يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 32015
منبع : روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم
معاونت نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی قم:

انشعاب‌های آب مسکونی از غیرمسکونی تفکیک شود

قم نيوز : قم نگار: معاونت نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: برای مدیریت بهتر منابع آبی باید انشعاب‌های غیرمسکونی مانند دامداری‌ها از انشعابات مسکونی در روستاها تفکیک شوند.
انشعاب‌های آب مسکونی از غیرمسکونی تفکیک شود
به گزارش قم نگار، محمد احمدی جبلی با بیان اینکه انشعاب‌های آب و فاضلاب به دو دسته مسکونی و غیرمسکونی تقسیم می‌شوند، گفت: انشعاب‌های مسکونی آنهایی هستند که صرفا در حدود متعارف مصارف آشامیدنی آب و بهداشت و دفع فاضلاب خانگی بوده و به واحدهای مسکونی واگذار می‌شود.

معاونت نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، انشعاب مصارف تجاری، عمومی و دولتی، تولیدی و صنعتی را از انشعاب‌های غیرمسکونی عنوان کرد و افزود: تفکیک این انشعاب‌ها از همدیگر امری ضروری است.

وی تصریح کرد: انشعاب‌های آب و فاضلابی که برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از صنایع، کارخانه‌ها، استخراج معادن، صنایع کشاورزی و دامداری‌ها اخذ می‌شوند در گروه انشعاب‌های تولیدی و صنعتی بوده و کسانی که از انشعاب مسکونی برای اینگونه مصارف استفاده می‌کنند باید آن را از هم تفکیک کنند.

احمدی جبلی با تأکید بر اینکه انشعاب‌های مسکونی، کشاورزی و دامداری در روستاها باید از هم تفکیک شوند، افزود: این امر می‌تواند در اصلاح الگوی مصرف و مدیریت آب بسیار مؤثر باشد.

وی عنوان کرد: در برخی از روستاها دامداری‌ها در منازل مسکونی یا در مجاورت آنها قرار گرفته و از انشعاب مسکونی برای مصرف دام خود نیز استفاده می‌کنند که این کار چالش اساسی مدیریت مصرف آب در اینگونه روستاهاست.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم به همکاری و مشارکت اهالی این روستاها با شرکت آبفار برای شناسایی و تفکیک انشعاب‌های دامی از مسکونی اشاره کرد و گفت: با این جداسازی می‌توانیم تولید و مصرف آب را بهتر برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcamwne.49nu615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما