دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 31644
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره):

حساسیت مراجع تقلید در ارائه هنر دینی در نظر گرفته شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: مراجع عظام تقلید بر نمایش چهره اهل بیت(ع) حساس هستند و باید حساسیت این بزرگان در نظر گرفته شود.
حساسیت مراجع تقلید در ارائه هنر دینی در نظر گرفته شود
به گزارش قم نیوز، مرتضی نجفی‌قدسی که شامگاه یکشنبه در همایش تکریم از مفسران قرآن کریم و در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) سخن می‌گفت، اظهار داشت: این توفیق حاصل شد تا در ابتدای ماه مبارک رمضان، مفسران گرانقدر قرآن کریم به ۳۰ استان کشور از محل این بیت منور و قرآنی اعزام شوند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با اشاره به مسائل اخیر به‌ویژه بحث اکران فیلم رستاخیز افزود: فیلم رستاخیز از ۲ سال قبل مطرح بود و قرار شد با نظر مراجع عظام تقلید، اصلاحاتی در آن صورت گیرد، اما این اصلاحات به میزان لازم انجام نشد و تاکید مراجع عظام تقلید و علما بر عدم نمایش چهره حضرت ابالفضل‌العباس(ع) رعایت نشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه وزارت ارشاد به‌طور موقت فیلم را منع اکران کرده است تا نظر مراجع تأمین شود، زیرا این بزرگواران حافظ حریم اسلام هستند و ما مقلدان این بزرگان نیز به حساسیت‌های ایشان، حساس هستیم و نمی‌توانیم بی‌توجهی به این حساسیت‌ها را ندیده بگیریم.

نجفی‌قدسی تصریح کرد: باید به نظرات مراجع عظام تقلید توجه ویژه شود و ما نیز وظیفه داریم در حوزه وظیفه خود به مسائل دینی حساس باشیم و دغدغه دین داشته باشیم و از این رو در جمع شما عزیزان مفسر این نکات را مطرح می‌کنیم‌‌، زیرا دغدغه شما تبلیغ و حفظ دین است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchk-nx.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما