يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 31899

رشد شنا در قم به توسعه زیرساخت‌ها نیاز دارد

قم نيوز : قم نگار: رئیس هیئت شنای استان قم با بیان این که نظارت بر استخرهای شنا در تابستان ۹۴ تشدید شد، گفت: رشد شنا در قم به توسعه زیرساخت‌ها نیاز دارد.
رشد شنا در قم به توسعه زیرساخت‌ها نیاز دارد
به گزارش قم نگار، مسعود حسین جمال اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و استقبال از ورزش‌های آبی و استخرهای شنا در قم نظارت بر این اماکن ورزشی در تابستان ۹۴ تشدید شد و وضعیت کیفی آموزش در کلاس‌های شنا و نیز فعالیت‌های عمومی استخرها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تلاش شد تا در بخش تجهیزات و ایمنی، با استفاده از دوره‌های آموزشی مدیران و مربیان استخرها کنترل بیشتری بر کار استخرها انجام شود و خوشبختانه تا میانه تابستان وضعیت رضایت بخشی در فعالیت استخرها در قم وجود داشته است.

رئیس هیئت شنای استان قم درباره وضعیت توسعه قهرمانی در شنای قم گفت: رشد شنا در قم به توسعه زیرساخت‌ها نیاز دارد در حالی که این زیرساخت‌ها هنوز فراهم نیست و ساخت استخرهای استاندارد تمرینات قهرمانی در دستور کار مسئولان قرار نگرفته است.

حسین جمال بیان داشت: با توجه به همین کمبودها هنوز نتوانسته‌ایم در مورد فعال شدن رشته واترپولو به صورت جدی در قم اقدامی انجام دهیم و در بخش شیرجه نیز قادر به فعالیت نبوده‌ایم زیرا این رشته‌ها به شرایط و امکانات خاصی نیاز دارد که در هر استخری فراهم نیست.

وی عنوان کرد: عمده‌ترین اقدامی که در جهت توسعه قهرمانی شنا صورت گرفته برگزاری لیگ استخرها و تشویق استخرها به تیمداری و پرورش قهرمان بوده است و این امر در بلندمدت بر شنای قم تأثیر می‌گذارد و قهرمانان جدیدی تحویل شنای استان قم می‌دهد.

رئیس هیئت شنای قم تصریح کرد: در آموزش و پرورش نیز مسابقات خوبی انجام می‌شود اما اگر برگزاری این مسابقات با نظارت هیئت شنا و با حضور استعداد یاب‌های این هیئت صورت نگیرد برگزاری این مسابقات جز یک فعالیت همگانی، سودی در بر ندارد و نمی‌تواند سبب شناسایی استعدادهای این رشته برای حضور در ورزش قهرمانی باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjhoet.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما