سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 32203
نماینده مجلس شورای اسلامی:

دولت انگلیس باید از ملت ایران عذرخواهی کند

قم نيوز : قم نگار: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نقش سفارت انگلیس در حمایت از عوامل فتنه در سال ۸۸ انتظار می رفت که انگلیسی ها به خاطر رفتار مداخله جویانه خود در بحث فتنه ۸۸ از ملت ایران عذرخواهی کنند.
دولت انگلیس باید از ملت ایران عذرخواهی کند
فاطمه آلیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس اظهارداشت: با توجه به نقش سفارت انگلیس در حمایت از عوامل فتنه در سال ۸۸ انتظار می‌رفت که انگلیسی‌ها به خاطر رفتار مداخله جویانه خود در بحث فتنه ۸۸ از ملت ایران عذرخواهی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: انگلیسی‌ها با حمایت‌هایی که از فتنه گران داشتند صرف نظر از عقبه تاریخی قبل و بعد از انقلاب بخاطر همین اقدامات سال‌های اخیرشان لازم بود که از محضر ملت ایران عذرخواهی کنند.

وی تصریح کرد: بی‌اعتمادی مردم ایران تنها محدود به امریکا نیست چرا که ملت ایران آن‌ها را منشا استعمار و شریک جنایات امریکایی‌ها می‌دانند.

آلیا با انتقاد از عدم بررسی موضوع بازگشایی سفارت انگلیس در کمیسیون امنیت ملی مجلس، خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم این موضوع در کمیسیون امنیت ملی بررسی شود اما متاسفانه به این موارد توجه نشد و حتی در بحث سیاست خارجی که باید عزت کشور رعایت شود توجهی از سوی دستگاه دیپلماسی صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سیاست خارجی سه موضوع عزت، حکمت و مصلحت با رعایت احترام متقابل مدنظر باشد، عنوان کرد: ایران جایگاه تاریخی برجسته‌ای دارد که اعتنا نکردن انگلیس جایگاهی در ارزش‌های ملت ایران ندارد.

وی از ابراز خرسندی برخی به جهت برقراری ارتباط با انگلیس انتقاد کرد و گفت: این رفتار‌ها ناشی از احساس حقارت است و این دست رفتار‌ها باید رعایت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است از این به بعد از دستگاه‌های ذیربط انتظار می‌رود که بر رفتار خود مراقبت کنند تا سفارت انگلیس محل حمایت از فتنه گران و ضد انقلاب نباشد که ضدانقلاب را در داخل تقویت کند و مسئولان هوشیارانه عمل کنند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcjt8et.uqe8yzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما