پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : 31959
منبع : روابط عمومی میراث فرهنگی قم
کارشناس میراث فرهنگی قم خبر داد

مرمت بازار کهنه قم با اعتبار ۲.۷ میلیارد ریالی

قم نيوز : قم نگار: کارشناس میراث فرهنگی قم از مرمت بازار کهنه قم با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی در این استان خبر داد.
مرمت بازار کهنه قم با اعتبار ۲.۷ میلیارد ریالی
به گزارش قم نگار، مهدی صمدی با اشاره به اینکه مرمت راسته بازار کهنه قم با اعتبارات ملی سال گذشته آغاز شده است، گفت: این اعتبار صرف مرمت سنگ فرش، کف بازار و حذف الحاقات غیراصولی در سرای شین و مرمت سرای صدر اعظم می‌شود.

وی افزود: این پنجمین دوره مرمت این بازار است که توسط تیمی از کارشناسان میراث فرهنگی و پیمانکاران تجربی استان قم در حال اجرا است.

کارشناس میراث فرهنگی قم با اشاره به اینکه مرمت بازار در دو نوبت صبح و شب عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: بخشی از اجرای مرمت که مربوط به سنگ فرش در نوبت شب اجرا می‌شود تا خللی در کسب و کار بازاریان ایجاد نشود.

وی افزود: مرمت و حذف الحاقات غیر اصولی در سرای شین و صدراعظم در دو نوبت صبح و شب صورت می‌گیرد که امیدواریم با این روند طی یک ماه کار مرمت و بازسازی بازار کهنه را به اتمام برسانیم.

صمدی با بیان اینکه مجموعه راسته بازار کهنه و نو مربوط به دوره صفوی و دوره قاجار است، گفت: این اثر در سال ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۹۳۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcgyy9w.ak9qn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما