چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 32641
رئیس جامعه المصطفی العالمیه خبر داد

تحصیل بیش از ۳۰ هزار طلبه از ۱۲۰ کشور جهان در جامعه‌المصطفی

قم نيوز : قم نگار: رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه گفتمان المصطفی، گفتمان انقلاب اسلامی است، گفت: بیش از ۳۰ هزار طلبه از ۱۲۰ کشور جهان در جامعه‌المصطفی مشغول تحصیل هستند.
تحصیل بیش از ۳۰ هزار طلبه از ۱۲۰ کشور جهان در جامعه‌المصطفی
به گزارش قم نگار، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه‌المصطفی که در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: طلاب جامعه‌المصطفی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان در شهرهای مختلف ایران از جمله شهر مقدس قم مشغول تحصیلات علوم دینی و معارف الهی هستند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به آثار و برکات پیروزی انقلاب اسلامی بر نشر و گسترش حوزه‌های علمیه افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه با تاریخ درخشان و سوابق بلند با موانع و محدودیت‌های زیادی روبه‌رو شد که با پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه در سراسر جهان گسترش پیدا کرد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به لزوم مقابله با جریان‌های انحرافی و دشمنان اسلام بیان کرد: بیش از ۳۰ هزار طلبه از ۱۲۰ کشورجهان در جامعه المصطفی مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید ۳ هزار طلبه جدید به این مرکز افزوده شده است، ۳۰ هزار طلبه از ۱۲۰ کشور مختلف در سال تحصیلی جدید نیز کار خویش را آغاز می‌کنند، بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در جامعه المصطفی وجود دارد و ۳ هزار استاد نیز در حال آموزش به طلاب این مرکز هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه جریان علم و دانش قابل مدیریت و سیاست گذاری است تصریح کرد: علم دارای آسیب‌هایی است که باید در حوزه علمیه این آسیب‌ها را شناسایی کرده و در راستای مقابله با آن اقدام کنیم، طلبه باید دانش را با مبدأ غیبی متصل کرده و آن را از فیض خداوند بداند.

وی با بیان اینکه علم باید ما را به اوج عبودیت نائل کند، گفت: حوزه علمیه علم همراه تحصیل و موعظه را هدف خویش قرار داده است، حوزه‌های علمیه گام‌های بلندی را در راستای نشر علم قرار داده‌اند اما نیازمند اهتمام و فعالیت بیشتر در این زمینه هستیم.

رئیس جامعه‌المصطفی با بیان اینکه گفتمان المصطفی گفتمان انقلاب اسلامی است افزود: ما در جامعه المصطفی ندای وحدت و دوستی را سر می‌دهیم و مبارزه با شیطان‌های جهان یکی از اهداف این مرکز است و در راستای نشرمعارف الهی در جهان فعالیت می‌کنیم.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه جامعه المصطفی بر سنت‌های پایدار حوزه علمیه تاکید می‌کند: سیاست المصطفی بهره‌گیری از اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و امیدواریم در سال تحصیلی جدید برمحور این سیاست فعالیت کرده تا به موفقیت برسیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfyvdm.w6d0jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما