چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 32080
منبع : روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی قم
به مناسبت دهه کرامت

جشن ازدواج ۱۱۰ زوج جوان در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نگار: مدیر روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان قم گفت: همزمان با شروع دهه کرامت مراسم پیوند آسمانی ۱۱۰ زوج جوان قمی با حضور مسئولان در ساختمان شهرداری مرکزی برگزار خواهد شد.
جشن ازدواج ۱۱۰ زوج جوان در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، محمد عباسیان ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: پیروی از الگو و سیره زندگی اهل‌ بیت(ع) و انتقال روش زندگی معصومان به نسل جوان از سفارشات دین مبین اسلام است که قناعت، دوری از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قرار دادن معیارها و خصوصیات معنوی، دینی، اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی برپایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا از جمله این سفارشات است.

وی خاطرنشان کرد: جشن ازدواج این قشر از جامعه که با نبود بضاعت مالی رو به رو است، بسیار جذاب و قابل تامل برای افرادی است که در مراسمات ازدواجشان تجمل‌گرایی و اسراف را نهادینه می‌کنند و خصوصیات معنوی و اخلاقی را به دست فراموشی می‌سپارند و نمی‌خواهند باور کنند که ازدواج بدون تجملات و اسراف هم امکان‌پذیر است و ما بر آن هستیم که با حمایت خیران و نیکوکاران اینگونه مراسمات را هر چه بهتر برگزار کنیم.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام، ماهیت ازدواج یک قرارداد و پیمان با شرایطی ویژه است و بسیار پسندیده و مطلوب است و از منظر فقه اسلامی، عملی مستحب و چه بسا مستحب موکد و در برخی موارد واجب شمرده می‌شود.

وی عنوان کرد: عفت و حیا از جمله این صفات است که یکی از راه‌های تأمین این صفات و سجایا ازدواج است، اسلام با تشریع ازدواج، مسیر رسیدن به عفت و حیا را هموار می‌سازد، به این صورت که ازدواج را بهترین و طبیعی‌ترین راه تأمین نیازهای بشر معرفی می‌کند.

عباسیان در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشن آسمانی، خاطرنشان کرد: مراسم ازدواج ۱۱۰ زوج جوان در روز پنجشنبه ۲۹ مردادماه، با حمایت موسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) و با همکاری اداره‌کل بهزیستی قم و شهرداری قم در ساختمان مرکزی شهرداری برگزار خواهد شد که بنا داریم به هر زوجی مبلغی هدیه نقدی و یک وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی به همراه مقداری از لوازم جهیزیه اهدا کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccxxq1.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما