يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : 31627
منبع : روابط عمومی شركت شهرك هاي صنعتي قم
امام جمعه قم:

اقتصاد مقاومتی راهکار همیشگی رونق اقتصادی دنیاست

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: اقتصاد مقاومتی راهکاری همیشگی برای رونق اقتصادی کشورها است.
اقتصاد مقاومتی راهکار همیشگی رونق اقتصادی دنیاست
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم که درآستانه ۲۱ مرداد روز حمايت از صنايع كوچك برگزار شد اقتصاد مقاومتی را راهکاری همیشگی برای رونق اقتصادی کشورها دانست.

وی با بیان این که برخی اقتصاد مقاومتی را راهکاری در دوران بحران معرفی می کنند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشتند، لزوماً برای مواقع بحران نیست، گرچه در بحران نمود آن بیشتر است، ولی این اقتصاد واقعیتی است که هر ملی که بتواند بر آن تأکید کنند و خود را با آن اجین کنند، به پیروزی می رسند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به توجه کشورهای توسعه یافته به اقتصاد مقاومتی قبل از پیشرفتشان گفت: چینی ها، فرانسوی ها، آلمانی ها، امریکایی ها و برخی کشورهای توسعه یافته که درگذشته در شرایط امروزی نبودند، با اقتصاد مقاومتی به جایگاه امروزی دست یافته اند.

وی با اشاره به وجود گسترده محصولات چینی در سراسر جهان گفت: امروزه نیز در اوج گرفتاری ها و مشکلات اقتصادی، محصولات چینی از صنایع خرد و کلان در جهان نفوذ یافته و به ایران نیز آمده است.

آیت الله سعیدی با بیان این که برای استفاده مردم از تولیدات داخلی، کار فرهنگی تنها بخشی از تأثیرگذاری را دارد، گفت: مردم با فشار تحریم و فعالیت های رسانه ای و توصیه و از این قبیل فرهنگ سازی ها، تا حدودی با اقتصاد مقاومتی همراهی می کنند، ولی بخش عمده تأثیرگذاری بر اساس نیازهایشان است که تولیدات ایرانی باید با سازوکارهای اقتصادی مناسب به آنها پاسخ دهد.

وي توجه به عرصه هایی پیشرفت تولید و صنعت توسط عقلای دنیا را مد نظر قرارداد و تصريح كرد: جمله کارهای درست آنها، تعهد نسبت به تولیدات و محصولاتشان است. اگر ما مردم را به استفاده از تولیدات داخلی تشویق کنیم، این دعوت موقعی تأثیرگذار خواهد بود که صنعت ما نسبت به تولیدات خود اهتمام و تعهد داشته باشند.

وی تأکید کرد: ما استفاده از تولیدات داخلی را حمایت می کنیم و از سویی به تولیدکنندگان توصیه می کنیم که کیفیت خود را تقویت کنند تا مردم نیز به سمت استفاده از تولیدات داخلی گرایش یابند.

در ابتدای این مراسم، امیر طیبی نژاد، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم اظهار داشت: ۹۶ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهند، چراکه در صنعت جهان، صنایع کوچک نقش بسزایی در اقتصاد کشورها دارند،

وی ادامه داد: امروز سرمایه گذارانی که در عرصه اشتغال و صنعت حضور دارند، ضمن اینکه موجب رونق اقتصاد کشور می شوند، نقش زیادی نیز در اشتغال زایی ایفا می کنند؛ امروزه بزرگترین آسییب های اجتماعی و فرهنگی به دلیل بی کاری است که توسعه سرمایه گذاری موجب توسعه اشتغال شده و از بروز این آسیب ها جلوگیریمی کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciyqap.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما