يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 32317
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم:

شورای شهر تمکین به خرد جمعی را معیار عمل قرار دهد

قم نيوز : قم نگار: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: تمکین از خرد جمعی و پرهیز از تفرقه و اختلاف یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین اصول در شورای شهر است.
شورای شهر تمکین به خرد جمعی را معیار عمل قرار دهد
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر پیش از ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در فضایی آرام شاهد انتخاب هیئت رئیسه جدید شورا بودیم.

وی افزود: همدلی و هم‌افزایی در شورای چهارم قم الگویی برای همه شوراها در سطح کشور است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه هیئت رئیسه نقش مهمی در پیگیری امور دارد، گفت: بر همین اساس از اعضای جدید نیز می‌خواهیم به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم و فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت پرسنل و مدیران شهرداری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: تمکین از خرد جمعی و پرهیز از تفرقه و اختلاف یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین اصول در شورای شهر است، بنابراین باید وقت کافی به منظور بررسی طرح‌ها و لوایح از سوی اعضای شورا لحاظ شود.

آتش‌زر با اشاره به نقش مهم شورا در مدیریت شهر خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های مختلف شورا پیش از ارائه لوایح در صحن علنی، بررسی دقیقی روی آنها انجام می‌دهند، بنابراین نیازی نیست در جلسه علنی و رسمی نیز کار کارشناسی بر روی آنها صورت بگیرد، بلکه اعتماد به کمیسیون‌ها اصلی راهبردی در شوراست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه معتقدیم در شهرداری قم مشکلاتی وجود دارد، گفت: انواع متعدد قرارداد برای پرسنل شهرداری یکی از این مشکلات است که در نظر داریم این مسئله را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر ملزومات شهرداری، افزایش بهره‌وری است، در حالیکه می‌دانیم بهره‌وری در شهرداری پایین است و با هزینه بیشتر استفاده کافی را از امکانات نمی‌بریم.

آتش‌زر با تاکید بر کارآیی بیشتر نیروهای شهرداری در راستای خدمت به مردم عنوان کرد: در این صورت می‌توان به هر فرد به اندازه زحماتی که متحمل می‌شود، حقوق و مزایا پرداخت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه شهرسازی نیز مشکلاتی در قم مشاهده می‌شود و همچنین در این راستا احکامی صادر شده که قابل اجرا نیستند.

وی افزود: رویکرد مردم و شورا به پلیس ساختمان باید تغییر پیدا کند، زیرا در حال حاضر به طور معمول کسانی به این شغل گماشته می‌شوند که تخصص فنی لازم را ندارند و کار دیگری از آنها ساخته نیست.

آتش‌زر با بیان اینکه طبقه‌بندی تخلفات یکی دیگر از ضروریات مدیریت شهری قم است، گفت: لازم است با مساعدت مردم و انعطاف‌پذیری از حجم تخلفات کاسته شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfemdm.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما