پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : 31949
آیت الله علوی گرگانی:

قوانین جامعه جهانی تاکنون توانایی تامین حقوق انسان‌ها را نداشته است

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: با وجود تصویب قوانین مربوط به حقوق بشر و علی رغم وجود نهادهای بین‌المللی و جهانی مشکلات جامعه انسانی هر روز بیشتر می‌شود.
قوانین جامعه جهانی تاکنون توانایی تامین حقوق انسان‌ها را نداشته است
به گزارش قم نگار، آیت الله سید محمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با دبیر کل صلیب سرخ جهانی، با اشاره به اهمیت و حساسیت این نهاد بین المللی اظهار داشت: در عصری زندگی می‌کنیم که با وجود تصویب قوانین مربوط به حقوق بشر و علی رغم وجود نهادهای بین المللی و جهانی مشکلات جامعه انسانی هر روز بیشتر می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در چنین شرایطی وجود سازمان صلیب سرخ که نتیجه اقدام هانری دونان سوئیسی تحت تاثیر صحنه‌های رقت بار جنگ است مهم‌تر از هر زمانی است، افزود: دیگران هم باید همین مسیر را با قوت ادامه دهند.

وی با تاکید بر خدمات انسانی و نوع دوستانه این نهاد تاکید کرد: در قرآن مجید بعنوان بر‌ترین کتاب آسمانی که بر پیغمبر اسلام نازل شده آمده است: «و لقد کرمنا بنی آدم» یعنی ما به انسان‌ها کرامت فوق العاده عنایت کردیم و انسان را از تمام موجودات بر‌تر می‌دانیم.

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: بنابراین در هر زمان و هر مکان باید به سوی تقویت این نوع فعالیت‌ها و کمک‌های انسان دوستانه پیش برویم و به آن اهتمام داشته باشیم اما نکته اساسی که امیدوارم به آن توجه ویژه داشته باشید و در ملاقات با مسئولان کشور‌ها پیگیر آن باشید این است که اگرچه جنگ نظامیان با یکدیگر‌ گاه اجتناب ناپذیر است و در طول تاریخ شاهد آن بوده‌ایم، اما باید حساب غیرنظامیان را جدا کرد و بر همگان فرض کرد که از حمله به غیر نظامیان اجتناب کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: قوانین جهانی تا کنون نتوانسته است این مهم را برای انسان‌ها تأمین کند و باید در این زمینه تلاش زیادی کرد.جای تاسف است که کشورهای ابرقدرتی که ادعای بشردوستی و دموکراسی دارند، زمینه و امکانات حمله به غیرنظامیان را فراهم می‌آورند و برخلاف آنچه ادعا می‌کنند عمل می‌کنند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcf11dm.w6dyjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما