پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 32107
آیت الله گرامی:

توسعه قم باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد

قم نيوز : قم نگار: استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت مهیا شدن زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقبال از زائران در قم تأکید کرد و گفت: توجه ویژه مسئولان به توسعه این شهر یک ضرورت اساسی محسوب می‌شود.
توسعه قم باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد
به گزارش قم نگار، آیت الله محمد علی گرامی در دیدار شهردار قم با اشاره به شرایط خاص شهر قم نسبت به دیگر شهرهای کشور ابراز داشت: قم پایتخت جهان تشیع و به نوعی آبروی نظام اسلامی است، لذا توجه ویژه مسئولان به توسعه این شهر یک ضرورت اساسی محسوب می‌شود.

وی در ادامه مزایای افزایش اختیارات مسئولان محلی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: افزایش قدرت مسئوان محلی مخصوصاً شهرداری باعث تسریع در روند توسعه شهرها می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه تسریع در روند اجرایی پروژه‌های عمرانی در سطح شهر را خواستار شد و گفت: برخی تاخیرها در روند اجرایی پروژه‌های سطح شهر باعث رنجش خاطر شهروندان و زائران می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) و مرجعیت، بر ضرورت مهیا شدن زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقبال از زائران تأکید کرد.

آیت الله گرامی با تأکید بر اینکه مدیرانی که پاکدستی آن‌ها اثبات شده است باید در رأس امور جامعه اسلامی قرار گیرند، گفت: دکتر سقائیان نژاد از مدیران ریشه‌دار نظام اسلامی و از بیوتات صالحه است.

عزم جدی مدیریت شهری جهت پرداخت بدهی‌های شهرداری
شهردار قم نیز در این دیدار با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری مانع بزرگی برای توسعه مطلوب شهر است، گفت: مدیریت شهری عزم جدی برای پرداخت هرچه سریع‌تر بدهی‌های شهرداری دارد و در این راستا رایزنی‌های خوبی صورت گرفته است.

مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به بدهی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم در خصوص اجرای پروژه‌های شهری اظهار داشت: بخش اعظمی از این بدهی مربوط به دو پروژه بزرگ بلوار پیامبر اعظم(ص) و فاز ۵ بلوار عمار یاسر است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان به دلیل دیدگاه آئینی و تمدنی به بلوار پیامبر اعظم(ص)، رویکرد اقتصادی و درآمدزایی صرف به این بلوار داشته باشیم اضافه کرد: اگر بخواهیم رویکرد تمدنی در این بلوار حفظ شود نیازمند حمایت دولت هستیم.

شهردار قم با بیان اینکه متاسفانه درآمدهای پایداری برای شهرداری‌ها تعریف نشده است و ۷۰ درصد از درآمدهای شهرداری‌ها از فروش تراکم تأمین می‌شود گفت: وابستگی درآمدهای شهرداری به فروش تراکم مشکلاتی را برای اداره مطلوب شهر ایجاد می‌کند لذا درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های مدون این مشکل را مرتفع کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شهرداری جهت تسریع در روند اجرایی پروژه بلوار مرجعیت ابراز داشت: در صدد هستیم تا پایان سال جاری دو فاز این بلوار را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه افزایش اختیارات شهرداری‌ها برای توسعه روزافزون شهرها یک ضرورت محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: باید وظایف ملی و منطقه‌ای تفکیک شود و مدیریت شهری اختیارات کافی جهت پیشبرد برنامه‌ریزی‌های خود برای توسعه شهرها را داشته باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccmsq1.2bqix8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما