سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 32342
منبع : روابط عمومی سپاه استان قم
جانشین سپاه استان قم مطرح کرد؛

اعزام بیش از ۲ هزار زائر قمی به مناطق عملیاتی غرب کشور

قم نيوز : قم نگار: جانشین سپاه استان قم از اعزام بیش از ۲ هزار زائر قمی به مناق عملیاتی غرب کشور خبر داد.
اعزام بیش از ۲ هزار زائر قمی به مناطق عملیاتی غرب کشور
به گزارش قم نگار، رضا حافظی طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید گلگون کفن استان قم طی سخنانی اظهار کرد: پیدایش حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور را می توان به سه موج تقسیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در راهیان نور تحولات بسیار زیادی اتفاق افتاد، ابراز کرد: در ابتدا توسط رزمندگان و دوستان شهداء، راهیان نور شروع شد و سالیانه یک یا دو اتوبوس برای بازدید مناطق دوران دفاع مقدس با هدف برقراری ارتباط با شهداء و یاد دوران دفاع مقدس به مناطق عملیاتی پیگیری می شد.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با اعلام اینکه راهیان نور عمدتاً در مناطق عملیاتی جنوب برگزار می شد، بیان کرد: در جبهه های جنوب خطوط دفاعی و عملیاتی مشخص بود، به همین دلیل رفت و آمد بیشتری وجود داشت و از امنیت خوبی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه درمیان رزمندگان این صحبت بود که بایستی به غرب هم رفت و آمد شود و به تعبیر مقام معظم رهبری آنجا محل مجاهدت های خاموش بود، افزود: رزمندگان به این پی برده بودند که این مجاهدت های خاموش بایستی شناسایی بشود و به دیگران شناخته شود.

حافظی با اشاره به اینکه به دلیل صعب العبور و ناشناخته بودن مناطق به غرب رفت و آمد کمتر انجام می شد، خاطرنشان کرد: موج دوم راهیان نور زمانی بود که پدیده ای تحت عنوان راهیان نور شکل گرفت و به صورت رسمی راهیان کار خودش را آغاز کرد..

وی ادامه داد: بیشتر در مناطق جنوب و بعضاً در مناطق غرب کشور توسط بچه های رزمنده و با روایت گری دوستان شهدا رفت و آمد می شد و بیشتر پسران را برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به مناطق می بردند.

جانشین فرمانده سپاه استان قم افزود: موج سوم که بیشترین تحول را در راهیان نور ایجاد کرد از چهار سال گذشته و از زمانی که ماموریت اجرای راهیان نور به عهده ی سازمان بسیج گذاشته شد، شروع شد.

وی با بیان اینکه بسیج از تجربیات گذشته کاملاً استفاده کرد و عزم خودش را برای بهبود امور جزم کرد، اذعان کرد: تصمیم ملی نیزگرفته شده بود که راهیان نور به عنوان یک کار ملی- فرهنگی تصویب بشود.

حافظی با اشاره به اینکه وقتی رضایت مقام معظم رهبری به دنبال این موضوع دیده شد، حجت بر همه تمام شد، ابراز کرد: یکی از هدایای الهی و راهنمایی های الهی که اگر بخواهیم فرهنگ جهاد و شهادت را برای همیشه داشته باشیم و به نسل های آینده انتقال بدهیم، همین حرکت عظیم راهیان نور است.

وی بیان نمود: همانگونه ای که خداوند ما را در جنگ سخت حمایت کرد، در جنگ نرم نیز با اعطای نعمت بزرگ راهیان نور، کمک بسیار بزرگی برای فعالیت در عرصه جنگ نرم به ما ارزانی داشت.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با اشاره به اینکه ابتکارات عجیب جوانان امروز در راهیان نور ما را به یاد دوران دوران دفاع مقدس می اندازد، گفت: برپایی نمایشگاه ها، برگزاری یادواره ها، اردوها، راهیان نور و دیگر مسائل اقدامات خوبی برای فعالیت در عرصه جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه راهیان نور یکی از بهترین ابزاری است که جوانان را به سمت الهی می برد، افزود: زیرساخت های خوبی در مناطق فراهم شد، پادگان ها تبدیل به اردوگاه شد و از لحاظ امنیتی هم اقدامات لازم صورت گرفت تا زائران بدون دغدغه بتوانند ارتباطشان را با شهدا برقرار کنند و سختی رزمندگان در دوران دفاع را حس کنند.

حافظی با اشاره به اینکه دشمنان از طرق مختلف سعی بر متوقف کردن این حرکت عظیم فرهنگی دارند، اظهار کرد: در غرب در محل هایی که قابلیت رفت و آمد وجود داشت برای زائران آماده شد و خود مردم خونگرم کردستان و آذربایجان از این حرکت بسیار استقبال کردند و مسئولیت امنیت مردم در آن مناطق را برعهده گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) به تبع سیستمی که برای این کار مشخص شد، کار را پیگیری کرد و با استفاده از تجربیات دیگر استانها این اردوها را برگزار می کند.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با اعلام اینکه سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در شهریور ماه سال جاری بیش از ۲ هزار نفر را به مناطق عملیاتی غرب کشوراعزام خواهد کرد، خبر داد: این اردوها سه الی چهار روزه خواهد بود که زائران بیشتر در مناطق عملیاتی در شهرهای مریوان،سنندج و کرمانشاه بازدید خواهند داشت.

وی محل اسکان زائران قمی را در سنندج و کرمانشاه اعلام کرد و افزود: با این اعزام ها سعی داریم روحیه جهاد وشهادت را که لازمه پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب است در نسل های آنیده بوجود بیاوریم و حفظ کنیم .

حافظی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای اعزام دانش آموزان به راهیان نور جنوب کشور نیز انجام شده است، ابراز کرد: تا آنجایی که آموزش و پرورش دانش آموزان را معرفی کند ما نیز اعزام خواهیم داشت .

وی به هدف اصلی راهیان نور اشاره داشت و بیان کرد: علاوه بر اینکه می خواهیم با راهیان نور فرهنگ جهاد و شهادت را به نسل های جوان خودمان انتقال بدهیم قصد داریم با این روحیه به توان و قدرت سخت و نرم کشورخودمان در مقابله با تهاجمات احتمالی قدرت مضاعفی ببخشیم .

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با بیان اینکه ما با راهیان نور می خواهیم قدرت بازدارندگی ایجاد کنیم، گفت: با سفرهای راهیان نور امنیت بسیاری از استانها افزایش داده خواهد شد و این سفر معنوی از لحاظ اقتصادی کمک بسیار شایانی به استانهای مرزی خواهد کرد .

وی در پایان با اشاره به اینکه با راهیان نور نشاط و شادابی در جامعه فرهنگی و آموزشی ایجاد می شود، تصریح کرد: بنا بر اذعان مسئولین آموزش و پرورش، حرکت عظیم راهیان نور در افزایش توان آموزشی دانش آموزان بسیار موثر و مفید بوده است و در اصل راهیان نور یک کمک تحصیلی برای دانش آموزان است .

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdxs0s.yt0xo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما