چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : 32496

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۸

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۸پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۸به شرح زیر است:

آیت‌الله علوی گرگانی: داعش به‌دست‌نشاندگی آمریکا برای تخریب چهره اسلام تلاش می‌کند
رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس جمهور اتريش: دنباله‌روي برخي کشورهاي اروپايي از آمريکا، غيرمنطقي است
رئیس جمهور: هیچ‌قدرت خارجی نباید و نمی‌تواند درباره سوریه تصمیم بگیرد
آیت الله غروی: تبلیغ و پژوهش طلاب در تابستان تعطیل نیست
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: قدرت بسیج و سپاه مانع بزرگی سر راه دشمن است
حجت الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی: طلاب جوان سیره علمای گذشته را مد نظر داشته باشند

** جام جم ۹۴/۶/۱۸
* عدد حامیان برجام به ۴۱ رسید
همزمان با پایان تعطیلات کنگره آمریکا سناتور چهل‌ و یکم سنا هم از برجام حمایت کرد و حالا حامیان دموکرات برجام می‌توانند از تاکتیک فیلی‌باستر برای‌ممانعت از طرح برجام در کنگره آمریکا استفاده کنند.
فیلی‌باستر یک روند قانونی خاص کنگره آمریکا است که بر مبنای آن، اگر سناتور یا نماینده‌ای مخالف رأی‌گیری در خصوص یک مطلب باشد، به جایگاه می‌رود و تا پایان وقت مقرر جلسه صحبت می‌کند و چون کسی اجازه قانونی قطع کلام وی را ندارد، عملاً رأی‌گیری ناکام می‌ماند.
* نوبخت: نظر رهبری فصل‌الخطاب است
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری دیروز خود درباره تقدیم لایحه برجام به مجلس گفت:‌دولت نظر رسمی خود را درباره لایحه برجام قبلا‌اعلام کرده که نیازی به ارائه این لایحه به مجلس نیست.
به گزارش تسنیم، وی با این حال یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدارشان اعلام کردند که مجلس از روند رسیدگی برجام کنار گذاشته نشود، بیانات ایشان برای دولت فصل الخطاب است؛ بنابراین با توجه به بررسی برجام در مجلس دولت اگر کمکی را در این خصوص مجلس بخواهد ارائه می‌دهد.

** همشهری ۹۴/۶/۱۸
* درگیری رزمندگان سپاه با تروریست‌ها
رزمندگان سپاه شهدای آذربایجان غربی دوشنبه شب با تروریست‌ها در مرز خوی درگیر شدند. رزمندگان سپاه در این درگیری ضمن به هبلاکت رساندن شماری از تروریست‌ها، ۵ نفر از آنان را دستگیر کردند . همچنین از سوی دیگر ۲ نفر از نیروهای سپاه شهید و ۲ نفر دیگر نیز مجروح شدند.
* تقدیر ۷ نماینده از دستگاه قضا
۷ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس دستگاه قضا حمایت خود را از قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی اعلام کردند. این نمایندگان در نامه خود از رسانه‌ها خواسته‌اند با شفاف سازی و اطلاع رسانی درباره مفسدان اقتصادی اجازه ندهند این مجرمان علیه مال و اخلاق و دین مردم، نقاب بر چهره زنند.

** کیهان ۹۴/۶/۱۸
* داعش ۲۷ تن از اعضای خود را به سبک آمریکایی‌ها اعدام کرد
گروه تروریستی داعش ۲۷ عضو خود را به شیوه آمریکایی‌ها و با صندلی الکتریکی در زندان موصل اعدام کرد.
«سعید مموزینی» سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد: «تکفیری‌های داعش ۲۷ نفر از اعضای این گروه تروریستی را به اتهام توطئه علیه داعش، به وسیله صندلی الکتریکی اعدام کرد.»
* رئیس پارلمان لبنان از نقش آمریکا در ناآرامی‌های این کشور پرده برداشت
رئیس پارلمان لبنان گفت، برخی از تظاهرکنندگان در این کشور با سفارت آمریکا ارتباط دارند.
«نبیه‌بری»، طی سخنانی تاکید کرد:‌«در بین تظاهرکنندگان گروه‌های بزرگ و شریفی وجود دارند که خواسته‌های به حقی دارند و در عین حال گروهی دیگر از تظاهرکنندگان با آمریکایی‌ها ارتباط دارند.»

** شرق ۹۴/۶/۱۸
* نباید بین یاران انقلاب فاصله بیفتد
محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با جمعی از نخبگان حوزه علوم انسانی و مدیران دولت اصلاحات در استان ایلام و نمایندگان ادوار این استان گفت: در دهه چهارم انقلاب وظیفه همه نخبگان است که با وحدت رویه از دستاوردهای نظام حفاظت کنند و باید مراقبت کرد بین یاران انقلاب فاصله‌ای نیفتد و اگر کدورت و سوءتفاهم‌هایی هم وجود دارد با مصلحت‌اندیشی حل‌وفصل شود.
* سفارت ایران در صنعا همچنان فعال است
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره برخی خبرسازی‌ها مبنی بر تعطیلی سفارت ایران در یمن، گفت: «فعالیت سفارت ایران در صنعا طبق روال عادی ادامه دارد و سیدحسین نیکنام، سفیر ایران در یمن هم برای استفاده از مرخصی سالانه، روز گذشته به کشور مراجعت کرده است».

** ایران ۹۴/۶/۱۸
* ارائه گزارش هفتگی ستاد اقتصاد مقاومتی به رهبری و روحانی
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تشکیل ستادی برای پایه‌ریزی اقتصاد مقاومتی، گفت: پس از مذاکره با رئیس جمهوری مقرر شد که ستاد اقتصاد مقاومتی زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری در قالب یک کارگروه طراحی و تشکیل شود و تیم اقتصادی دولت و وزرای ذی‌ربط نیز در آن عضو باشند.
جهانگیری افزود: دبیرخانه شورای اقتصاد ضمن دریافت گزارش هفتگی از روند پیشرفت کار و اجرای برنامه‌ها از دستگاه‌های ذیربط، این گزارش‌ها را به طور مرتب برای استحضار رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری ارسال کرده است.
* صدها شهروند اماراتی با برگزاری تظاهرات گسترده، ضمن اعتراض به اعزام فرزندانشان به جبهه‌های نبرد در یمن، خواستار توقف فوری درگیری‌ها در این کشور شدند. مردم این کشور خواهان نجات بقیه نیروهای کشور از جنگ یمن هستند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر فرزندانشان از این جنگ باز گردند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۱۸
* آمریکا حق غنی‌سازی ایران را در آلماتی به رسمیت نشناخت
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام، گفت: صالحی در نشست روز سه شنبه تاکید کرد که حق غنی‌سازی در هیچ یک از مذاکرات ۱+۵ از سوی آمریکایی‌ها به رسمیت شناخته نشد، بلکه در گفت‌وگوی مسقط آمریکاییها حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناختند، بعد از آن بود که دولت جدید آمد و مذاکرات را پیگیری کرد.
* هیچ قدرت خارجی نباید و نمی‌تواند درباره سوریه تصمیم بگیرد
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دیروز در نشست مطبوعاتی با رئیس جمهور اتریش گفت: آینده سوریه توسط آرای مردم این کشور ساخته می‌شود و مردم هستند که نسبت به حکومت، آینده و شیوه رفتار دولتمردانشان تصمیم خواهند گرفت و هیچ کشور و قدرت خارجی نباید و نمی‌تواند نسبت به آینده این کشور تصمیم بگیرد.
* بی‌توجهی اروپا و مداخله‌جویی آمریکا، عامل بروز بحران پناهجویان است
پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا از دلایل بروز بحران پناهجویان را اقدامات تروریستی در خاورمیانه، بی توجهی اتحادیه اروپا و سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا دانست و تصریح کرد که واشنگتن باید این سیاست‌ها را کنار بگذارد.

** وطن امروز ۹۴/۶/۱۸
* مبادله جیسون تکذیب شد
اظهارات علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نیویورک مبنی بر امکان تبادل زندانیان ۲ کشور باعث شد برخی رسانه‌های داخلی مدعی شوند جیسون رضاییان در شمار همین زندانیان مبادله شده خواهد بود. با این حال اما روز گذشته حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای اعلام کرد اساسا بحثی درباره تبادل جیسون رضاییان مطرح نشده است.
* حذف قانون آمریکایی از برنامه پارلمان عراق
واکنش نمایندگان، شخصیت‌‌ها و نهادهای مختلف عراقی به پیش‌نویس قانون گارد ملی که قرار بود دیروز در صحن مجلس عراق بررسی شود، باعث شد این پیش‌نویس بشدت مطلوب برای مداخلات آمریکایی‌ها از دستور کار پارلمان برداشته شود. سازمان بدر در آخرین واکنش این قانون را آمریکایی دانسته بود.
* اثبات استفاده داعش از سلاح شیمیایی
روزنامه آلمانی «بیلد» دوشنبه به نقل از گرهارد اشنایدر، رئیس آژانس اطلاعات فدرال آلمان گزارش داد این سازمان «اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد داعش در شمال عراق از گاز خردل استفاده کرده است».

** جوان ۹۴/۶/۱۸
* غرب در رفتارهاي حقوق بشري صادق نيست
آيت‌الله آملي لاريجاني عصر ديروز در ديدار با رئيس‌جمهور اتريش با تأكيد بر اينكه اسلام واقعي ديني مبتني بر توجه به كرامت انساني است، گفت: توقع ما از غرب اين نيست كه پيش‌فرض‌هاي خود را درباره مسائل حقوق بشري و كرامت انساني به تمام جوامع تحميل كند. آنچه از رفتارهاي حقوق بشري غرب به دست مي‌آيد، اين است كه چندان صادقانه نيست و مي‌بينيم كه با وجود همه تأكيدهايي كه درباره مفهوم حقوق بشر در غرب صورت مي‌گيرد، در امريكا زندان گوانتانامو و در عراق زندان ابوغريب ايجاد مي‌شود كه در آن بدترين فجايع رخ مي‌دهد.
* نفي تلاش مذاكره‌كنندگان قبلي و فعلي خطاست
علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه بايد نگاه منصفانه به تلاش مذاكره‌كنندگان كنوني وجود داشته باشد، گفت: نفي تلاش تيم‌هاي مذاكره‌كننده قبلي و فعلي هسته‌اي خطاي بزرگي است.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۱۸
* روسیه، عضویت در اوپک را رد کرد
مدیرعامل شرکت روسنفت گفت: روسیه هیچ علاقه‌ای به پیوستن به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ندارد. ایگور سچین افزود: اوپک دیگر تاثیر خود را به عنوان تعیین کننده اصلی در بازار از دست داده و روسیه هیچ علاقه‌ای برای پیوستن به آن ندارد.
* نخستین وزیر محجبه در تاریخ ترکیه
با خبر شدیم برای اولین بار در تاریخ ترکیه، یک زن مسلمان محجبه به عنوان وزیر در کابینه موقت احمد داوود اوغلو معرفی شد. «آیشن گورجان» استاد دانشگاه ۵۲ ساله به عنوان وزیر خانواده و سیاست اجتماعی در دولت احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر موقت ترکیه انتخاب شد.
طی دو سال گذشته، دولت ترکیه ممنوعیت ورود زنان و دختران محجبه به مدارس و نهادهای دولتی را برداشته است

** رسالت ۹۴/۶/۱۸
* دنباله‌روي برخي کشورهاي اروپايي از آمريکا غيرمنطقي است
حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصرديروز در ديدار آقاي‌هاينس فيشر رئيس جمهور اتريش، با اشاره به دشمني دولت آمريکا با انقلاب اسلامي به دليل از دست دادن منافع خود در ايران، دنباله‌روي برخي کشورهاي اروپايي از سياستهاي خصمانه آمريکا در قبال ايران را غير منطقي خواندند و خاطرنشان کردند: البته اتريش جزء اين دسته از کشورها نيست و لازم است مقامات دو کشور براي تقويت هر چه بهتر روابط برنامه‌ريزي و پيگيري کنند.
«انقلاب اسلامي»، ايران را که به‌طور کامل در اختيار آمريکايي‌ها بود، از آنها گرفت، و همين مسئله علت دشمني آمريکا با جمهوري اسلامي است.
* احساس کنيم طرف مقابل دارد توافق را نقض مي‌کند مقابله به مثل مي‌کنيم
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگراحساس کنيم طرف مقابل دارد توافق [هسته‌اي] را نقض مي‌کند، ما هم مقابله به مثل مي‌کنيم. علي لاريجاني درگفتگويي با راديوملي آمريکا گفت: اين روزها قرار است زمينه را براي تأييد واجراي توافق فراهم کنيم، اما هرروزبه نظرمي‌رسد وزيردفاع شما صبح که بيدارمي‌شود، پنجره را بازمي‌کند وهرچه مي‌تواند ضد ايران فرياد مي‌زند ومي‌گويد گزينه نظامي هنوزروي ميزاست. اگرواقعا آنها دنبال جنگ هستند، خوب دست به کارشوند.
* شوراي امنيت در برابر بحران سوريه شکست خورد
دبيرکل سازمان ملل اعتراف کرد که شوراي امنيت سازمان ملل درباره سوريه شکست خورده است زيرا اختلاف نظر ميان قدرتهاي بزرگ باعث شده است که اين سازمان نتواند اقدامي جهت پايان دادن به بحران سوريه انجام دهد. اين جنگ هزينه‌اي برابر با زندگي صدها هزار نفر و موج گسترده پناهجويان داشته است.

** مردم سالاری۹۴/۶/۱۸
* نظرات جليلي نتيجه بررسي خودشان است
علي‌اکبر ولايتي در حاشيه ديدار با هيات علمي‌تحقيقاتي سوئيس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اين که دبير سابق شوراي امنيت گفته است که در متن برجام حداقل از ۱۰۰ حق مسلم ايران چشم‌پوشي شده است، گفت: نظرات وي نتيجه بررسي خودشان است. بالاخره گروهي که در مجلس تشکيل شده براي بررسي دقيق و سرفرصت براي همين موضوع است. اين حق مجلس است که اين کار را انجام دهد و اميدواريم در نهايت به نتيجه اي برسند که به نفع جمهوري اسلامي‌ايران باشد.

** آرمان ۹۴/۶/۱۸
* صورتجلسه سکه‌های مهدی‌هاشمی را ندیدم
اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت:‌ صورتجلسه‌ای در رابطه با به همراه داشتن سکه و موبایل مهدی‌هاشمی به من نرسیده است اما موضوع قابل بررسی است.
* دلایل نگرانی خبرگان از مسائل فرهنگی
سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر اینکه همه جامعه در زمینه حل مشکلات فرهنگی مسئول هستند، گفت: گاهی به بعضی مظاهر اسلامی بی توجهی می‌شود که باعث ایجاد حساسیت‌ها شده است.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۱۸
* بحث رسانه‌ای درباره حصر منطقی نیست
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، در واکنش به نامه اخیر علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس درباره حصر گفت:‌ «این بحث یک بحث حقوقی و تخصصی‌است‌وباید درمحافل حقوقی مطرح شود،نه در رسانه.»
وزیر دادگستری در این‌باره تاکید کرد: «وقتی این موضوع در رسانه مطرح شود، سیاسی می‌شود و طبعا پیامدها و تبعات آن نیز سیاسی خواهد شد و به نفع منطق و مباحثه حقوقی نخواهد بود.»
* تعمیم الگوی ۱+۵ برای حضور ایران در حل بحران سوریه
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار است با دی‌مستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیدار کند، دیروز در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» درباره بحران سوریه گفت: «توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ می‌تواند مسیر قدرت‌های منطقه‌ای در اطراف سوریه را برای اتخاذ رویکردی متفاوت باز کند تا به جامعه بین‌المللی برای حل بحران و جنگ در سوریه کمک کنند.»

** آفرینش ۹۴/۶/۱۸
* کنترل داعش بر آخرين چاه نفتي تحت کنترل ارتش سوريه
تروريست‌هاي داعش کنترل روستاي جزل و بخش‌هايي از چاه نفتي اين روستا را در دست گرفتند. اين چاه نفتي آخرين‌چاه‌نفتي بزرگي است که تحت کنترل نظام سوريه است.
* تحريم‌هاي نفتي ايران در ۳ ماهه اول ۲۰۱۶ لغو مي‌شوند
ديپلمات‌هاي غربي آشنا به روند مذاکرات هسته‌اي ايران مي‌گويند، تحريم‌هاي نفتي ايران احتمالا در سه ماهه اول سال آينده ميلادي لغو خواهند شد.
سه ديپلمات آگاه گفتند: نظارت لازم براي لغو تحريم‌ها احتمالا تا ژانويه يا فوريه صورت خواهد گرفت.يک منبع ديپلماتيک ديگر معتقد است که محدوديت‌ها تا ماه مارس پابرجا خواهد بود.

** ابتکار ۹۴/۶/۱۸
* وزیر امور خارجه اسپانیا : اسد مشروعیت بین‌ المللی دارد
وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام کرد، کشورهای غربی باید مذاکره با رئیس‌جمهوری سوریه را آغاز کنند.
ما چه دوست داشته باشیم چه نه، دولت اسد در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر خواهد شد و در مذاکرات بین‌المللی مشروعیت دارد.
* تداوم جنایات عربستان در یمن با کشته شدن ۱۵ تن در صنعا
بمباران صبح روزگذشته چندین محله مسکونی صنعا پایتخت یمن توسط جنگنده‌های عربستان تاکنون ۱۵ کشته و۷۷ زخمی علاوه بر تخریب زیر ساخت‌های این شهر به جا گذاشته است.

** قدس ۹۴/۶/۱۸
* عده‌ای به بهانه مذاکرات استقلال کشور را فراموش کرده‌اند
حمیدرضا ترقی، در میزگرد «گفت‌وگوی سیاسی» رادیوگفت‌وگو تصریح کرد: متأسفانه امروز عده‌ای درمسیر توسعه یا به بهانه مذاکرات، استقلال را فراموش‌می‌کنند و در برخی محافل روشنفکرنما و نواندیشان غرب گرا بابی باز شده که اعلام می‌دارند، برای پیشرفت باید به قدرت‌ها و اقتصاد جهانی وابسته‌باشیم.
* اعتراض اعضای کمیسیون «برجام» به سیما
برخی اعضای کمیسیون ویژه رسیدگی به «برجام» در نشست اخیر این کمیسیون به پخش گزینشی جلسات از سیما اعتراض کردند.
* دبکا فایل مدعی شد اعزام زیردریایی اتمی روسیه به سواحل سوریه
وبگاه صهیونیستی «دبکا فایل» مدعی عزیمت
 زیر دریایی «دیمیتری دونسکوی» روسیه که از آن به عنوان بزرگترین زیر دریایی جهان یاد می‌شود، به سمت دریای مدیترانه و به مقصد سواحل سوریه شد.
بر پایه این گزارش، این زیر دریایی دارای ۲۰ موشک بالستیک «بولاوا» و ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای است.

** قانون۹۴/۶/۱۸
* آغاز رزمایش‌های نیروی زمینی ارتش از مهرماه
امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش‌های نیروی زمینی از مهرماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

** خراسان ۹۴/۶/۱۸
* درمورد صلاحيت‌ها با شوراي نگهبان مذاکره مي کنيم
غفوري فرد رئيس خانه احزاب با تاکيد براينکه تنها مرجع رسيدگي به صلاحيت‌ نامزدهاي انتخابات، شوراي نگهبان است گفت: در مورد صلاحيت‌ها با شوراي نگهبان مذاکره خواهيم کرد تا احزاب بتوانند حضور پرشورتري در انتخابات داشته باشند.
* راهبردها با هماهنگي رئيس دولت اصلاحات تنظيم شده است
مرتضي حاجي وزير آموزش وپرورش دولت اصلاحات با بيان اين که راهبردهاي ما با هماهنگي رئيس دولت اصلاحات تنظيم شده است گفت: راهبردهايي که ما را به هدف مي‌رساند، همگي با هماهنگي رئيس دولت اصلاحات تنظيم شده است.

** اعتماد ۹۴/۶/۱۸
* افزايش صادرات كالا به اروپا
بررسي تجارت خارجي ايران با قاره اروپا به عنوان دومين مقصد و مبداء تجارت خارجي كشور طي پنج ماهه نخست امسال، حاكي از افزايش ارزش صادرات غيرنفتي ايران به كشورهاي اين قاره به ميزان ٥٠ درصد و كاهش ١٣ درصدي واردات از كشورهاي اين قاره است.
* آغاز عمليات زميني ائتلاف تحت رهبري عربستان در يمن
منابع يمني از آغاز عمليات زميني ائتلاف عربي تحت رهبري عربستان در استان مأرب يمن خبر دادند كه يگان‌هايي از امارات، بحرين و عربستان در آن مشاركت دارند. منابع محلي در استان مأرب مي‌گويند كه يگان‌هايي از نيروهاي ائتلاف عربي به رهبري عربستان از پادگان تيپ ۱۰۷ در صافر به سمت شهرهاي حريب و بيحان حركت كرده‌اند. اين نخستين تحرك نظامي زميني ائتلاف عربي در خاك يمن محسوب مي‌شود كه پس از كشته شدن ۹۲ سرباز از جمله ۴۵ اماراتي و ۱۰ سرباز عربستاني در حمله به انبار مهمات در مارب آغاز شده است.
* اول ايران شكايتش‌را پس بگيرد بعد اس-٣٠٠ را تحويل مي‌دهيم
مدير دپارتمان دوم آسيا در وزارت خارجه روسيه ديروز، سه‌شنبه، گفت كه «شرط الزامي» براي تحويل اس-۳۰۰ به ايران، پس گرفتن شكايت تهران از مسكو بابت عدم اجراي قرارداد فروش اين سامانه دفاعي است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
داعش به‌دست‌نشاندگی آمریکا برای تخریب چهره اسلام تلاش می‌کند

تسنیم/آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با جمعی‌ازعلویان‌ترکیه با اشاره به لزوم وحدت فرق‌مختلف درشرایط کنونی، اظهار داشت: عامل‌پیروزی‌مسلمانان بردشمن اتحاد فرقه‌های مختلف‌اعم از شیعه و سنی‌است.وی با اشاره به اهمیت‌وحدت در پیروزی بردشمن، گفت: داعش به‌دست‌نشاندگی آمریکا برای تخریب چهره اسلام‌تلاش‌می‌کند و راه مقابله با آن، وحدت مسلمانان است.

افتخارات سپاه پاسداران همیشه جاودان است
رسا/ آیت الله حسینی بوشهری، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(علیه السلام) استان‌قم، با بیان این که انقلاب اسلامی امروز دستآوردهای بسیار بزرگی داشته است، اظهار کرد:‌خداوند در قرآن از مجاهدت های نیروهای بااخلاص با عنوان همرزمان پیامبران یاد می کند و این‌نشان از اهمیت کار فرزندان مخلص انقلاب در سپاه‌پاسداران دارد. مدیرحوزه های علمیه افزود:امروز سپاه نامی آشنا بر دل ها است و دلاوری ها و رشادت‌های پاسداران انقلاب اسلامی همیشه جاودان خواهد بود.

تبلیغ و پژوهش طلاب در تابستان تعطیل نیست
حوزه/ آیت الله غروی با اشاره به دغدغه برخی مراجع عظام تقلید و اساتید در زمینه کاهش تعطیلات حوزه، اظهار داشت: از سال تحصیلی جدید، دروس حوزه برای سطوح دو و سه تا ظهر روزهای پنجشنبه برقرار خواهد بود.عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه دروس در ایام تابستان با توجه به مشکلات این فصل به طور محدود تعطیل می شوند، گفت: البته اساتید و فضلای حوزه در ایام تابستان نیز به مطالعه دروس و پژوهش های خود می پردازند.

قدرت بسیج و سپاه مانع بزرگی سر راه دشمن است
رسا/حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(علیه السلام) قم، با بیان این که دشمن از قدرت معنوی و نظامی جمهوری اسلامی ایران هراس دارد، تصریح کرد: امروزدشمن تنها در زبان جمهوری اسلامی را تهدید می کند.عضو جامعه مدرسین با بیان این که قدرت بازدارندگی سپاه و بسیج اجازه عملی کردن تهدید ها را از دشمنان گرفته است، افزود: البته تهدیدات دشمن بعد از برجام افزایش یافته است و مسئولان دولت نیز نباید به کشوری که بیش از ۲۰۰ سال در ایران جز خیانت خدمتی نداشته اجازه بازگشایی سفارتش را می داد.

طلاب جوان سیره علمای گذشته را مد نظر داشته باشند
رسا/حجت الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله عراقچی گفت: هیچگاه مشکلات و فراز و فرودهای زندگی مانع رسیدگی ایشان به درس و بحث نشد، و رمز موفقیت این استاد اخلاق این بود که در کنار تحصیل جدی علوم به تهذیب نفس نیز پرداخت. عضو جامعه مدرسین با بیان این که طلاب جوان باید سیره علمای گذشته را مد نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: علمای پیشین با امکانات کم زمان گذشته به درجات والایی رسیدند، امروزه امکاناتی که برای طلاب در تحصیل وجود دارد قابل مقایسه با زمان گذشته نیست.

طومار بازداشت نتانیاهو۱۰۷ هزار امضایی شد
مهر/ بیش از ۱۰۷ هزار نفر بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در سفر به انگلیس به خاطر ارتکاب جنایت های جنگی خواستار شدند.کمپین بازداشت نتانیاهو در حالی بیش از ۱۰۷ هزار طرفدار پیدا کرده که قرار است وی این هفته برای گفتگو با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس عازم لندن شود.

هشدار ۱۵ ایالت آمریکا درباره تحریم‎های ایران
فارس/ پانزده فرماندار آمریکایی به رئیس‌جمهور این کشور گفته‌اند که بدون‌توجه به سرنوشت تحریم‌های کشوری علیه ایران، تحریم‌های ایالتی کماکان پابرجا باقی خواهد ماند.هنوز نام این فرمانداران و ایالت‌های تحت امرشان منتشر نشده ولی «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه‌ای صادر کرده و از تصمیم آنها «قویاً حمایت» کرده است.

راه‎حل سیاسی شاهزاده سعودی برای سوریه
العالم/شاهزاده طلال که چند ماه قبل و بعد ازدرگذشت ملک عبدالله شاه سابق عربستان، اظهاراتی ایراد کرد که مخالفت با نظام بیعت در این کشور تلقی شد، این بار راه حل سیاسی را برای بحران سوریه ارائه کرد که لزوماً دربردارنده کناره گیری بشار اسد از قدرت نیست و این موضع وی برخلاف موضع رسمی عربستان است.وی در تشریح نقطه نظر خود برای حل بحران سوریه گفت: همچنان که می بینیم، اولویت در لزوم توقف درگیری‌ها و خونریزی میان برادران سوری با هر وسیله موثر است و پس از آن، مساله تشکیل دولت بی طرف موقت مد نظر است که این اقدام باید تحت نظارت جامعه عربی و بین المللی باشد که بر برگزاری انتخابات آزاد و سالم نظارت کند و درنتیجه آن، دولت تشکیل شود.

غرب در مبارزه با داعش باید تجدید نظر کند
باشگاه خبرنگاران/وزیر خارجه اتریش گفت غرب برای مبارزه با داعش باید بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و هم پیمانانش یعنی ایران و روسیه را نیز مشارکت دهد.

قطر اعزام نیرو به یمن را تایید کرد
فردانیوز/پایگاه خبری شبکه المنار گزارش داد: یک مسئول قطری تاکید کرد کشورش هزار نیروی نظامی به یمن اعزام کرده است.

تائید اشراف اطلاعاتی ایران بر ناو‌های آمریکا
فارس/یک مقام پنتاگون در سخنانی تلویحا بر اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران ایران بر تحرکات بیگانگان در آب‌های نیلگون خلیج فارس مهر تایید زد.این مقام نظامی آمریکایی افزود، در فعل و انفعال بین نیروهای ایرانی و آمریکایی، ایرانی‌ها مبادرت به عکس برداری‌های اطلاعاتی می‌کنند و البته این برخوردها بین طرفین در حالت امن و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

اروپا هم مسوول ظهور گروه تروریستی داعش است
ایرنا/صدر اعظم آلمان، اتحادیه اروپا را مسوول بخشی از روند ظهور گروه تروریستی داعش در خاورمیانه و شمال آفریقا دانست.انگلا مرکل' گفت، با توجه به اینکه بسیاری از پیکارگران این گروه تروریستی، اروپایی هستند، اتحادیه اروپا نیز مسوول موج تروری است که در کشورهایی مانند سوریه، عراق و لیبی است.مرکل افزود: نمی توانیم بگوییم که این پدیده ما را نگران نمی‌کند. برخی از این افراد که بسیار جوان هم هستند، در کشورهای ما بزرگ شدند و ما باید به سهم خود با این پدیده مقابله کنیم.

اوباما مخالفت کنگره با برجام را وتو می‌کند
فارس/کاخ سفید اعلام کرد، اوباما مخالفت کنگره با برجام را وتو می‌کند.دولت آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در صورتی که کنگره این کشور طرح «عدم پذیرش توافق هسته‌ای» را تصویب کند، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا آن را وتو می‌کند.کاخ سفید در این بیانیه با بیان اینکه رد توافق هسته‌ای در کنگره، «جامعه جهانی» را از نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران بازداشته و دست تهران را برای گسترش برنامه هسته‌ای باز می‌گذارد، تأکید کرده است که دولت آمریکا «قویا مخالف» قطعنامه عدم پذیرش توافق است.

خوشحالی آمریکا از بمب‌های اتمی رژیم صهیونیستی
فارس/یک سناتور ارشد آمریکایی اعلام کرد:واشنگتن از اینکه اسرائیل بمب اتم دارد، بسیار خرسند و خوشحال است.جان مک‌کین افزود: «یکی کردن داشتن سلاح هسته‌ای توسط اسرائیل با داشتن سلاح هسته‌ای توسط ایران، صادقانه نیست.» وی بدون اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در طول تاریخ وشعار نیل تا فرات این رژیم ادعا کرد : «اسرائیل هرگز "مرگ بر ایران" و "مرگ بر آمریکا" نگفته است. اسرائیل در احاطه کشورهایی است که به دنبال نابودی آن هستند.»

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcd9o0s.yt0xn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما