سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : 31537
منبع : پايگاه خبري پليس
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم اعلام کرد

تدابیر پلیس قم برای کاهش ترافیک و پیشگیری از حوادث در تعطیلات تابستانی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از تدابیر و طرح‌های پلیس راهور این استان به منظور کاهش ترافیک و پیشگیری از تصادفات و حوادث ترافیکی در طول تعطیلات تابستانی خبر داد.
تدابیر پلیس قم برای کاهش ترافیک و پیشگیری از حوادث در تعطیلات تابستانی
به گزارش قم نیوز، سید کرم‌الله حسینی با اشاره به اینکه استان و به ویژه شهر مقدس قم در طول تعطیلات تابستان، به سه دلیل متاثر از ترافیک وسایل نقلیه خواهد بود، اظهار داشت: دلیل اول زائرپذیری و مقصد بودن آن است که تعداد زیادی از هموطنان به قصد زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و نیز مسجد مقدس جمکران به قم مسافرت می‌کنند.

وی معبر بودن استان قم را در درجه دوم عنوان کرد و افزود: تعداد زیادی از مسافران برای تردد به مرکز، شمال و جنوب کشور، معابر درون شهری و برون شهری استان قم را انتخاب می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: دلیل سوم نیز بارانداز بودن شهر مقدس قم است که در تمام این موارد، مسافران در شهر قم توقف و استراحت دارند.

حسینی خاطرنشان کرد: از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی استان با آگاهی قبلی از وضعیت ترافیکی معابر و خیابان‌های سطح شهر، همواره طرح ترافیکی به روز و آماده دارد، محدودیت‌هایی نیز مانند محدودیت تردد در هسته مرکزی شهر به ویژه خیابان ارم، خیابان شبستان و طول بلوار بهار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سه پارکینگ زائر، شرقی و همچنین پارکینگ‌هایی در حاشیه بلوار زائر برای پارک خودروها پیش‌بینی شده است افزود: از رانندگان انتظار می‌رود در صورت پر شدن این پارکینگ‌ها، وسایل نقلیه خود را در معابر کم عرض مانند بلوار زائر و هسته مرکزی پارک نکنند که این عمل، موجب ایجاد گره ترافیکی و سد معبر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه امسال نیز همچون سنوات گذشته از تمام توان خود به منظور اجرای طرح‌های ترافیکی استفاده خواهیم کرد، بیان کرد: امیدواریم مردم ایمن و در سلامت کامل به سفر خود ادامه داده و در سلامت کامل به منزل بازگردند و حداقل مشکلات برای زائران شهر کریمه اهل‌بیت (س) ایجاد شود.

حسینی ضمن ارائه توصیه‌هایی به رانندگان و مسافران اظهار داشت: انسان به عنوان مهم‌ترین رکن در چرخه ترافیک نسبت به دو فاکتور راه و وسیله نقلیه مورد توجه است، رانندگان وسایل نقلیه در عرصه عبور و مرور درون شهری و برون شهری محور این موضوع بوده و نیاز به آموزش و تداوم یادگیری مهارت رانندگی دارند که این امر همواره در رفع معضلات ترافیکی مثمرثمر بوده است.

وی افزود: باید توجه داشت توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه مورد تأثیر عواملی از قبیل وضعیت وسیله نقلیه، شرایط جاده، محیط و عوامل جسمی و روحی خود راننده است و اکثر رانندگان، آموزش‌های لازم در مواقع برخورد با خطرات احتمالی را ندیده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با بیان اینکه بی‌تجربگی، خستگی و هیجانات روحی، توانایی راننده را در ادراک خطر، تصمیم‌گیری و اقدام به پیشگیری از تصادف تضعیف می‌کند گفت: علاوه بر عوامل فوق، صحبت کردن، خوردن و نوشیدن، سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه یا تنظیم موج رادیو از جمله عواملی است که بیشتر افراد ممکن است به واسطه انجام آن‌ها در حین رانندگی، با خطر مواجه شوند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciywap.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما