دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 32171
منبع : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم
رییس جهاد کشاورزی قم:

طرح جدید سرمایه گذار منطقه گردشگری دیرگچین مورد بررسی قرار می گیرد

قم نيوز : قم نگار: رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طرح جدید سرمایه گذار منطقه گردشگری کاروانسرای دیرگچین با حضور کارشناسان و رعایت موارد قانونی مورد بررسی قرار می گیرد.
طرح جدید سرمایه گذار منطقه گردشگری دیرگچین مورد بررسی قرار می گیرد
به گزارش قم نگار، محمدرضا طلایی در بازدید از منطقه دیرگچین که با حضور مدیران استانی و سرمایه گذار این منطقه برگزار شد گفت: در طرح جدید سرمایه گذار این منطقه حداقل های بهره برداری از مراتع پیش بینی شده است که باید مورد بازبینی کارشناسان قرار بگیرد.

وی افزود: در طرح اولیه سرمایه گذار محدوده عظیمی از اطراف کاروانسرا را در بر می گرد که لحاظ منابع طبیعی امکان پذیر نبود ولی با ارایه طرح جدید امیدواریم بتوانیم برای اجرای طرح راهکاری ارایه کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: با محدودیت مراتع که در این استان داریم باید از حداقل های مراتع برای بحث گرشگری استفاده کنیم.

طلایی، با اشاره به اینکه بحث مرتع ضوابط قانونی دارد، گفت: قانون حفاظت از مراتع کل کشور مطرح است که موارد قانونی را باید در این زمینه رفع کنیم از این رو یکسری موارد قانونی مربوط به استان است و مواردی در سطح کشوری مربوط به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ارایه راهکارهایی بتوانیم نظر مساعد مسوولان را جهت اجرای این طرح گردشگری بگیریم.

وی با اشاره به اینکه این کاروانسرا مورد استقبال مسافران و گردشگران است گفت: این کاروانسرای تاریخی یک منطقه ملی گردشگری است که با مراتع درجه یک موجود در محدوده کاروانسرا، ظرفیت خوبی برای جاذبه گردشگری و تاریخی است.

وی افزود: با اولویت های توسعه زیرساخت های گردشگری که در استان وجود دارد، می توان از این منطقه طبق قانون بهره برداری کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdff0s.yt0x56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما