دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : 32587
منبع : روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم:

اجرای طرح «انفال» در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای قم آغاز شد‌

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از اجرای طرح انفال «آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نیاز مشارکت فعال اقتصادی زنان، لازمه اشتغال و توسعه پایدار» استان خبر داد.
اجرای طرح «انفال» در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای قم آغاز شد‌
به گزارش قم نگار، احمد عطارنیا با اشاره به اینکه تحقق عدالت اجتماعی در دستیابی به آموزش‌های مهارتی همواره یکی از راهبردهای اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بوده است، اظهار داشت: ارتباط توانمندسازی زنان با توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه از اصول بدیهی تمامی جوامع بشری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: با عنایت به این موضوع که شرایط فرهنگی حاکم بر بازار نیروی انسانی مورد نیاز کسب و کار و تولید در حال تغییر است، یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه کمی و کیفی آموزش‌های ارائه شده به زنان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراکزی است که برای آموزش آقایان راه اندازی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این راستا معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بسته اجرایی برنامه‌های سال ۹۴ مبتنی بر سند تحول آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و سند مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه زنان و خانواده، به منظور تحقق بندهای ۱، ۵، ۲۱ و ۲۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و به استناد بندهای ۱، ۲، ۳ و ۱۱ سیاست‌های کلی اشتغال بخشی از سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری پیش بینی لازم را کرده اند.

عطار نیا گفت: به همین دلیل تدوین طرحی به منظور ایجاد زمینه توانمندسازی مهارتی زنان در حرفه‌ها و شایستگی‌های آموزشی مختلف با استفاده از ظرفیت آموزشی مراکز برادران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح، آموزش رشته‌های plc، قطعه‌شناسی سایپا، بازرسی جوش و پرورش قارچ در مرکز شماره یک امام خمینی (ره) واقع در خیابان امام ‌بعد از پل شهید دستغیب روبروی نظام وظیفه انتهای کوچه ۴، برق ساختمان در مرکز شماره ۴ نبوت واقع در انتهای نیروگاه جنب امامزاده سید معصوم (ع) و کارگاه کامپیو‌تر (آموزش نرم افزارهای تخصصی مرتبط با رشته‌های عمران، مکانیک و برق) در مرکز شماره پنج امام حسین (ع) واقع در انتهای بلوار ۱۵ خرداد میدان شهید محلاتی ابتدای بلوار شهید محلاتی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزایش گستره دوره‌های آموزشی قابل اجرا برای خواهران، ایجاد زمینه‌های جدید کارآفرینی برای خواهران، استفاده بهینه از ظرفیت‌های آموزشی موجود مراکز و کمک به اقتصاد خانواده از طریق امکان ایجاد زمینه اشتغال برای خواهران را از اهداف این طرح عنوان کرد.

عطارنیا بیان کرد: دوره‌های انتخابی برای اجرای این طرح می‌بایست قابلیت اجرا در مراکز برادران از لحاظ کارگاه، تجهیزات و مربی را داشته باشد، اجرای آن در مراکز خواهران و دو منظوره ممکن نباشد، خواهران باید از شرایط جسمانی لازم جهت شرکت در دوره‌های آموزشی برخوردار باشند، اجرا برای خواهران با توجه به شئون اسلامی و فرهنگ اسلامی - ایرانی باشد، زمینه اشتغال و کارآفرینی از طریق مشاغل خانگی یا خود اشتغالی برای مهارت آموزان را دارا باشد و طول دوره با شرایط حضور خواهران خانه دار و شاغل تناسب داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcefn8x.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما