شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 37770
منبع : خبرگزاری مهر

کمبود اعتبار از عوامل گسترش کانون‌های ریزگرد در قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر لزوم مدیریت اکوسیستم‌ها در این استان تأکید کرد و گفت: کمبود بودجه و اعتبارات در گسترش کانون‌های ریزگرد موثر بوده است.
کمبود اعتبار از عوامل گسترش کانون‌های ریزگرد در قم است
به گزارش قم نیوز، سید رحمان دانیالی بیان کرد: در خصوص اقدامات انجام گرفته برای تأمین حق آبه‌ها به منظور کاهش ورود ریزگرد‌ها بیان کرد: مکاتبات لازم در این زمینه انجام گرفته است و جلسات مشترکی بین هشت استان اثرگذار دریاچه نمک برگزار خواهد شد تا بتوان با تأمین حق آبه‌ها موجب کاهش انتقال ریزگرد‌ها به شهر شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با تأکید بر لزوم مدیریت اکوسیستم‌ها افزود: برخی از اکوسیستم‌ها با انجام تدابیر لازم قابلیت احیا شدن را دارند که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کانون‌های ریزگرد با حداقل تمهیدات قابل تأمین و تبدیل شدن هستند، افزود: متأسفانه کمبود بودجه و اعتبارات نیز در گسترش کانون‌های ریزگرد موثر بوده است.

دانیالی بیان کرد: احیای برخی از کانون‌های ریزگرد در صورت تأمین اعتبار به منظور کاهش کانون‌های بحرانی ریزگرد‌ها اثرگذار خواهد بود.

ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر قم

وی در خصوص لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر قم نیز افزود: شهرداری در این زمینه در حال انجام اقداماتی است و در خصوص استفاده از پساب‌ها برای آبیاری کمربند سبز نیز محیط زیست موافقت خود را اعلام کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: شهرداری مسئول ایجاد کمربند سبز است که مطالعات خوبی در این زمینه انجام داده است و اقدامات مناسبی را نیز پیش رو دارد اما ایجاد کمربند سبز نیازمند همکاری میان دستگاه‌ها است.

وی در خصوص اینکه مشکل اساسی در زمینه ریزگرد‌ها مدیریت آب داخل استان است یا تأمین نشدن حق آبه‌ها از خارج، افزود: بخش اعظم ریزگرد‌ها ناشی از تأمین نشدن حق آبه‌های خارج استانی است اما مدیریت داخل استانی نیز تا حدودی در این امر نقش موثر داشته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdz50s.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما