دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 32583
مدیرکل کمیته امداد‌ قم:

۴۲۰۰ دانش آموز نیازمند قمی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند‌

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد‌ قم گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز در قم نیازمند شناسایی‌شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند.
۴۲۰۰ دانش آموز نیازمند قمی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند‌
به گزارش قم نگار، عبدالله جلالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به‌مناسبت فرا رسیدن جشن عاطفه‌ها برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در سال جاری با شعار «مهر در انتظار همدلی» اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها در سال جاری در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول این جشن با ایجاد ۴۰ پایگاه در تاریخ ۲۶ و ۲۷ شهریور در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با اشاره به اینکه پایگاه سیما در میدان آستانه و پایگاه صدا در میدان توحید مستقر است، افزود: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در تاریخ ۸ مهرماه برگزار می‌شود و پاکت‌های مخصوصی با هماهنگی آموزش و پرورش به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی پیش‌بینی‌شده است.

جلالی خاطرنشان کرد: فعالیت پایگاه‌ها از ۸‌صبح در تاریخ‌های اعلام‌شده آغاز و در روز جمعه نیز جمع‌آوری کمک‌های نقدی در اطراف نماز جمعه برقرار است.

وی هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها را نوع‌دوستی، تلاش در جهت برقراری عدالت اجتماعی، جذب کمک‌های عمومی مردم و حامی یابی برای کودکان غیر یتیم بیان کرد و افزود: براساس کارهای کارشناسی صورت گرفته در حال حاضر حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز نیازمند شناسایی‌شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفرتحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با اشاره به اینکه نوشت‌افزار، کیف و کفش و کمک‌های غیر نقدی در مرحله اول اولویت قرار دارد، گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته به‌طور میانگین برای هر دانش‌آموز ۱۰ میلیون ریال نیاز است که خیران می‌توانند با رجوع به پایگاه‌ها اقدام به کمک‌رسانی به این دانش‌آموزان کنند.

جلالی با اشاره به اینکه در کمیته امداد امام خمینی (ره) برای دانش آموزان مقطع ابتدایی یک‌میلیون ریال و دانش‌آموزان مقاطع دیگر یک‌میلیون و ۲۰۰هزار ریال در نظر گرفته‌شده است، گفت: تلاش بر این است که کمک‌های نقدی و غیر نقدی در اسرع وقت برای دانش آموزان تحت پوشش و غیر تحت پوشش ارسال شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه بر اساس چارچوب اساس‌نامه درون سازمانی عمل می‌کنند، گفت: باید با این مؤسسات برخوردهای قانونی صورت بگیرد.

جلالی گفت: باید مؤسسات خیریه گزارش عملکرد خود را هر سال منتشر کنند اما این امر در استان عملیاتی نمی‌شود لذا کمیته امداد امام خمینی (ره) انتظار دارد ‌بر عملکرد مؤسسات خیریه نظارت لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به متفاوت بودن مؤسسات خیریه در سطح استان گفت: بیش از۱۲۰ موسسه‌ در حوزه‌های اجتماعی فعالیت دارند اما هنوز نظارت کامل بر آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: در سال گذشته در جشن عاطفه‌ها مجموعاً ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی جمع‌آوری و در بین دانش آموزان توزیع شد.

جلالی حامی‌یابی دانش‌آموزان غیر‌یتیم را یکی دیگر از اقداماتی بیان کرد که در سطح استان صورت می‌گیرد و خاطرنشان کرد: این برنامه مربوط به زیرمجموعه طرح محسنین است که در سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: به هریک از دختران در شرف ازدواج ۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون ریال وام بدون کارمزد پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم تصریح کرد: در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به ۱۵۰ نفر از افرادی که در شرف ازدواج هستند کمک جهیزیه داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از خیرین ۱۰۰ تخته فرش به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد اهدا کرده است، گفت: تقریباً ۵۰۰ نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد نیازمند کمک خیران برای ازدواج هستند چراکه ظرفیت‌های مردمی نسبت به ۵ ماهه سال قبل ۱۸ درصد افزایش‌یافته اما اعتبارات دولتی کاهش یافته است.

‌انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaemne.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما