سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 31426
مدیرکل هواشناسی قم:

میزان بارندگی استان قم در سال جاری ۵۰ درصد کاهش داشته است‌

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل هواشناسی ‌قم با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی امسال در این استان ‌گفت: در بیشتر مناطق استان قم، خشکسالی شدید و در برخی مناطق خشکسالی بسیار شدید داریم.
میزان بارندگی استان قم در سال جاری ۵۰ درصد کاهش داشته است‌
به گزارش قم نیوز، یحیی زارع در جلسه‌ هماهنگی مدیریت بحران که ظهر امروز در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه امسال ۹۵ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم که رقم بسیار کمی است، اظهار داشت: در بیشتر مناطق استان قم خشکسالی شدید و در برخی مناطق خشکسالی بسیار شدید داریم.

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به اینکه تعداد روزهای غبارآلود در بهار ۹۴ به ۲۳ روز رسیده است، افزود: در خرداد نیز ۱۷ روز گرد و خاک با دید زیر ۵ هزار متر و ۳ روز هم دید کمتر از هزار متر داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی امسال ۷۷.۴ میلیارد بارندگی زارعی داشته‌ایم، تصریح کرد: میزان بارندگی امسال ۵۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش‌یافته است.

زارع با اشاره به اینکه در ۳ ماهه تیر و مرداد و شهریور نیم تا یک درجه افزایش دما داشته‌ایم، تأکید کرد: در بحث گردوخاک استان قم از دو استان مرکزی و اصفهان متأثر است.

وی با اشاره به اینکه پدیده گردوخاک بیشتر منشاء داخلی دارد، افزود: با توجه به خشکسالی و به علت اینکه در تابستان باد از سمت شرق می‌وزد و سمت شرق استان قم نیز دچار خشکسالی و گردوخاک است بخش عمده‌ی این گردوخاک منشأ داخلی دارد و استان‌های دیگر را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

زارع یا اشاره به اینکه قبلاً در اداره‌کل منابع طبیعی تحلیلی در مورد علت این گردوخاک‌ها پرداخته‌شده بود، گفت: هواشناسی نیز در حال ارائه طرحی جامعه است که به‌تمامی بخش‌هایی هم که منابع طبیعی در نظر نگرفته است پاسخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به اینکه طرح اداره کل منابع طبیعی به‌صورت کامل موردبررسی قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: می‌توان با دستگاه‌های دیگر در این مورد جلسه گذاشت و در این زمینه تعامل داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfvjdm.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما