يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 32149
منبع : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

برای رفع مشکلات زیست محیطی استان قم، نیازمند انجام اقدامات پژوهش محور هستیم

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برای رفع مشکلات زیست محیطی در استان به صورت موثر و پایدار، نیازمند انجام اقدامات دانش بنیان و پژوهش محور هستیم.
برای رفع مشکلات زیست محیطی استان قم، نیازمند انجام اقدامات پژوهش محور هستیم
به گزارش قم نگار، سید رحمان دانیالی در دیدار رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در سخنانی اظهار داشت: عملکرد این مجموعه فعال و تلاشگر در سالهای گذشته قابل تقدیر بوده و نگاه دانش بنیان و جهادی آن می تواند نقش مهمی در رفع نیازها و مشکلات جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به برخی معضلات و چالش های زیست محیطی استان به ویژه وضعیت نابسامان دفع پسماندها و پساب ها در شهر قم، خاطرنشان کرد: بدون تردید برای رفع مشکلات زیست محیطی در استان قم به صورت موثر و پایدار، نیازمند انجام اقدامات دانش بنیان و پژوهش محور با تاکید بر فناوری های نوین هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر افزایش ارتباطات و تعامل با جهاد دانشگاهی استان به ویژه در مسایل آموزشی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: برای حفظ و حراست حداکثری از محیط زیست و ایجاد نشاط و پویایی در این حوزه، نیازمند استفاده از ظرفیت های گسترده تشکل های مردم نهاد به ویژه گروههای دانشجویی هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: قطعا با نشان دادن اهمیت و جایگاه محیط زیست در تامین امنیت و سلامت عمومی جامعه، مردم هرچه بیشتر نسبت به حفظ و حراست از این مواهب الهی حساس و متعهد می شوند و این مشارکت مردمی در انجام اقدامات و تحقق اهداف زیست محیطی بسیار با اهمیت است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه ها و ظرفیت های این واحد در جهت رفع مشکلات و تحقق اهداف زیست محیطی استان ارایه کرد و گفت: این مجموعه اهمیت ویژه و فوق العاده ای برای حوزه محیط زیست قائل است و خواستار گسترش همکاری ها و تعامل با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در راستای تحقق اهداف و برنامه ها و تعمیق فرهنگ زیست محیطی در جامعه می باشد.

محمد ابراهیم فقیه زاده عدم دفع اصولی پسماندها در شهر قم و در بخش ها و روستاهای استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه و جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار، دفع اصولی پسماندها، تفکیک از مبداء زباله ها و ایجاد صنایع تبدیلی و بازیافتی برای پسماندهای خانگی، صنعتی و عفونی بسیار ضروری است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت ها و ارزش های زیست محیطی و زیباشناختی مناطق طبیعی استان قم بر ضرورت توجه به توسعه صنعت گردشگری طبیعی در استان تاکید کرد و گفت: بی توجهی و تخریب اکوسیستم های مناطق طبیعی استان، تنوع گونه های گیاهی و جانوری را به شدت در خطر نابودی قرار می دهد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci3zap.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما