جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : 31485
امام جمعه پردیسان:

کسب رای به هر قیمیتی حرام است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه پردیسان قم خطاب به گروه‌های تجدیدنظر گفت: اگر مرد هستید؛ انقلابی باشید و آرمان‌های انقلاب و امام و ارزش‌های اسلام را حفظ کنید و بعد رای بیاورید چرا رای آوردن به هر قیمتی حرام است.
کسب رای به هر قیمیتی حرام است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام قوامی، در خطبه های نماز جمعه این هفته (۲۶تیر)، با اشاره به سالروز شروع به کار اولین دوره شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان قانون، هم مفسر قانون است و هم تطبیق دهنده مصوبات مجلس شورای اسلامی با اسلام و مکتب اهل بیت(ع). نظارت شورای نگهبان، استصوابی است نه استطاعی. بدین معنی که نظارت می کند، اگر صلاحیت نداشتند رد می کند. ولی نظارت استطاعی، بدین معناست که اگر تشخیص داد که فرد صلاحیت ندارد، آن را به وزارت کشور اعلام می کند تا وزارت کشور به آن رسیدگی کند.

امام جمعه پردیسان، این نوع نظارت را نظارتی موثر دانست و افزود: کار نظارت شورای نگهبان، مشاوره دادن صرف نیست؛ بلکه به عنوان محقق، تحقق بخش یک مجلس سالم و یک خبرگان سالم است.

وی با بیان اینکه سلطنت طلبها، لیبرال ها، اصلاح طلب ها و فتنه گران امتحان خودرا پس داده و تکلیفشان مشخص است، اظهار داشت: فتنه گران تکامل یافته اصلاح طلبان هستند و مضحک است که در برخی رسانه ها و نشریات زرد خود امید دارند که در انتخابات اعلام حضور و وجود کنند.

امام جمعه پردیسان خطاب به نمایندگان شورای نگبان گفت: ۳۶ سال است که این شورا مشغول به کار است مبادا افرادی با حواشی و تبلیغات و تهدیدات و تطمیعات بخواهند به انتخابات وارد شوند.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر، گروهی هستند که با فروش آرمانهای انقلاب می خواهند چند رای خاکستری بدست آورند. آرمانهایی که امام امت فرمودند این آرمانها همیشگی و جاودان هستند. اینکه برخی می گویند استکبار ستیزی بس است و مدعی اند معنویت دیگر کارکرد ندارد و بلکه باید برای جوانان کنسرت و اردوهای مختلط گذاشت و حجاب اجباری نباشد، شورای نگهبان باید تکلیف این افراد را برای انتخابات مشخص کند. آنها با این حرفها می خواهند چند رای خاکستری بدست آورند. اینها بدانند که شورای نگهبان نمی گذارد و از سویی دیگر اگر هم به مجلس راه یافتید راه به جایی نخواهید برد. به عنوان مثال در مجلس ششم با حضور این افراد بود که با حکم حکومتی مقام معظم رهبری، نیمی از نمایندگان قهر کردند و فقط آبروی خود را بردند. آیا دوران به هوش شدن نرسیده است؟ آیا وقت آن نشده که بدانیم استکبار رو به زوال است؟ در دوران اصلاحات می گفتند مرگ نگوییم و حتی لعن ها را از زیارت عاشورا حذف کنیم. باید این افرادی که این چیزها را می گویند تجدید نظر طلب نامید. آنها رهبری را مزاحم خود می بینند و می گویند این آرمانهای انقلاب است که ما را تحریم کرده است.
حجت الاسلام قوامی، اظهار داشت: یکی از آرمانهای ما دفاع از مظلوم است که هم اکنون کودک کشی و نسل کشی در یمن به راه افتاده است. این افراد می گویند ما به فکر خود باشیم نه دیگر ملتهای مظلوم. این ها که همان حرفهای بازرگان است و نوعی بازگشت به عقب و ارتجاع.

وی خطاب به این گروه ها گفت: اگر مرد هستید؛ انقلابی باشید و آرمانهای انقلاب و امام و ارزشهای اسلام را حفظ کنید و بعد رای بیاورید. رای به هر قیمتی حرام است. آقایان شورای نگبان تکلیف ین گروه ها را باید مشخص کنند.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: برخی تریبون نماز جمعه پردیسان را متهم به تندروی می کنند، در حالی که استکبارستیزی در سخنان مقام معظم رهبری بوده که در دیدارهایشان فرموده اند. این اتهامات را می زنند تا بحث انقلابی بودن را خاموش کنند، در حالیکه ما انقلاب را دوست داریم و سعی می کنیم آن را به دست صاحب اصلی خود برسانیم.

حجت الاسلام قوامی، با اشاره به راهپیمایی روز قدس در جمعه گذشته، تصریح کرد: در ۸۴۰ نماز جمعه ای که در اقصی نقاط جهان برگزار شد، راهپیمایی روز قدس نیز برگزار شد وتنها جایی که این اتفاق نیفتاد پردیسان بود. ما با تبعیت از قانون این مراسم را برپا نکردیم.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای بیان داشت: ما نیز مانند مقام معظم رهبری که تبریک نگفتند و صرفا تقدیر کردند، تبریک نمی گوییم. چون هنوز اتفاقی نیفتاده است و صرفا یک بیانیه مشترک قرائت شده است. دشمن چند ماه وقت دارد و باید این بیانیه به تصویب کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی برسد. هنوز که گلی زده نشده تا ذوق زده شویم.

وی در خطبه های نخست خود نیز با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، روزه داری در ماه مبارک رمضان را موجب بدست آوردن حکمت و حکمت را موجب معرفت و معرفت را باعث به وجود آمدن یقین در انسان دانست و گفت: کسانی که به مقام یقین می رسند، دیگر برایشان فقر، غنا، سختی و آسانی و.. فرقی نمی کند و فقط به محبوب و رضایت او می اندیشند. لذا روزه داری نه تنها موجب تندرستی تن و جسم انسان می شود، بلکه درون فرد روزه دار را نیز شستشو می‌دهد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcamyne.49n6a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما