کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

برای رفع مشکلات زیست محیطی استان قم، نیازمند انجام اقدامات پژوهش محور هستیم

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم , 1 شهريور 1394 ساعت 10:28

قم نگار: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برای رفع مشکلات زیست محیطی در استان به صورت موثر و پایدار، نیازمند انجام اقدامات دانش بنیان و پژوهش محور هستیم.


به گزارش قم نگار، سید رحمان دانیالی در دیدار رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در سخنانی اظهار داشت: عملکرد این مجموعه فعال و تلاشگر در سالهای گذشته قابل تقدیر بوده و نگاه دانش بنیان و جهادی آن می تواند نقش مهمی در رفع نیازها و مشکلات جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به برخی معضلات و چالش های زیست محیطی استان به ویژه وضعیت نابسامان دفع پسماندها و پساب ها در شهر قم، خاطرنشان کرد: بدون تردید برای رفع مشکلات زیست محیطی در استان قم به صورت موثر و پایدار، نیازمند انجام اقدامات دانش بنیان و پژوهش محور با تاکید بر فناوری های نوین هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر افزایش ارتباطات و تعامل با جهاد دانشگاهی استان به ویژه در مسایل آموزشی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: برای حفظ و حراست حداکثری از محیط زیست و ایجاد نشاط و پویایی در این حوزه، نیازمند استفاده از ظرفیت های گسترده تشکل های مردم نهاد به ویژه گروههای دانشجویی هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: قطعا با نشان دادن اهمیت و جایگاه محیط زیست در تامین امنیت و سلامت عمومی جامعه، مردم هرچه بیشتر نسبت به حفظ و حراست از این مواهب الهی حساس و متعهد می شوند و این مشارکت مردمی در انجام اقدامات و تحقق اهداف زیست محیطی بسیار با اهمیت است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه ها و ظرفیت های این واحد در جهت رفع مشکلات و تحقق اهداف زیست محیطی استان ارایه کرد و گفت: این مجموعه اهمیت ویژه و فوق العاده ای برای حوزه محیط زیست قائل است و خواستار گسترش همکاری ها و تعامل با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در راستای تحقق اهداف و برنامه ها و تعمیق فرهنگ زیست محیطی در جامعه می باشد.

محمد ابراهیم فقیه زاده عدم دفع اصولی پسماندها در شهر قم و در بخش ها و روستاهای استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه و جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار، دفع اصولی پسماندها، تفکیک از مبداء زباله ها و ایجاد صنایع تبدیلی و بازیافتی برای پسماندهای خانگی، صنعتی و عفونی بسیار ضروری است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت ها و ارزش های زیست محیطی و زیباشناختی مناطق طبیعی استان قم بر ضرورت توجه به توسعه صنعت گردشگری طبیعی در استان تاکید کرد و گفت: بی توجهی و تخریب اکوسیستم های مناطق طبیعی استان، تنوع گونه های گیاهی و جانوری را به شدت در خطر نابودی قرار می دهد.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 32149

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/32149/رفع-مشکلات-زیست-محیطی-استان-قم-نیازمند-انجام-اقدامات-پژوهش-محور-هستیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir