چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 31932
لاریجانی در قم:

باید تمرکز خود را بر وفاق داخلی قرار دهیم

قم نيوز : قم نگار: رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی در کشور نیازمند آراستگی رفتاری هستیم، گفت: باید تمرکز خود را بر وفاق داخلی قرار دهیم.
باید تمرکز خود را بر وفاق داخلی قرار دهیم
به‌گزارش قم نگار، علی لاریجانی صبح امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه در سالن همایش‌های فرهنگ و ارشاد استان قم با اشاره به تلاش‌های رسانه‌ها، اظهار داشت: گاهی ممکن است واقعیات خلاف چیزی باشد که در ذهن و تصور ما است که خبرنگاران باید همواره به دنبال واقعیات باشند.

وی با بیان اینکه التزاماتی در حکومت‌ها وجود دارد که آزاداندیشی را در جامعه ایجاد می‌کند،‌ تصریح کرد: اصحاب رسانه باید واقع‌گرا باشند و حق را ببینند نه آنچه را که دوست دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌تسلیم واقعیت بودن و حقیقت‌گرایی کار رسانه‌ها را اوج می‌دهد و انسان هیچ‌گاه نمی‌تواند از ساحت اندیشه خارج شود.

لاریجانی تصریح کرد: استان قم شهری خبرخیز است که به جهت وجود مراجع عظام، مرقد کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران در مرکز تحولات فکری و سیاسی قرار دارد، مخصوصاً در شرایط فعلی که فضای آلوده‌ای را در منطقه شاهد هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه قم مرکز فکری برای مسلمانان جهان است، عنوان کرد: پیام قم، پیام رحمت و برادری و اخوت بین همه فرق اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: کشتارهایی که توسط تکفیری‌ها انجام می‌شود داغی برای مسلمانان از همین رو باید تلاش کرد تا ندای حوزه علمیه اسلامی به گوش جهان برسد.

لاریجانی تصریح کرد: نگاه بزرگان جهان اسلام نگاهی عقلانی به شریعت است در مقابل رفتارهای خوارج گونه برخی‌ها که به نام اسلام جنایاتی را مرتکب می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره به کارآفرینی در استان قم گفت: باید کارآفرینی و زمینه‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان قم توسط رسانه‌ها و صدا و سیما منعکس شود.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی تولید در استان قم خاطرنشان کرد: با کاوش این مشکلات، فضا برای آبادانی استان قم با توجه به مهاجر پذیر بودن آن فراهم شود.

لاریجانی با تاکید براینکه رسانه‌ها نباید تنها به مناسبات سیاسی بپردازند، تصریح کرد: اوضاع اقتصادی از نگاه همه بزرگترین چالش کشور است ه باید مورد توجه قرار گیرد اما این چالش در سیمای رسانه‌ها چندان ترجمه نشده است این در حالی است که توجه رسانه‌ها معطوف به سیاست است که این نگاه باید اصلاح شود.

رئیس قوه مقننه به نقش رسانه‌ها در حل مشکل اقتصادی اشاره کرد و افزود: توسعه در کشور جز با وفاق ملی حل نمی‌شود که بین اصحاب رسانه و سیاستمداران این وفاق مشاهده نمی‌شود در نتیجه مشکل باقی می‌ماند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم همکاری مسئولان با رسانه‌ها کار درستی نیست، عنوان کرد: همکاری با رسانه‌ها بخشی از الزامات اجرایی شدن مردمسالاری در جامعه است.

وی در معرض قرار گرفتن سوالات رسانه‌ها را بخشی از وظیفه مسئولان برشمرد و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها سخنگوی مردم هستند مسئولان هم بدون ارتباط مستقیم با آن‌ها نمی‌توانند از مشکلات مردم آگاه شوند و این به ضرر خود مسئولان است.

لاریجانی مسئله مطرح در سطح ملی را چالش‌های بین المللی و منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: به همان اندازه که مسائل اقتصادی در داخل مهم است چالش‌های منطقه‌ای و بین المللی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه مققنه بر شناخت معادلات در سطح بین الملل و عمل متناسب با آن تاکید کرد و اظهارداشت: در هیچ برهه‌ای اوضاع منطقه به صورت کنونی نبوده است، قدرت‌های منطقه استراتژی به هم ریزی منطقه را دارند نه ساماندهی آن را، آن‌ها برای تثبیت خود شرایط منطقه‌ای را به هم می‌ریزند.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های منطقه در صحنه بین المللی بازی می‌کنند و بین آنچه می‌گویند و عمل می‌کنند تفاوت فاحشی را شاهدیم، خاطرنشان کرد: همین موضوع سبب می‌شود بحران‌های منطقه‌ای در جهان اسلام به طول انجامیده و سببب اختلاف میان فرق مختلف شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی در کشور نیازمند آراستگی رفتاری هستیم، گفت: باید تمرکز خود را بر وفاق داخلی قرار دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اختلاف نظر بین سیاسیون و قوای اجرایی می‌تواند در بسیاری موارد کمک کننده و مفید باشد اگر به نزاع نینجامد.

وی با بیان اینکه باید در موقعیت فعلی از بروز برخی نزاع‌ها جلوگیری شود، عنوان کرد: اصحاب رسانه به علت موقعیت منطقه‌ای باید به این موضوع توجه داشته باشند.

لاریجانی عنوان کرد: اگر شرایط اقتصادی به صورت مساعد فراهم نباشد و نزاع‌ها تبدیل به کینه شود به امنیت کشور لطمه می‌زند، در بسیاری از موارد اگر حق هم با ما باشد باید گذشت داشته باشیم و از مسائل اختلافی بگذریم.

رئیس قوه مقننه خطاب به اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران باید با راهنمایی جامعه کمک کنند این نزاع‌ها و اختلافات به حداقل برسد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchiwnx.23nzxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما