دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 31646
مدیرکل بهزیستی قم عنوان کرد

گسترش مهدهای سالمندی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه بهترین مکان برای نگهداری سالمندان در کنار خانواده است، گفت: ما به دنبال توسعه مراکز شبانه‌روزی نیستیم و به دنبال گسترش مهدهای سالمندان هستیم تا سالمندان شب هنگام کنار خانواده باشند.
گسترش مهدهای سالمندی در قم
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه با اشاره به شمار سالمندان در استان قم اظهار داشت: ۸۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در قم زندگی می‌کنند که هزار و ۲۰۰ نفر از این جمعیت در بهزیستی پرونده داشته و از حمایت‌های این مرکز استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به شمار سالمندانی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند گفت: ۲۰۰ نفر از مجموعه سالمندانی که در قم زندگی می‌کنند در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تاکید بر اینکه ما موافق گسترش مراکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان نیستیم، تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد و گسترش مهد سالمندان هستیم تا سالمندان از حمایت خانواده بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به کارکرد مهدهای سالمندی گفت: مهدهای سالمندی در نصف روز سالمند را نگهداری می‌کند و پس از آن سالمند را تحویل خانواده شده و سالمند شب در کنار خانواده استراحت می‌کند.

سلیقه با تاکید بر اینکه کشور ما در حال رفتن به سوی سالمندی است گفت: برای مدیریت سالمندان باید فکری کرد زیرا که در آینده با شمار بالایی از سالمندان روبه‌رو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به شمار ناشنوایان و نابینایان گفت: در استان قم ۴ هزار و ۲۰۰ ناشنوا و هزار نابینا زندگی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه بیماران ضایعه نخاعی‌ بین ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند، عنوان کرد: ۱۲۰ هزار تومان حق پرستاری و هزینه لوازم بهداشتی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود و قم از جمله استان‌هایی است که ۱۰۰درصد هزینه‌های پرستاری را پرداخت کرده است.

وی از فعالیت ۱۰ تیم ویزیت در منزل خبر داد و گفت: این تیم‌های پزشکی و پرستاری با همکاری بخش خصوصی معلولان و سالمندان را در منزل ویزیت می‌کنند.

سلیقه همچنین از فعالیت ۲۵۰ مرکز به صورت غیر دولتی در قم در حوزه‌های گوناگون بهزیستی خبر داد و بیان کرد: ۳۳ مرکز به معلولان اختصاص دارد و در بحث بیماران ناشنوا نیز در دو حوزه کاری فعالیت صورت می‌گیرد که شامل پیشگیری و توان‌بخشی می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjmmet.uqevxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما