سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : 31665
منبع : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم خبر داد؛

بزرگداشت روز حفاظت از جنگل ها در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برنامه نمادین روز حفاظت از جنگل ها با حضور استاندار قم و جمعی از مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی روز پنجشنبه هشتم مردادماه برگزار می شود.
بزرگداشت روز حفاظت از جنگل ها در استان قم
به گزارش قم نیوز، سید رحمان دانیالی در جلسه هماهنگی برنامه ها و اقدامات روز حفاظت از جنگل ها در سخنانی اظهار داشت: متاسفانه در دهه های گذشته با وجود طرح های حفاظتی و حمایتی، تخریب و برداشت قاچاق از جنگلها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سرانه جنگل در کشورمان حدود ۱۶۰۰ مترمربع بوده و این رقم نسبت به سرانه جهانی آن بسیار کمتر است، خاطرنشان کرد: جنگل ها نقش موثر و بی بدیل در تامین سلامت جوامع انسانی و بقاء گونه های گیاهی و جانوری دارند و حفاظت از این مواهب الهی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به نامگذاری روز هشتم مردادماه سال جاری با عنوان «جنگل، رمز حیات» و با شعار «نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد» گفت: امیدواریم هشتم مرداد روزی نمادین برای آغاز حرکت اجتماعی و فرهنگی برای حفظ و حراست از جنگل های طبیعی کشور باشد.

وی با بیان اینکه استان قم دارای اکوسیستم جنگل های کویری که یکی از پنج نوع جنگل در کشورمان است، برخوردار می باشد، تصریح کرد: در جهت بزرگداشت روز حفاظت از جنگلها، برنامه بازدید از یکی از ذخیره گاههای ارزشمند جنگلهای کویری استان قم روز پنجشنبه ۸ مردادماه با حضور جمعی از مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی، اعضای تشکل های مردم نهاد زیست محیطی و خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برگزار می شود.

دانیالی در پایان از انجام مصاحبه مطبوعاتی مدیران اجرایی ذیربط در این برنامه بازدید و تشریح پروژه های حفاظت از جنگل های کویری استان قم خبر داد و گفت: امیدواریم با گسترش آگاهی ها نسبت به منابع و زیستگاههای طبیعی استان قم و افزایش حساسیت عمومی برای حفظ و حراست از محیط زیست، بتوانیم به سطح مطلوبی از شاخص ها و مولفه های زیست محیطی دست یابیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcamine.49n6i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما