يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 32557
منبع : پایگاه خبری تحلیلی قم فردا
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مهر ماه تکلیف برجام در مجلس مشخص می شود/ضعف های برجام در جلسات کمیسیون بر طرف نمی شود

قم نيوز : قم نگار: امیرآبادی با اشاره به اینکه مهرماه تکلیف برجام در مجلس مشخص می شود،گفت: ضعف های برجام در جلسات کمیسیون بر طرف نمی شود و تنها می توانیم بر اساس پیش بینی هایی راه های نفوذ دشمن بعد از برجام را ببندیم.
مهر ماه تکلیف برجام در مجلس مشخص می شود/ضعف های برجام در جلسات کمیسیون بر طرف نمی شود
به گزارش قم نگار، احمد امیر آبادی فراهانی با اشاره به بررسی و وضعیت برجام در مجلس،اظهار داشت:بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مجلس نباید از بررسی برجام کنار گذاشته شود همه چیز را مشخص کرده است و شکی نیست مجلس در بررسی برجام نقش مهمی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای بررسی برجام در مجلس سه راه حل وجود دارد،افزود: مرحله اول این است که دولت می تواند لایحه ای در این خصوص تنظیم کرده و به مجلس ارائه کند و ماده واحده ای بدهد و مجوز از ما بگیرد و نه اینکه مجلس الزامی داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:راه حل دوم این است که نمایندگان طرحی بدهند و پانزده نفر از نمایندگان امضاء کنندو یک سری مواد را به عنوان قانون تصویب کنند والزاماتی برای دولت برای اجرای برجام به وجود آورند.

وی با اشاره به راه حل سوم بررسی برجام در مجلس، ابراز داشت:راه حل سوم این است که کمیسیون گزارشی تهیه کند و گزارش را به صحن علنی بدهد به عنوان اینکه این برجام این منافع و مزایا را دارد.

امیر آبادی عنوان کرد:مهر ماه تکلیف برجام در مجلس مشخص می شود و در حال حاضر وارد مسائل فنی شده ایم،از طرفی همه ی نمایندگان برای شرکت درکمیسیون آزاد هستند اگر چه برخی ها مطرح می کنند که فقط نمایندگان مخالف دولت در این جلسات حاضر می شوند در صورتی که همه می توانند حاضر شوند،بعضی از آقایان نیز به دنبال سفرهای تابستانی خود رفته اند و نمی خواهند در جلسات حاضر شوند نباید اعتراض کنند که چه کسی در این جلسات حاضر می شود و چه کسی حاضر نمی شود.

وی تاکید کرد:مجلس در خصوص برجام حساسیت های لازم را دارد و از منافع ملت کوتاه نخواهد آمد و بر آنچه که منافع ملت،نظام،اسلام و انقلاب اسلامی است پافشاری خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بررسی ها در مجلس سبب برطرف شدن ضعف های برجام می شود یا خیر؟افزود:ضعف های برجام در این جلسات بر طرف شدنی نیست و در مذاکرات نیز نوشته شده و قابل تغییر نیست اما ما می توانیم یک سری پیش بینی هایی برای بعد از برجام داشته باشیم که راه های نفوذ دشمن را ببندیم و جاهایی که کشور آسیب می بیند هشدار دهیم.

امیر آبادی اضافه کرد:اینکه مجلس بخواهد بر روی تک تک بندهای برجام نظر دهد شدنی نیست و قانونی تصویب کند نمی شود زیرا مذاکراتی انجام شده است و یک طرف ماجرا نیز ۱+۵ هست.

وی افزود:مجلس به دنبال بستن راه های نفوذ برجام است و یک نوع آینده نگری را به کار خواهد برد تا کشور دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbzsbf.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما