شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 3198
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

تنش فکری معلولان بر جامعه تاثیرگذار است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: خانواده معلولان و جانبازان نیز مانند خود آنها از نبود و کمبود امکانات رنج می‌برند و تنش فکری و اخلاقی یک معلول روی جامعه تاثیر می‌گذارد.
تنش فکری معلولان بر جامعه تاثیرگذار است
به گزارش قم نیوز، علیرضا اقبالیان امروز اظهار کرد: در بحث جانبازان و معلولان باید اقدامات جدی از سوی نهادهای مسئول صورت گیرد.

وی با بیان اقدامات انجام شده توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک افزود: برای سهولت عبور و مرور و تردد معلولان و جانبازان در سطح شهر و معابر از نصب لوله‌ و میله‌ها در پیاده‌رو جلوگیری شده است تا رفت و آمد این افراد با مشکل مواجه نباشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: موتورسواران نباید وارد پیاده‌رو شوند و پلیس باید با افرادی که وارد پیاده‌رو می‌شود، برخورد کند چرا که وجود موتورسواران در پیاده‌رو آسایش افرادی را که با ویلچر تردد می‌کنند، برهم می‌زند.

اقبالیان با بیان اینکه معلولان هم جزئی از این جامعه هستند، تصریح کرد: باید شرایط شهر برای ویلچر سواران به طور کامل فراهم شود تا به راحتی به داخل شهر بیایند.

وی با اشاره به تردد افراد با کالسکه‌های حمل کودک در پیاده‌روها اضافه کرد: میله‌هایی در پیاده‌روها قرار گرفته است تا موتورسواران وارد نشوند اما همین میله‌ها مانع ورود افراد ویلچری و کسانی که کالسکه به همراه دارند، می‌شود.

ضرورت مناسب‌سازی شهر برای تردد معلولان و جانبازان
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از مناسب‌سازی بخش‌هایی از شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی‌ها در مقابل حرم آغاز شده و مکان‌هایی تعبیه شده است که تنها ویلچری‌ها می‌توانند، تردد کنند.

اقبالیان عنوان کرد: مناسب‌سازی طوری صورت گرفته است که موتورسواران نمی‌توانند وارد این قسمت‌ها شوند.

وی ادامه داد: طی جلساتی که با مسئولان بانک‌ها برگزار شده، مقرر شده است تا با ایجاد رمپ و لوپ و استاندارد کردن شیب‌ها، شرایط مناسبی برای تردد معلولان فراهم شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم به اهمیت مناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: طبق آمار سازمان بهزیستی استان بیش از هزار نفر از شهروندان از ویلچر استفاده می‌کنند، مناسب‌سازی شهر برای معلولان و جانبازان تاثیر بسزایی دارد.

مناسب‌سازی پل‌های عابر پیاده ویژه معلولان
اقبالیان به خانواده‌های معلولان و جانبازان اشاره کرد و ادامه داد: خانواده معلولان و جانبازان نیز مانند خود آنها از نبود و کمبود امکانات رنج می‌برند و تنش فکری و اخلاقی یک معلول روی جامعه تاثیر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: شهرداری نمی‌تواند به تنهایی در این زمینه کار کنند بلکه باید تمام نهادهای مرتبط همکاری کنند تا مشکلات برطرف شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: پل‌های عابر پیاده، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها نیز باید برای معلولان مناسب‌سازی شود و اقدامات جدی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.oq1a2bqs4la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما