دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : 31404
"حضرت موسی (ع) سریالی ضد صهیونیستی است"

سلحشور: نمایش سبک زندگی اسلامی در سریال حضرت موسی (ع) مشهود است

قم نيوز : قم نیوز: کارگردان سینما و تلوزیون گفت: سریال حضرت موسی (س) یک اثر ضد صهیونیستی است و سبک و سلوک زندگی اسلامی در کار بسیار بارز است.
سلحشور: نمایش سبک زندگی اسلامی در سریال حضرت موسی (ع) مشهود است
به گزارش قم نیوز، فرج‌الله سلحشور، بازیگر، چهره‌پرداز، نویسنده و کارگردان ایرانی است که فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم توبه نصوح (۱۳۶۱) به کارگردانی محسن مخملباف آغاز کرد. سلحشور کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی - مذهبی مانند ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر را برای صدا و سیما در کارنامه دارد و هم اکنون در حال تهیه فیلم حضرت موسی (ع) است. وی که از خادمان افتخاری حرم حضرت معصومه (س) است مدتی است از بیماری سرطان رنج می‌برد.

در ادامه گفت‌وگوی قم نیوز با وی در مورد ساخت آخرین اثر وی و همچنین وضعیت کنونی سینمای ایران را می‌خوانید:

قم نیوز: نخستین سؤال من در مورد سیر کاری است که اکنون شما درگیر آن هستید یعنی سریال حضرت موسی (ع) که مرحله نگارش آن تمام‌شده و وارد مرحله پیش‌تولید شده‌اید، بفرمایید مشکلات این مرحله چه هستند و اکنون از نظر کاری مشغول چه‌کاری هستید و سریال حضرت موسی(ع) در چه مرحله‌ای است؟

از شروع نگارش پروژه حضرت موسی(ع) ۵ سال است که می‌گذرد و ۴ سال پیش تمام شد و یک سال هم بازنویسی و اصلاحش طول کشید. این کار یک اثر ضد صهیونیستی است و سبک و سلوک زندگی اسلامی در کار بسیار بارز است و در کنار آموزش‌های دینی مسائل سیاسی و ضد صهیونیستی شاخص و بارز است؛ باید بگویم بیشتر مسئولان فرهنگی و هنری هم کسانی هستند که نمی‌گذارند آثاری مثل حضرت موسی (ع) سامان بگیرد و ساخته شود.

قم نیوز: چند سال قبل که خبرنگاران با شما مصاحبه کرده بودند یک گروهی از سینما گران جوان را راه انداخته بودید که در حال حاضر هم آثار خوبی به سینما دارند ارائه می‌دهند، این کار به کجا رسید؟

تاکنون ۵ گروه فیلم‌ساز از سینما گران حزب الهی دورهم جمع شده‌اند و در حال فعالیت و تولید آثار فاخر سینمایی هستند تا به حال نزدیک به ۱۵ الی ۱۶ کارگردان حزب الهی و ۳۰ نویسنده تربیت شده اند که در حال فعالیت هستند و ۲۵ اثر فاخر تا به حال تولید کرده‌ایم، باید بگویم این گروه‌ها در ابتدای کار هستند، و راه درازی در پیش داریم ولی خدا را شاکریم راه درست را در پیش‌گرفته‌ایم و ادامه می‌دهیم.


قم نیوز: به نظر شما روحانیت چگونه می‌تواند در اسلامی سازی سینمای ایران نقش داشته باشد؟

روحانیت می‌تواند نقش بسیار به سزایی در اسلامی‌سازی سینمای ایران داشته باشد، ما باید تلاش کنیم که داستان‌های واقعی را کار کنیم.

اگر ما موفق شویم که همین قصه‌های واقعی که بر منبرها خوانده می‌شود را برای مردم نشان دهیم مردم با ولع کارهای سینمایی و تلویزیونی را نگاه می‌کنند. بازسازی سینما ایران بود جه هنگفتی نمی‌خواهد، با بودجه ۱۰ میلیاردی می‌توان سینمای ایران را درست کرد.

قم نیوز: سینما و تلویزیون؟

بله سینما و تلویزیون. آیا وقتی مریض می‌شوید به‌اندازه وزن انسان دارو مصرف می‌کنید تا خوب شوید باید گفت که این راهی که من میگویم تجربه‌شده است و واقعاً جواب می‌دهد.

قم نیوز: سؤال آخر در رابطه با این موضوع است که رسالت هنر ایرانی اسلامی در فضای امروز که جمهوری اسلامی فراتر از مرزها عمل می‌کند، چه چیزی است؟

رسالت سینما همانند کتاب و نشریات آگاه‌سازی مردم است منتهی از روشی نوین، سینما و تلویزیون آرمانی در ایران یک منبر است و کارش تبلیغ و ترویج دین و اسلام است و فیلم‌ساز مبلغ دین است؛ اگر به اینجا رسیدیم سینما و تلویزیون ما نجات پیدا می‌کند و تا زمانی که به دنبال مضامین سخیف باشیم سینما و تلویزیون فقط ریشه اسلام را می‌زند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbaabf.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما