
رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما،‌ هدف از استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان فارس را که به هیات‌ رئیسه مجلس تقدیم شده است، اعتراض به عملکرد وزیر کشور در تعیین استاندار جدید این استان اعلام کرد.
زارع با بیان این ‌که وزیر کشور بدون مشورت امام جمعه،‌ اعضای مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس، استاندار جدید فارس را منصوب کرده است، افزود: به علت این اقدام، ۱۸ نماینده استان فارس با استعفا از نمایندگی، صحن علنی مجلس را ترک کردند.
* مجلس ایستادگی در مقابل غرب را ستود
نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای با تشکر از حضور ده‌ها میلیونی مسلمانان و مستضعفان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس، از ایستادگی نمایندگان مذاکره‌کننده کشورمان در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبران به رهبری آمریکا قدردانی کردند.

** همشهری ۹۴/۴/۲۲
* ارجاع لایحه مقابله با فساد به مجمع تشخیص
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ارجاع مجدد لایحه مقابله با فساد به مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.
عباس صلاحی گفت: پس از بررسی لایحه که از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته بود، کمیسیون به این نتیجه رسید که لایحه دوباره به مجمع جهت تصویب فرستاده شود.
* حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای را ابلاغ کرد
رئیس جمهور «قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران» را برای اجرا به وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ کرد.
این قانون در جلسه علنی ۲ تیر ماه ۱۳۹۴ مجلس تصویب شد و در تاریخ ۳/۴/۹۴ به تایید شورای نگهبان رسید.
* درخواست عمان برای آتش بس در یمن
به دنبال عدم پایبندی عربستان به آتش بس اعلام و در خواست شده توسط سازمان ملل در یمن، دیروز عمان خواستار پایبندی به این آتش بس شد.
مذاکرات میان گروه‌های یمنی در هفته‌ای اخیر در مسقط پایخت عمان در جریان بوده و اکنون صدای این میانجیگر عربی هم در اعتراض به نقش آتش بس بلند شده است.

** کیهان ۹۴/۴/۲۲
* چند مسئله مهم حل نشده همچنان در دستور کار مذاکرات
اخبار منتشره از مذاکرات وین همچنان متناقض است.
خبرگزاری شینهوا دیروز به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: کاهش اختلافات و شکاف‌ها همچنان ادامه دارد و مرحله نهایی مذاکرات فرا رسیده است و احتمالاً امروز توافق حاصل می‌شود.
این منبع دیپلماتیک در عین حال گفت: «بخش‌های خاصی» از تحریم‌های ایران رفع خواهد شد اما هنوز زمان‌بندی دقیق آن مورد توافق طرفین قرار نگرفته است.
* محکومیت ۳۵ انقلابی بحرینی به ۲۲۷ سال زندان از سوی آل‌خلیفه
رژیم آل‌خلیفه ۳۵ انقلابی بحرینی را مجموعا به ۲۲۷ سال زندان محکوم کرد.
حمایت از بازداشت‌شدگان منطقه «النعیم» در آخرین آمار خود فاش کرد، دادگاه‌‌های رژیم‌ آل‌خلیفه ۳۵ تن دیگر را به اتهام فعالیت‌ سیاسی مسالمت‌آمیز در مجموع به ۲۲۷ سال زندان محکوم کردند.
براساس احکام صادر شده «احمد الاصمخ» یکی از این انقلابیون به ۹۷ سال زندان محکوم شده است!

* هزار راه نرفته پیشرفت کشور در گرو حرکت ملی است نه امضای توافق
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر توافق هسته‌ای هم حاصل شود نباید عرصه‌های مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته‌ای گره زد، ما در بحث پیشرفت کشور هزار راه نرفته داریم که در انتظار حرکت ملی است نه امضاء توافق.
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که با فرض خوش‌بینانه حصول توافق بین ایران و ۱+۵ نباید وجوه و عرصه مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته‌ای گره زد.

** شرق ۹۴/۴/۲۲
* آخرین تلاش‌های اسرائیل
مقامات رژیم صهیونیستی از آغاز مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب، تمام تلاش خود را به متوقف‌کردن آن معطوف کردند، اما عصر یکشنبه و با قوت‌گرفتن حصول توافق هسته‌ای میان ایران و ١+٥، مقامات اسرائیلی‌ اقدام به انتشار مجموعه توییت‌هایی علیه مذاکرات هسته‌ای کردند.
عصر روز گذشته حساب توییتر بنیامین نتانیاهو با انتشار تصویر حسن روحانی و صحنه به‌آتش‌کشیده‌شدن پرچم‌های آمریکا و اسرائیل در راهپیمایی روز قدس، نوشت: «پرچم آمریکا و اسرائیل در ایران به آتش کشیده شده. جمعیت، مرگ بر آمریکا! مرگ بر اسرائیل سر دادند! چه کسی در پیشانی در جلوی صف بود؟ رئیس جمهور روحانی».
* آخرین اخبار حاکی از آن است که هر دو هیأت در حال آماده‌سازی متن فکت‌شیت خود هستند تا بلافاصله پس از توافق آن را منتشر کنند.
البته هفته قبل یکی از رسانه‌های غربی خبری منتشر کرد که قرار است ایران و آمریکا فکت‌شیت مشترکی منتشر کنند. هیأت ایرانی از این پیشنهاد استقبال کرده و گفته، ایران بنای کارش شفافیت است، در نتیجه باکی ندارد که متنی مشترک منتشر کند. اما ظاهرا پس از گذشت اندک‌ زمانی، هیأت آمریکایی از انجام این امر منصرف شده‌اند. چراکه طبیعی است طرف آمریکایی کار به مراتب سخت‌تری در فضای داخلی خود در پیش دارد.

** ایران ۹۴/۴/۲۲
* اوباما از خطوط قرمز هسته ای خود عقب نشینی کرد
«جان بوئنر»، نماینده جمهوری‌خواه و رئیس مجلس نمایندگان امریکا با انتقاد از محتوای توافق هسته‌ای گفت: دولت اوباما تقریباً از تمام خطوطی که در مذاکرات هسته‌ای برای خود تعیین کرده بود عقب‌نشینی کرده است.
بوئنر با بیان اینکه ترک مذاکرات گزینه بهتری است، تأکید کرد: من نمی‌خواهم شاهد حصول یک توافق بد باشم. بنابراین اگر رئیس جمهوری اوباما از این مذاکرات کناره‌گیری کند وی را تحسین می‌کنم.
* توقف محاصره یمن اولویت ماست
محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله توقف جنایت‌های سران عربی و پایان محاصره یمن را پیش شرط این جنبش برای برگزاری گفت‌و‌گوی ملی و تشکیل دولت آینده یمن اعلام کرد.
وی افزود: اختلاف سیاسی تنها با گفت‌وگو حل می‌شود و در سایه آتش‌بس کوتاه‌مدت، گفت‌وگو مفهومی ندارد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۲۲
* همانطور که امام گفتند اگر آمریکا آدم شود، ما دیگر مشکلی با آمریکا نخواهیم داشت
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه گاردین: با خیلی از کارهای عربستان مخالف هستیم که یکی حمله به یمن است. الان در مذاکرات هسته‌ای هم اخلال می‌کند.
وقتی مردم آگاهانه انتخاب کنند، کسانی که انتخاب می‌شوند، نظر مردم را تامین می‌کنند.
* تحریم‌های ظالمانه ۵۰ درصد مراودات علمی اساتید علوم پزشکی را کاهش داد
دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، گفت:‌ تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران، نه تنها به تامین مناسب دارو و تجهیزات پزشکی لطمه زد، بلکه ۵۰ درصد مراودات علمی استادان علوم پزشکی کشور را کاهش داد.
* گزینه پیشنهاد شده برای استانداری فارس هیچ گونه سابقه افراطی‌ ندارد
سخنگوی وزارت کشور گفت: فرد پیشنهادی به دولت برای استانداری فارس دارای سابقه و تجربه مدیریتی در بخش‌های مختلف نظام از جمله معاونت استانداری چند استان کشور است و کارنامه قابل قبولی دارد.
حسینعلی امیری همچنین خاطرنشان کرد: این فرد دارای سابقه درخشان است و در مسوولیت معاون وزیر موفق بوده و همچنین نشان سازندگی را دریافت کرده است.
* اکثر سرکردگان داعش بعثی هستند
حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد که حزب منحله بعث با شیطان داعش هم‌پیمان شده است و بیشتر سرکرده‌های داعش نیز از حزب بعث صدام هستند.

** وطن امروز ۹۴/۴/۲۲
* طرف غربی تصور نکند پایان وقت فرصت فشار به ایران است
رئیس مجلس با توصیه به ۱+۵ جهت استفاده صحیح از زمان گفت: طرف غربی تصور نکند پایان وقت فرصت مناسبی برای ارائه آرای جدید و حداکثر فشار به ایران است.
علی لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی خود از مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ گفت:‌ نگاهم در کل مثبت است و تلاشی که عزیزان ما در تیم مذاکره انجام می‌دهند داخل یک مسیر روشن، تعریف شده، چارچوب‌دار و کاملا فکر شده است.
* تخریب ۳۰۵ مدرسه و ۴۸۲ مسجد در یمن
حملات هوایی عربستان به مسلمانان یمن با وجود اعلام آتش‌بس موقت تا پایان ماه مبارک رمضان، همچنان ادامه دارد. رژیم سعودی تاکنون بیش از ۱۷ هزار بار ۱۹ استان یمن را هدف حملات هوایی، ‌دریایی و زمینی قرار داده که بر اثر آن بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ویران شده و حدود ۳۰۵ مدرسه و ۵۰۰ مسجد نیز با خاک یکسان شده است.

** جوان ۹۴/۴/۲۲
* فلوجه محاصره شد
نيروهاي مردمي و دولتي عراق به عنوان اولين مرحله از عمليات پاكسازي استان الانبار شهر مهم فلوجه را به محاصره كامل خود درآوردند.
* افزايش ۳۷هزارميلياردي بدهي دولت به بانك ها
بدهي دولت به سيستم بانكي در پايان مردادماه ۱۳۹۲ يعني ابتداي دولت يازدهم حدود ۶۴ هزار ميليارد تومان بود. اين رقم در ارديبهشت‌ماه امسال از ۱۰۱ هزار ميليارد تومان هم عبور كرده است. مطابق اين آمار، در ۲۱ ماه عمر دولت بيش از ۳۷ هزار ميليارد تومان بر حجم بدهي دولت به سيستم بانكي افزوده شده است.
* مخالفت «السيسي» با لغو حكم اعدام مرسي
گزارش‌هاي رسانه‌اي حاكي است رئيس‌جمهور مصر درخواست پادشاه عربستان براي لغو حكم اعدام مرسي را رد كرده است. منابع عربستاني كه نخواستند نامشان فاش شود، تأكيد كردند السيسي اعلام كرده راه بازگشت را براي همه گروه‌هايي كه انقلاب ۲۵ ژانويه را ترتيب دادند، مسدود خواهد كرد.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۲۲
* مذهب سرپوشی برجنایات تروریست هاست
مولوی احمد سلامی با بیان اینکه برخی علما در کشورهای اطراف برای دشمنی با شیعیان از جریان‌های تکفیری حمایت می‌کنند گفت: وظیفه همه علماست که حرکات تروریستی را محکوم کنند.
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی درباره فعالیت برخی گروه‌های تروریستی در استان سیستان ‌و بلوچستان با رویکردهای قومی و مذهبی گفت: این افراد برای اینکه حرکات خود را به جهان نشان دهند به مذهب متوسل می‌شوند و مسائل مذهبی را سپر خود می‌کنند؛ در حالی ‌که هیچ یک از آن‌ها اهل نماز و روزه نیستند.

** رسالت ۹۴/۴/۲۲
* مقايسه فرماندهان خائن لشكر امام حسن(ع) با ملت وفادار ايران بي‌انصافي است
دبير کل حزب موتلفه اسلامي گفت: وجه تشابه درست کردن زمان ما با دوران امام حسن(ع) صحيح نيست، ايشان به دليل خيانت فرماندهان لشگر خود صلح را پذيرفت ولي امروز سپاه و ارتش مثل کوه ايستاده‌اند و منتظر فرمان فرمانده کل قوا هستند.
محمدنبي حبيبي که در نشست دبيران اين حزب سخن مي‌گفت، افزود: يک مسئله قابل‌ترديد نيست که آمريکايي‌ها به توافق در هر سطحي سخت نيازمندند. علت عدم ترک ميز مذاکره از سوي آنان هم به اين واقعيت برمي‌گردد.
* پاسخ يمني ها به نقض آتش بس و ادامه تجاوز سعودي‌ها
در پاسخ به نقض آتش بس و ادامه تجاوز نظامي نيروهاي ائتلاف تحت رهبري عربستان به يمن ،ارتش و نيروهاي مردمي يمن پايگاه نظامي الدود در جيزان عربستان را موشک باران کردند.

** مردم سالاری۹۴/۴/۲۲
* وام ازدواج ۱۰ ميليون تومان شود
۱۳ نماينده مجلس شوراي اسلامي در قالب نامه‌اي به رئيس‌جمهور پيشنهاد دادند با توجه به مشکلات جوانان در امر ازدواج وام قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۰ ميليون تومان افزايش يابد که بازپرداخت ‌آن در بازه زماني ۴ ساله باشد.
* آزادي زنداني مشهور فلسطين
خانواده شيخ خضر عدنان، رهبر اسير فلسطيني که با اعتصاب غذاي طولاني مدت خود رژيم صهيونيستي را مجبور به پذيرش خواسته‌هاي خود کرد، اعلام کردند که طرف صهيونيستي صبح ديروز (يک‌شنبه) اين اسير فلسطيني را آزاد کرده است.

** آرمان ۹۴/۴/۲۲
* آمریکا دنبال انتقام است نه تفاهم عادلانه
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عهدشکنی و نیرنگ ویژگی شیطان است و توافق پایان راه نیست آغاز بهانه‌جویی‌های هر روزه آمریکاست. آمریکا به دنبال انتقام است نه تفاهم عادلانه.
سردار محمد رضا نقدی اظهار کرد: در ساعت‌های پایانی مذاکرات که همه انتظار اعلام یک توافق را داشتند، ناگهان فضا متلاطم شد و خبرگزاری‌های جهان مخابره کردند که آمریکا زیر توافقاتش زده است.
بعضی‌ها از این خبرمتعجب شدند اما برای آنها که ماهیت آمریکا را می‌شناسند، اصلاً عجیب و غریب نبود.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۲۲
* بازداشت مجدد یک رهبر معترضان بحرینی
مسئولان امنیتی بحرین یکی از رهبران جمعیت مخالف کار ملی دموکرات «وعد» را به اتهام «تشویق به انزجار از نظام» بازداشت کردند. این در حالی است که تنها چند هفته از آزادی این رهبر مخالف گذشته بود.
مسئولان امنیتی بحرین پس از بازداشت ابراهیم شریف، دبیر کل سابق جمعیت وعد، دومین جمعیت بزرگ مخالف بحرین، بازجویی از وی را آغاز کردند.

** آفرینش ۹۴/۴/۲۲
* ارسال متن توافق هسته‌ای به تهران و واشنگتن
خبرگزاري آمريکايي آسوشيتدپرس در خبر فوري به نقل از شماري از ديپلمات ها در وين نوشت: متن توافق هسته‌ای آماده شده و قرار است براي تصميم گيري نهايي سران ايران و آمريکا به تهران و واشنگتن ارسال شود. آسوشيتدپرس اضافه کرد که مذاکره کنندگان انتظار دارند توافق مقدماتي هسته‌ای امشب به دست آيد.
هم اکنون وزيران خارجه ايران و گروه ۱+۵ براي انجام آخرين مراحل مذاکرات هسته‌ای در وين اتريش حضور دارند.

** ابتکار ۹۴/۴/۲۲
* آزادی دستگیرشدگان راهپیمایی روز قدس در باکو
سفارت ایران روز گذشته اعلام کرد که دستگیرشدگان تظاهرات روز قدس در باکو عصر جمعه آزاد شدند.
سفارت ایران در باکو خبر داد که رئیس موقت حزب اسلامی جمهوری آذربایجان نیز که جزء دستگیرشدگان بود، آزاد شده است.
* سیاست خاورمیانه ای ترکیه باید تغییر کند
عبدالله گل رییس جمهوری پیشین ترکیه در نشستی که رجب طیب اردوغان در آن حضور داشت، تغییر در رویکرد سیاست خارجی آنکارا در قبال تحولات خاورمیانه را در راستای منافع ملی این کشور ارزیابی کرد.
گل گفت: در شرایطی که هنوز راه حلی برای مساله فلسطین پیدا نشده و یک صلح پایداری در میان نیست، تحلیل نیروی کشورهای اسلامی و گرفتاری این کشورها جای تاسف شدید دارد.

** قانون۹۴/۴/۲۲
* د‌يد‌ار باهنر با نمایند‌گان پاید‌اری ایثارگران و موتلفه
سخنگوی جبهه پیروان از د‌ید‌ار باهنر د‌بیرکل این جبهه با نمایند‌گان سه تشکل پاید‌اری، ایثارگران و موتلفه خبر د‌اد‌.
سید ‌کمال ‌الد‌ین سجاد‌ی افزود‌: د‌ر این د‌ید‌ار اعضا نظرات خود‌ را د‌رباره انسجام و ائتلاف اصولگرایان مطرح و د‌ر این خصوص بحث و تباد‌ل نظر کرد‌ند‌.
د‌ر ۸ ماه گذشته بیش از ۳۰ جلسه بین سه تشکل موتلفه، پاید‌اری و ایثارگران برگزار شد‌ه که این جلسات گاهی د‌وجانبه و سه جانبه بود‌ه و روی موارد‌ی برای وحد‌ت اصولگرایان به توافق رسید‌ه‌اند‌.
* جلسات وحد‌ت اصلاح‌طلبان با ناطق نوري و مقامات امنيتي
رئيس کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان از جلسات وحد‌ت این جریان سیاسی با ناطق‌نوری و مقامات امنيتي برای حفظ امنیت سخنرانی‌ها خبر د‌اد‌.
حجت‌الاسلام محسن رهامی د‌رباره نحوه ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و نیروهای معتد‌ل گفت: ائتلاف چارچوب‌های خود‌ را د‌ارد‌ اما تلاش د‌اریم همه نیروهای اصلاح‌طلب و اطرافیان رئیس د‌ولت اصلاحات و آیت‌الله ‌هاشمی و آقای عارف را د‌ر کنار هم جمع کنیم اما اگر احساس کنیم که د‌ر یک حوزه انتخابیه احتمال موفقیت یک نیروی راد‌یکال زیاد‌ است، ممکن است د‌ر بعضی حوزه‌های انتخابیه از کاند‌ید‌اهای اصولگرای معتد‌ل حمایت شود‌.

** خراسان ۹۴/۴/۲۲
* امضاي پيش نويس توافق نامه صلح
طرف‌هاي درگير ليبي با نظارت سازمان ملل، پيش نويس توافق نامه اي را براي حل سياسي بحران اين کشور امضا کردند.
فرستاده سازمان ملل تاکيد کرد: اين توافق نامه به منزله چارچوبي کلي است که ليبي از طريق آن مي تواند روند انتقال دموکراسي و تدوين قانون اساسي دائم را تکميل کند. ليبي با ۲ دولت اداره مي شود.
يکي دولت ليبرال طبرق که از نظر بين المللي به رسميت شناخته شده و ديگري دولت طرابلس که در اين مذاکرات شرکت نداشت.
* توافق با ايران راه دشواري براي تصويب در کنگره دارد
يکي از سناتورهاي ارشد آمريکا تاکيد کرد: «ترديد دارم رئيس جمهور آمريکا قادر باشد موافقت کنگره براي هر توافقي با ايران را جلب کند.»
سناتور جمهوري خواه ميچ مک کانل که رهبري اکثريت جمهوري خواهان در سنا را بر عهده دارد روز گذشته در گفت وگو با شبکه خبري "فاکس نيوز" گفت که اگر بر سر برنامه هسته اي ايران بين جمهوري اسلامي و قدرت‌هاي جهاني توافقي حاصل شود، اين توافق در کنگره راه دشواري براي تصويب در پيش خواهد داشت: «ما مي دانيم که [پس از توافق] راه تبديل شدن ايران به کشوري هسته اي باز خواهد ماند.»

** اعتماد ۹۴/۴/۲۲
* ميانجيگري بلر ميان حماس و اسراييل
توني بلر، نخست وزير اسبق بريتانيا كه سال ها در گروه چهارجانبه صلح خاورميانه ميانجيگري داشته، توانسته است وساطت موفقيت آميزي بين حماس و رژيم صهيونيستي داشته باشد و موافقت دو طرف را در زمينه تبادل اسرا كسب كند.
اين خبر را يك مقام مسوول حماس تاييد كرده و افزوده است: ميانجيگري بلر ميان حماس و اسراييل درباره شهروندان زنداني اسراييل در غزه است.
* در اجراي قانون گسترش عفاف و حجاب موفق نبوده‌ايم
شهیندخت مولاوردی معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به وضعيت موجود بعد از روي كارآمدن دولت تدبير و اميد به نظر رسيد كه به آسيب شناسي وضعيت و عملكرد متوليان حوزه عفاف و حجاب نيازمنديم. وضعيت عيني جامعه نشان مي‌دهد كه در اجراي قانون گسترش عفاف و حجاب موفق نبوده‌ايم و حتي از اهداف آن، روز به روز بيشتر فاصله گرفته‌ايم.
با رييس جمهور مكاتباتي كرده‌ايم مبنی بر تغيير رويكرد نهادهاي فرهنگي اشاره شده است.
بنابراين لازم است از «بايد» به «باور» از «تبليغ» به «تعميق» و از «فعاليت محوري» به «اثربخشي» برسيم. تا زماني كه اعتقاد قلبي و باور ذهني به وجود نيايد نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم يك فرد خود را به يك فريضه پايبند بداند.

** شهروند ۹۴/۴/۲۲
* مذاکرات فنی عملا پایان یافته است، مشغول مرور متون هستیم
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به این‌که مذاکرات فنی در وین عملا پایان یافته و تیم‌ها صرفا مشغول مرور متون هستند، درباره محدودیت‌های پذیرفته شده توسط ایران، گفت: تلاش هیأت ایرانی این بود که محدودیت‌های شکل گرفته نه‌تنها هیچ تاثیری بر نشاط هسته‌ای کشورمان نداشته باشد و حرکت صلح‌آمیز هسته‌ای‌مان را کُند نکند بلکه در بخشی از زمینه‌های واقعی هسته‌ای شتاب بیشتری خواهیم داشت».

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
استقلال و عزت ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه حاصل شده است

رسا/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی به انحطاط و عقب‌ماندگی ایران پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: از زمانی که امام خمینی(ره)، ولایت فقیه را به عرصه انقلاب آورد؛ ایران از سلطه استبداد و استکبار نجات پیدا کرد و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه جاری شد.
وی افزود: امروز نظام اسلامی در سایه ولایت فقیه، عزت و استقلال و پیشرفت دارد و در وصیتنامه ۹۹ درصد از شهدا راجع به حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه سفارش شده است؛ چنان که در حال حاضر فریاد حمایت مردم از رهبری در جامعه طنین‌انداز است.

برنامه‌های غیر اخلاقی ماهواره سلامت خانواده و اجتماع را به خطر می‌اندازد
رسا/ آیت‌الله سبحانی به آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره و تصریح کرد: اسلام با تلویزیون، ماهواره‌ و رسانه‌های اجتماعی مخالف نیست؛ بلکه با برنامه‌های غیر اخلاقی و فساد برانگیزی که سلامت خانواده و اجتماع را به خطر می‌اندازند مخالف است و اگر هشداری در این باره داده می‌شود به خاطر جنبه‌های مفسده انگیز است.

به برکت انقلاب، حوزه علمیه تحول بسیار شایسته‌ای در حوزه قرآن کریم داشته است
حوزه/ آیت‌الله خاتمی در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با اشاره به این که پیش از انقلاب، حوزه به دلیل کم پرداختن به قرآن مورد انتقاد بود، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب، حوزه علمیه تحول بسیار شایسته‌ای در حوزه قرآن کریم داشته است، به طوری که هم اکنون روزانه بیش از ۲۰۰ درس تفسیر در حوزه برگزار می‌شود.
عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که با هر بهانه‌ای که بتوانیم قرآن را مطرح کنیم کار شایسته‌ای است، تصریح کرد: نفس برپایی نمایشگاه قرآن تجلیل از قرآن است و باید تلاش کنیم که فرهنگ قرآنی را به متن زندگی مردم بیاوریم.

دوره غیرحضوری سطح ۴ حوزه خواهران راه اندازی می‌شود
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی از راه اندازی دوره‌های غیر حضوری و مجازی سطح ۴ حوزه علمیه خواهران در بهمن ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و همچنین تعامل موثر با مراکز تاثیر گذار علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درصدد توسعه سطوح آموزشی و رشته‌های تحصیلی مرکز آموزش‌های غیرحضوری هستیم.
عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مهمترین نکته‌ای که همیشه در دستور کار بوده است و هرگز نسبت به آن کوتاهی نشده است ارتقای دو اصل علمی و تربیتی است بطوریکه تربیت مقدم بر تعلیم بوده است.

جزئیات انهدام گروهک جيش الظلم توسط نیروی انتظامی
مهر/ نيروی انتظامی در پی کشف، انهدام و دستگيری تيم تروريستی نفوذی گروهک جيش الظلم اعلام کرد: سحرگاه ۲۰ تير ماه در پي قصد نفوذ يک تيم تروريستي حرفه‌ای گروهک جيش الظلم مجهز به انواع سلاح و چاشني‌های انفجاري از نوار مرزي منطقه ميرجاوه به داخل کشور، مرزبانان جان برکف نيروي انتظامي با هوشمندي و برنامه‌ريزي مدبرانه پس از محاصره و درگيري طولاني، سرانجام تمام اعضاي اين تيم تروريستي را دستگير نمودند و در طي اين اتفاق مهم، یک افسر نیروی انتظامی به درجه رفيع شهادت نائل گرديد.

خبر منبع آگاه ایرانی از توافق هسته‌ای
تسنیم/ یک منبع آگاه در هیات مذاکره کننده کشورمان در مصاحبه با اسپاتنیک، تصریح کرد: مذاکرات با امضای توافقنامه جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران به نتیجه خواهد رسید.
این اتفاق در زودترین زمان ممکن عصر دوشنبه اتفاق خواهد افتاد.پیش از این یک منبع آگاه در هیات‌های غربی گفته بود که فارغ از نتیجه نهایی مذاکرات، امروز دوشنبه آخرین روز مذاکرات بر سر برنامه اتمی ایران است.
وي افزود: اين مذاکرات با امضای توافق‌نامه‌ای جامع درباره برنامه هسته‌ای ايران پايان خواهد يافت.

ادعای بلومبرگ درباره توافق ایران و ۱+۵
فارس/ پایگاه خبری «بلومبرگ» مدعی شد ایران و گروه موسوم به ۱+۵ بر سر مسئله تحریم‌های تسلیحاتی وضع‌شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران، به توافق سیاسی رسیده‌اند.
بلومبرگ، نوشته است که بر اساس توافق صورت گرفته، این تحریم‌ها به مرور زمان رفع می‌شود.
قرار است این مسئله در قطعنامه‌ای که پس از توافق هسته‌ای در شورای امنیت صادر می‌شود، اعلام شود.

پیام تبریک از قول ظریف صحت ندارد
ایسنا/ معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد: مطلب ذکر شده به نقل از دکتر ظریف در برخی صفحات فردی یا شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تبریک پیروزی هسته‌ای و نیز اعلام امضای متن تا ساعات دیگر صحت ندارد و تکذیب می‌شود.
اسماعیلی همچنین تاکید کرد: در این شرایط خاص انتظار می‌رود تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی و خبرنگاران عزیز در انتشار و بازنشر مطالب، بویژه به نقل از منابع رسمی و مذاکره‌کنندگان کشورمان دقت لازم را مبذول نمایند.

ادعای آلمان: ایران تحریم‌ها را نقض کرده!
فارس/ سرویس امنیتی آلمان مدعی شد که ایران حتی در دوران مذاکرات هسته‌ای با غرب هم تحریم‌های هسته‌ای را نقض کرده است.
در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ جریان دارد، سرویس اطلاعات آلمان مدعی شد، نیروهای اطلاعاتی ایران در ماه گذشته در جست‌وجوی فناوری‌های مربوط به امور موشکی و هسته‌ای در کشورهای همسایه آلمان بوده‌اند.

آمریکا به پیمان «ان‌پی‌تی» بی‌اعتنا است
تسنیم/ مدیر بنیاد صلح عصر هسته‌ای تأکید کرد که آزمایش یک بمب اتمی توسط آمریکا نشان می‌دهد که این کشور پیمان ان‌پی‌تی را یک پیمان غیر الزام‌آور می‌داند.
دیوید کریگر در مصاحبه با اسپاتنیک افزود: واشنگتن به دنبال تجهیز زرادخانه هسته‌ای است و هیچ دلیلی نمی‌بیند تا به تعهدات خود در چارچوب پیمان ان‌پی‌تی عمل کند.

کری: روند مذاکرات مثبت است
مهر/ وزیر خارجه آمریکا گفت که مذاکره کنندگان در مسیر دست یابی به توافق قرار داشته و امیدوار است تا پس از حل چند مورد باقی مانده این توافق حاصل شود.
جان کری افزود: روند مذاکرات مثبت است و تنها چند نکته باقی مانده است.وی درخصوص دیدارهای روز گذشته خود با وزیر امور خارجه ایران افزود: دیدار دیروز مثبت بود و نتایج خوبی را به دنبال داشت.

از هر ۱۰ انگلیسی، یک نفر از داعش حمایت می‌کند
مشرق/ طبق یک نظرسنجی، از هر ۱۰ بریتانیایی، یک نفر خود را حامی گروه داعش می‌داند؛ همچنین به رغم وحشی‌گری‌ها و اعدام‌های دهشتناک داعش، حمایت از داعش در بریتانیا از ۷ درصد سال پیش به ۹ درصد افزایش یافته است.

جزئیات انفجار شب گذشته در کاظمین
مهر/ مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت به انفجار شب گذشته در کاظمین عراق اشاره کرد و گفت: در انفجاری شب گذشته کاظمین هیچ یک از زائران ایرانی دچار حادثه نشده و آسیب ندیده اند.
نظافتي با اشاره به اینکه در این حادثه تروریستی ۲۴ زائر دچار آسیب شده‌اند، تاکید کرد: متاسفانه در این حادثه تروریستی ۴ نفر شهید و ۲۰ نفر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcj8xet.uqevyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما