کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره):

حساسیت مراجع تقلید در ارائه هنر دینی در نظر گرفته شود

خبرگزاری تسنیم , 5 مرداد 1394 ساعت 10:53

قم نیوز: مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: مراجع عظام تقلید بر نمایش چهره اهل بیت(ع) حساس هستند و باید حساسیت این بزرگان در نظر گرفته شود.


به گزارش قم نیوز، مرتضی نجفی‌قدسی که شامگاه یکشنبه در همایش تکریم از مفسران قرآن کریم و در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) سخن می‌گفت، اظهار داشت: این توفیق حاصل شد تا در ابتدای ماه مبارک رمضان، مفسران گرانقدر قرآن کریم به ۳۰ استان کشور از محل این بیت منور و قرآنی اعزام شوند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با اشاره به مسائل اخیر به‌ویژه بحث اکران فیلم رستاخیز افزود: فیلم رستاخیز از ۲ سال قبل مطرح بود و قرار شد با نظر مراجع عظام تقلید، اصلاحاتی در آن صورت گیرد، اما این اصلاحات به میزان لازم انجام نشد و تاکید مراجع عظام تقلید و علما بر عدم نمایش چهره حضرت ابالفضل‌العباس(ع) رعایت نشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه وزارت ارشاد به‌طور موقت فیلم را منع اکران کرده است تا نظر مراجع تأمین شود، زیرا این بزرگواران حافظ حریم اسلام هستند و ما مقلدان این بزرگان نیز به حساسیت‌های ایشان، حساس هستیم و نمی‌توانیم بی‌توجهی به این حساسیت‌ها را ندیده بگیریم.

نجفی‌قدسی تصریح کرد: باید به نظرات مراجع عظام تقلید توجه ویژه شود و ما نیز وظیفه داریم در حوزه وظیفه خود به مسائل دینی حساس باشیم و دغدغه دین داشته باشیم و از این رو در جمع شما عزیزان مفسر این نکات را مطرح می‌کنیم‌‌، زیرا دغدغه شما تبلیغ و حفظ دین است.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 31644

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/31644/حساسیت-مراجع-تقلید-ارائه-هنر-دینی-نظر-گرفته-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir