سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 32480
منبع : روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم
استاندار قم:

موانع تکمیل پروژه پیشرفته‌ترین تصفیه خانه فاضلاب کشور در قم رفع شود

قم نيوز : قم نگار: استاندار قم با تاکید بر رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی پیشرفته‌ترین پروژه تصفیه خانه فاضلاب کشور گفت: امیدواریم با رفع مشکلات و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف فاز نخست این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
موانع تکمیل پروژه پیشرفته‌ترین تصفیه خانه فاضلاب کشور در قم رفع شود
به گزارش قم نگار، استاندار و جمعی از مدیران استان قم امروز از بخش‌های مختلف تصفیه‌خانه فاضلاب در دست احداث قم بازدید کردند و از نزدیک در جریان میزان پیشرفت و مشکلات و چالش‌های پیش روی این پروژه قرار گرفتند.

سیدمهدی صادقی در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت بسیار خوب این پروژه، از آن به عنوان پروژه‌ای مهم و بزرگ یاد کرد که در سلامت هوا و محیط زیست کلان‌شهر قم مؤثر است.

وی با قدردانی از زحمات تمام دست اندرکاران این پروژه اظهارداشت: امیدواریم با رفع مشکلات و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف فاز نخست این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

صادقی بر لزوم نگاه فرابخشی و فراسازمانی تمام دستگاه‌ها به پروژه فاضلاب تاکید کرد و گفت: باید با همت و تلاش مضاعف و همکاری تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها زمینه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب قم را به دور از بخشی نگری فراهم آوریم.

وی ضمن حمایت همه جانبه از اجرای هر چه سریع‌تر پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب، از همه دستگاه‌ها خواست تا شرکت آب و فاضلاب را در اجرای این پروژه که کمک به محیط زیست و استان است و منفعت عموم مردم در آن قرار دارد یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم نیز در این نشست با اشاره به دریافت ۷۰ میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه و تأسیسات فاضلاب در قم عنوان کرد: این میزان تسهیلات برای اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت ۲۵۰ هزار نفر، ۱۸ کیلومتر خطوط انتقال و اصلی در اقطار ۶۰۰ تا ۲ هزار میلی متر و ۲۰۰ کیلومتر خط فرعی اختصاص داده شده است.

عبدالحمید توکلی بینا پیشرفت کلی مجموع این پروژه‌ها را ۸۲ درصد اعلام کرد و گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم که یکی از اجزای این مجموعه است بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم را به سبب تجهیزات و تکنولوژی به کار رفته در ردیف پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور و دنیا دانست و بیان کرد: تولید برق از گاز حاصل از هضم لجن فاضلاب از جمله ویژگی‌های این تصفیه‌خانه است که می‌تواند ۷۰ درصد از برق مورد نیاز تصفیه‌خانه را تأمین می‌کند.

توکلی‌بینا ظرفیت این تصفیه‌خانه را ۲۵۰ هزار نفر با توان تولید ۱۵ میلیون مترمکعب پساب در سال اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری این تصفیه‌خانه میزان تولید پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم به ۳۰ میلیون مترمکعب در سال می‌رسد که می‌تواند نیازهای کشاورزی، صنعتی استان را تأمین کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد از شهر زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارد گفت: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه جدید پوشش فاضلاب در شهر به بیش از ۴۸ درصد می‌رسد که این میزان بالا‌تر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب یکی از پروژه‌هایی بود که رئیس‌جمهور در سفر به قم وعده آن را به مردم این شهر داد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات قولی که رئیس جمهور به مردم داد را به موقع عملی کنیم.

وی همچنین به برخی از مشکلات و چالش‌های پروژه از جمله مسائل مالی اشاره کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های مسئول برای رفع مشکلات و بهره‌برداری به موقع پروژه شد.

استاندار قم با توجه به مشکلات و مسائل عنوان شده، دستورات لازم را برای اختصاص اعتبارات لازم صادر کرد و از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل گمرکات استان که در جلسه حضور داشتند خواست تا هر چه سریع‌تر مشکلات مالی پروژه را برطرف کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgzt9w.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما