کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم:

شورای شهر تمکین به خرد جمعی را معیار عمل قرار دهد

خبرگزاری فارس , 8 شهريور 1394 ساعت 15:55

قم نگار: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: تمکین از خرد جمعی و پرهیز از تفرقه و اختلاف یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین اصول در شورای شهر است.


به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر پیش از ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در فضایی آرام شاهد انتخاب هیئت رئیسه جدید شورا بودیم.

وی افزود: همدلی و هم‌افزایی در شورای چهارم قم الگویی برای همه شوراها در سطح کشور است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه هیئت رئیسه نقش مهمی در پیگیری امور دارد، گفت: بر همین اساس از اعضای جدید نیز می‌خواهیم به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم و فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت پرسنل و مدیران شهرداری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: تمکین از خرد جمعی و پرهیز از تفرقه و اختلاف یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین اصول در شورای شهر است، بنابراین باید وقت کافی به منظور بررسی طرح‌ها و لوایح از سوی اعضای شورا لحاظ شود.

آتش‌زر با اشاره به نقش مهم شورا در مدیریت شهر خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های مختلف شورا پیش از ارائه لوایح در صحن علنی، بررسی دقیقی روی آنها انجام می‌دهند، بنابراین نیازی نیست در جلسه علنی و رسمی نیز کار کارشناسی بر روی آنها صورت بگیرد، بلکه اعتماد به کمیسیون‌ها اصلی راهبردی در شوراست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه معتقدیم در شهرداری قم مشکلاتی وجود دارد، گفت: انواع متعدد قرارداد برای پرسنل شهرداری یکی از این مشکلات است که در نظر داریم این مسئله را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر ملزومات شهرداری، افزایش بهره‌وری است، در حالیکه می‌دانیم بهره‌وری در شهرداری پایین است و با هزینه بیشتر استفاده کافی را از امکانات نمی‌بریم.

آتش‌زر با تاکید بر کارآیی بیشتر نیروهای شهرداری در راستای خدمت به مردم عنوان کرد: در این صورت می‌توان به هر فرد به اندازه زحماتی که متحمل می‌شود، حقوق و مزایا پرداخت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه شهرسازی نیز مشکلاتی در قم مشاهده می‌شود و همچنین در این راستا احکامی صادر شده که قابل اجرا نیستند.

وی افزود: رویکرد مردم و شورا به پلیس ساختمان باید تغییر پیدا کند، زیرا در حال حاضر به طور معمول کسانی به این شغل گماشته می‌شوند که تخصص فنی لازم را ندارند و کار دیگری از آنها ساخته نیست.

آتش‌زر با بیان اینکه طبقه‌بندی تخلفات یکی دیگر از ضروریات مدیریت شهری قم است، گفت: لازم است با مساعدت مردم و انعطاف‌پذیری از حجم تخلفات کاسته شود.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 32317

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/32317/شورای-شهر-تمکین-خرد-جمعی-معیار-عمل-قرار-دهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir