دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 32740

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۰

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۰پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۰به شرح زیر است:

رهبر معظم انقلاب در دیدار جانبازان قطع نخاع و بالای ۷۰ درصد: جانبازان تصویری از دوران ابتلای بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستند
رئیس‌جمهور: بی‌اعتمادی به آمریکا به این زودی برطرف نمی‌شود
آیت الله مقتدایی: وظیفه طلاب جلوگیری ازگسترش عرفان‌های کاذب است
حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی تاکید کرد: لزوم تبیین نقش و جایگاه مجلس خبرگان از سوی رسانه‌ها برای مردم
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: دشمن به دنبال بی تفاوت کردن مردم نسبت به دین است

** جام جم ۹۴/۶/۳۰
* آمانو: آژانس به مسائل محرمانه احترام می‌گذارد
یوکیا آمانو با حضور در کمیسیون برجام تاکید کرد: ‌آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مسائل محرمانه اتمی کشورها و از جمله ایران احترام می‌گذارد.
آمانو:پرونده ايران در آژانس تا پايان سال ميلادي بسته مي‌شود
* انتصاب کاردار ایران در انگلستان
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در حکمی «محمدحسن حبیب‌الله‌زاده» را به سمت کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن منصوب کرد.
محمدحسن حبیب‌الله‌زاده پیش از این کاردار ترددی جمهوری اسلامی ایران در لندن بود.

** همشهری ۹۴/۶/۳۰
* تصویب دو فوریت طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی و فرزندان شهدای غیرایرانی موافقت کردند.
* کری:آژانس تا ۲۳ مهر قانع نشود،تعهداتمان را اجرا نمی‌کنیم
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اگر ایران تا ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) نتواند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در حوزه ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای‌اش، قانع سازد، "ما تعهداتمان درباره رفع تحریم‌ها را انجام نمی‌دهیم."کری این اظهارات را در نامه‌ای در پاسخ به سؤالات جو ویلیون، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای جنوبی، بیان داشت.

** کیهان ۹۴/۶/۳۰
* مطالبات پنجگانه کمیسیون برجام از مدیرکل آژانس
«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی در سفر یک روزه خود به تهران با رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان دیدار و در جلسه کمیسیون ویژه برجام شرکت کرد و با ۵ مطالبه از سوی نمایندگان ملت مواجه شد.
نمایندگان ملت از آمانو خواستند ضمن برخورد غیر سیاسی و شفاف با موضوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران، مسائل گذشته را حل و پرونده سیاسی علیه ایران بسته شود.
حفظ دستاوردها و اطلاعات هسته‌‌ای ایران، کمک به توسعه فناوری‌های صنعتی و تحقیقاتی مورد نیاز و همکاری در راستای خلع سلاح هسته‌ای جهانی از دیگر مطالبات کمیسیون ویژه از آمانو بود.
زاکانی رئیس کمیسیون ویژه برجام: ملت ایران و نمایندگان آنان بر این باورند که آژانس بین المللی به وظایف ذاتی خود تاکنون عمل نکرده است.
ایران از حداقل خدمات آژانس محروم بود، مصداق فاجعه آمیز این موضوع زمانی رخ داد که بیماران ایران نیاز به رادیو دارو داشتند.
* دیدار دو ساعت و نیمه رهبر معظم انقلاب با جانبازان قطع‌نخاعی و بالای ۷۰ درصد
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز و در آستانه‌ هفته‌ دفاع مقدس، به مدت دو ساعت و نیم، با جمعی از جانبازان قطع نخاع و جانبازان بالای هفتاد درصد که هم‌زمان چشمان و یک یا دو عضو بدن خود را از دست داده‌اند و همچنین خانواده‌های آنان، از نزدیک دیدار و در فضایی صمیمی آنان را مورد تفقد قرار دادند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بعد از دیدار با جانبازان و خانواده‌های آنان در سخنان کوتاهی با اشاره به رنج‌ها و مشکلات جسمی جانبازان، اجر آنان را به دلیل این امتحان سخت، مضاعف و رو به افزایش دانستند و خاطرنشان کردند: جانبازان تابلو و تصویری از دوران ابتلاء بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستند و حضور آنان در جامعه، در واقع بیان حقایقی تاریخی، معرفتی، سیاسی و بین‌المللی است.
* آل خلیفه فعالیت جمعیت الوفاق بحرین را ممنوع کرد!
رژیم آل خلیفه حکم توقف فعالیت‌ جمعیت الوفاق بزرگترین گروه مخالف بحرین را صادر کرد.
دادگاه استیناف بحرین حکم توقف فعالیت‌های جمعیت الوفاق به مدت سه ماه را تایید کرد.

** شرق ۹۴/۶/۳۰
* وعده ترامپ
دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وعده داد در کابینه احتمالی از مسلمانان استفاده می‌کند. او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسلمانان می‌توانند تهدیدی به شمار روند، گفت:مسلمانان را دوست دارم.به‌نظرم، آنها مردم بزرگی هستند.
* کشته‌شدن معاون «اسامه ‌بن‌لادن» در سوریه
منابع خبری از کشته‌شدن یکی از دو معاون سابق «اسامه بن‌لادن» در درگیری‌های اطراف شهرک‌های شیعه‌نشین «الفوعه» و «کفریا»ی سوریه خبر دادند.
* تکذیب پیوستن افغان‌ها به داعش از راه ایران
حسین ذوالفقاری، معاون انتظامی وزیر کشور، درباره اینکه گفته می‌شود، برخی از افغان‌ها برای پیوستن به داعش وارد کشور ما می‌شوند، گفت: چنین چیزی به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد و افغا‌ن‌هایی که وارد کشور می‌شوند یا برای کار به کشورمان می‌آیند یا قصد ورود به کشورهای اروپایی را دارند.

** ایران ۹۴/۶/۳۰
* حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی: الگوی جدید «ائتلاف» اصلاح‌طلبان بزودی نهایی و رونمایی می‌شود.
* دیدار هیأت رئیسه کمیسیون «برجام» با رئیس مجلس
هیأت رئیسه کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی «برجام» صبح دیروز با علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار کردند. یک نماینده نزدیک به لاریجانی گفت: «رئیس مجلس از برخی حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون عملکرد کمیسیون برجام راضی نیست و قاعدتاً در جلسه دیروز به هیأت رئیسه کمیسیون هم تذکراتی داده است.»
گفتنی است پیش از این از رئیس مجلس برای حضور در جلسات کمیسیون دعوت شده بود که این اتفاق تاکنون محقق نشده است.
* حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضائیه: مدافع پخش جلسات دادگاه بابک زنجانی از رسانه‌ها هستم
اینکه می‌گویند کسانی می‌خواهند ایشان (بابک زنجانی) را بکشند، حرفی ناصحیح است و تشویش اذهان عمومی است.
سه پرونده درخصوص دادستان سابق تهران وجود داشت، در یک مورد حکم و در مورد دیگر کیفرخواست صادر شد و در پرونده سوم حکم صادر شده اما هنوز قطعی نشده است.
درخصوص تبادل جیسون رضائیان، این موضوع در برخی محافل مطرح شده اما در قوه قضائیه هنوز مطرح نشده است.
قرار بازداشت موقت وی (بقایی) تمدید شد.
محاکمه ۴۵ نفر از متهمان از مدیرعامل اسبق بانک صادرات تا برخی مدیران و کارکنان بانک صادرات آغاز شده است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۳۰
* یک گروه ضد اسلامی دانمارک درصدد به نمایش در آوردن کاریکاتورهایی از پیامبر اکرم اسلام است. پایگاه «اندرزگرانوس» نوشت: گروه دانمارکی «مسلمانان را متوقف کنید»، در نظر دارد هفته آینده در میدان «اکسل تورف» تصاویری کاریکاتوری از پیامبر اکرم منتشر کند.
* ایران داوطلبانه پروتکل را اجرا می‌کند، آژانس منصفانه نظارت کند
رئیس جمهور با اشاره به همکاری گسترده جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بر مبنای اعتماد به یکدیگر، قانون و مقررات بین‌المللی و وظایف حرفه‌ای بنا شده است، گفت: همه ما به دنبال یک هدف جهانی هستیم و آن «استقرار صلح، امنیت و اعتماد ملت‌ها و کشورها به یکدیگر» است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دیروز در دیدار «یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما در اجرای برجام به طور داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنیم و امیدواریم شما نیز منصفانه‌ بر اجرای توافق برجام نظارت داشته باشید.
* با پایان مذاکرات اتهامات بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای ایران مختومه شود
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: انتظار می رود با پایان مذاکرات پرونده طولانی اتهامات بی اساس در خصوص ابعاد غیر صلح آمیز برنامه هسته ای ایران مختومه شود.
محمد جواد ظریف در این دیدار با تاکید بر اراده جدی ایران برای تداوم همکاریهای دوجانبه ابراز امیدواری کرد روند همکاریهای آتی ایران و آژانس برخی گمانه‌های منفی در افکار عمومی کشورمان نسبت به این نهاد تخصصی بین‌المللی و جایگاه حرفه‌ای آن را بطور کامل مرتفع سازد.

** وطن امروز ۹۴/۶/۳۰
* برزیل سفیر جدید اسرائیل را راه نداد
دولت برزیل از اسرائیل خواست تا تعیین سفیر جدید این رژیم در برزیل را ملغا کند، زیرا وی در یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری رود اردن ساکن است.
* پاپ در کوبا
دیروز «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان وارد‌هاوانا، پایتخت کوبا شد و به زبان اسپانیایی برای مردم سخنرانی کرد. سفر پاپ آرژانتینی به آمریکا و کوبا در حالی انجام شده است که ۲ کشور پس از نیم قرن بار دیگر روابط سیاسی و دیپلماتیک را از سر گرفته‌اند.
* آتش‌بس در برخی مناطق سوریه
منابع سوری دیروز از توقف حملات گروه‌های مخالف به شهرک‌های شیعه‌نشین الفوعه و کفریا در حومه ادلب در مقابل آتش‌بس در شهر زبدانی و شهرک مضایا در حومه دمشق خبر دادند. این چندمین بار است که دولت سوریه و مخالفان تندروی این کشور در شهرک‌های مذکور آتش‌بس اعلام می‌کنند اما هربار پس از چند روز درگیری‌ها با شدت بیشتری از سرگرفته می‌شود.

** جوان ۹۴/۶/۳۰
* باتصویب‌هیئت‌امنای‌دانشگاه امام‌صادق(علیه السلام) حجت‌الاسلام سعید مهدوی کنی به عنوان رئیس جدید این دانشگاه منصوب شد.
* عربستان قاضي حقوق بشر شد!
نماينده دائم عربستان در شوراي حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، رئيس يكي از پنل‌هاي كليدي اين شورا شد، موضوعي كه با واكنش گسترده فعالان حقوق بشري روبه‌رو شده است.
فيصل بن حسن تراد، در شوراي حقوق بشر سازمان ملل به عنوان رئيس گروه مشورتي اين شورا انتخاب شده است. اين گروه مشورتي، مي‌تواند داوطلبان ۷۷ پست كليدي حقوق بشري را انتخاب كند.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۳۰
* آمانوبه سراغ پارچین رفت
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه سفر یک‌روزه خود به ایران، به عنوان میهمان جمهوری اسلامی، یک بازدید تشریفاتی نیز از پارچین به عمل آورد. یوکیا آمانو در این بازدید، از برخی نقاط کارگاهی این مجموعه که ادعاهای واهی در خصوص آنها مطرح بود، بویژه روند تعمیر و بازسازی جاده دسترسی به سد ماملو در جوار پارچین که در اثر بارندگی‌های اخیر نشست کرده است نیز دیدن کرد.
* انصارالله: نفوذ به عمق عربستان یکی از گزینه‌های ماست
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: نفوذ نظامی در داخل عربستان یکی از گزینه‌های مطرح ما است. محمد البخیتی، عنوان داشت: اگر تجاوزات عربستان ادامه داشته باشد مردم یمن گزینه‌ای جز رویارویی نخواهند داشت. مردم یمن منتظر دستور عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله هستند تا به عمق دشمن ضربه بزنند.
* پخش جلسه‌های برجام به‌گونه‌ای بود که احساس شد صدا و سیما طرف منتقدان برجام را گرفته است
سید رمضانعلی شجاعی کیاسری نایب رییس شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: پخش جلسه‌های برجام به گونه‌ای بود که احساس شد صدا و سیما طرف منتقدان برجام را گرفته است از این رو شورای نظارت بر صدا و سیما هفته آینده این موضوع را بررسی می‌کند.

** رسالت ۹۴/۶/۳۰
* آسيب‌هاي فرهنگي برجام درنشست کميسيون فرهنگي‌بررسي شد
دبير کميسيون فرهنگي مجلس از بررسي آسيب‌هاي فرهنگي برجام در جلسه ديروز اين کميسيون خبر داد.
لاله افتخاري با اشاره به جلسه ديروز کميسيون فرهنگي مجلس گفت: در جلسه ديروز با حضور تعدادي از کارشناسان آسيب‌هاي فرهنگي برجام مورد بحث و بررسي قرار گرفت و اعضاي کميسيون نظرات خود را مطرح کردند.
* حصر سران فتنه قانوني است و از آن دفاع می‌کنيم
آيت الله حائري شيرازي تصريح کرد: در سال ۸۸ آنهايي که مردم را به خيابان کشيدند اشتباه بزرگي را مرتکب شدند و بنده نيز در نامه اي از آنها سئوال کردم که چرا اين کار را انجام داديد. اينکه تقاضا کرديد انتخابات منحل شود تقاضاي غير معقول و غير قانوني بود.
کساني مردم را تحريک به حضور در خيابان کردند و متعاقب آن نظام آنها را محدود و محصور کرده است. اين عمل عمل بجا و قانوني است و از آن نيز دفاع می‌کنيم.
* نخبگان در برابر نفوذ دشمن بايستند
دبيرکل حزب موتلفه گفت: دشمن پس از برجام در پي نفوذ در مراکز تصميم‌سازي و تصميم‌گيري است و نخبگان جامعه بايد چون سدي در برابر اين نفوذ بايستند. محمد نبي حبيبي در پايان نشست دبيران اين حزب گفت: آنچه ملت ايران را در دفاع مقدس پيروز کرد، تدين و روحيه انقلابي و ظلم‌ستيزي و استکبارستيزي بود. ما امروز نياز داريم اين روحيه را براي تداوم انقلاب و صيانت از آرمانهاي امام و رهبري حفظ کنيم.

** مردم سالاری۹۴/۶/۳۰
* شکاف جديد در طالبان
عبدالمنان نيازي، يک سخنگوي متعلق به گروه مخالف رهبري ملامنصور، رهبر جديد طالبان گفت: مذاکرات ميان حاميان وي و فرماندهان ناراضي شکست خورده است. اعلام دودستگي در طالبان افغانستان مي‌تواند مذاکرات صلح اين گروه با دولت کابل را به بن‌بست کشانده و راه را براي گسترش فعاليت‌هاي گروه تروريستي داعش در افغانستان باز کند.
* اتهامات بي‌اساس امارات
معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه گفت: به دوستان اماراتي توصيه مي‌کنيم رويکرد برادري و همسايگي را جايگزين اتهامات بي‌اساس عليه ايران کنند. حسين اميرعبداللهيان اين اظهارات را در واکنش به اظهارات چند روز اخير «مارک تونر» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا بيان کرد که گفته بود «امارات و آمريکا بر لزوم ادامه همکاري براي مقابله با رفتارهاي بي‌ثبات‌کننده ايران توافق دارند».

** آرمان ۹۴/۶/۳۰
* تفویض۵۲ وظیفه وزارتخانه‌ها به استان‌ها
جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: ۵۲ وظیفه از اختیارات وزارتخانه‌های مختلف به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات دولت به واحدهای استانی تفویض شد.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۳۰
* پرونده مجمع ایثارگران روی میز وزارت کشور
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور درباره آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست مجوز مجمع ایثارگران از تشکل‌های اصلاح‌طلب گفت: «وزارت کشور در حال بررسی اسناد و مدارک و تهیه استعلامات درباره این تشکل سیاسی است.»

** آفرینش ۹۴/۶/۳۰
* دمشق: روسيه با حضور خود معادلات جنگ را بر هم خواهدزد
وليد معلم، وزير خارجه سوريه ضمن تاکيد بر اينکه مشارکت روسيه در جنگ عليه داعش و جبهه النصره مساله اساسي است، گفت: مشارکت روسيه معادلات کساني را که عليه سوريه توطئه‌چيني مي‌کنند، بر هم خواهد زد.
* مقاومت؛ پهپاد رژيم صهيونيستي را به تصرف خود درآورد
در پي سقوط يک پهپاد رژيم صهيونيستي در شمال شهرک بيت لاهيا در شمال غزه، مقاومت آن را به تصرف درآورد. مبارزان مقاومت توانستند اين پهپاد رژيم صهيونيستي را پس از سقوط در شمال نوار غزه در اختيار بگيرند.

** ابتکار ۹۴/۶/۳۰
* تعطیلی سفارت ایران در صنعا حقیقت ندارد
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به وضعیت جنگ در یمن گفت: سفارت ایران همچنان در صنعا باز است و دیپلمات‌های ایرانی در پایتخت یمن به کار خود ادامه می‌دهند.
حسن‌قشقاوی با اشاره به‌جنگ‌های‌منطقه‌ای در صنعا تصریح کرد:ایران قصد ندارد که سفارت خود را در این شهر ببندد.
* احضار سفیر عربستان در مسقط
دولت عمان در اعتراض به حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منزل سفیر این کشور در یمن، سفیر عربستان در مسقط را احضار کرد.

** قدس ۹۴/۶/۳۰
* حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: وزارت ارشاد اجازه نفوذ فرهنگی نمی‌دهد
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت کامل بر تولیدات فرهنگی و برخورد قانونی با هرگونه تخلفی، اجازه نفوذ و رخنه فرهنگی در عرصه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر را نمی‌دهد
* افزایش حملات هوایی علیه داعش
ارتش آمریکا اعلام کرد، روز جمعه، ۱۷ حمله هوایی علیه داعش در عراق و سوریه انجام داده است.
* مرتضوی وقت‌کشی می‌کند
مجتبی نظری، وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سعید مرتضوی هنوز جهت اعتراض به حکم صادر شده در خصوص پرونده تأمین اجتماعی اقدامی انجام نداده است، گفت: مرتضوی برای اینکه وقت‌کشی کند، هنوز برای دریافت دادنامه خود مراجعه نکرده است.

** قانون۹۴/۶/۳۰
* یورش مجدد به مسجد الاقصی
شهرک‌نشینان متجاوز صهیونیست حدود یک هفته است که به طور روزانه به مسجد الاقصی یورش برده و با نمازگزاران درگیر می‌شوند با این حال نیروهای رژیم صهیونیستی نیز به جای آرام‌کردن اوضاع به حمایت از شهرک نشینان می‌پردازند.شهرک نشینان دیروز یکشنبه نیز بار دیگر با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی حمله کردند.

** خراسان ۹۴/۶/۳۰
* جلسات اصلاح طلبان با شوراي نگهبان و آيت ا... يزدي ادامه مي‌يابد
حجت الاسلام رهامي بااشاره به جلسات اصلاح طلبان بااعضاي شوراي نگهبان وآيت الله يزدي گفت:اين جلسات را ادامه مي‌دهيم و بنا داريم با ساير فقها و حقوقدانان شوراي نگهبان هم جلسه داشته باشيم.وي افزود:اعضاي شوراي نگهبان اين نگراني رادارندکه افراطي‌ها واردمجلس بعدي شوند.تلاش مي‌کنيم نگراني آن‌ها رارفع کنيم،زيرا ما به دنبال استفاده ازنيروهاي معتدل بوده وخواهان يک مجلس معتدل هستيم.
* حجت الاسلام سيدهادي خامنه‌اي، از فعالان سياسي اصلاح‌طلب اخيراً در بخشي از صحبت‌هاي خود در يک مصاحبه مطبوعاتي گفته است: شعار نه غزه، نه لبنان و (شعار) جمهوري ايراني شعار اصلاح‌طلبي نيست. در مجمع پيروان خط امام(ره) روي مسأله هم غزه و هم لبنان تأکيد داريم و هر دولتي که در کشور روي کار بيايد موظف به کمک به سوريه، غزه و لبنان است. عده‌اي در لباس اصلاح‌طلبي نظر خودشان را در خصوص سوريه دادند و اشتباه کردند.
* يک عده محدود با تندروي‌هاي خويش مانع‌تراشي مي‌کنند
آيت ا...‌هاشمي رفسنجانی در ديدار مسئولان شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان ضمن بيان مخالفت جمهوري خواهان در آمريکا با توافق هسته اي، گفت: اگر چه اکثريت مردم با انتخاب خود ثابت کرده‌اند که نمي‌خواهند با دنيا قهر باشند و مي‌خواهند حق تاريخي امروز و نسل‌هاي آينده را بگيرند، يک عده محدود با تندروي‌هاي خويش مانع تراشي مي‌کنند و متأسفانه بعضي از رسانه‌ها هم خواسته‌هاي ملي را فداي شعارهاي سياسي يک جناح خاص مي‌کنند.

** اعتماد ۹۴/۶/۳۰
* ظريف صبح سه‌شنبه راهي نيويورك مي‌شود
محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه و معاونان وي صبح روز سه‌شنبه هفته جاري براي حضور در مجمع عمومي سازمان ملل راهي نيويورك خواهند شد.
قرار است ظريف در حاشيه اين اجلاس با فدريكا موگريني، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا ديدار داشته باشد و طرفين در رابطه با اجرايي شدن برجام و آخرين تحولات سياسي، حقوقي و فني آن به رايزني بپردازند.
* ايران و سوريه دو شريك صادق و هم‌پيمان هستند
وزير امور خارجه سوريه، ايران و سوريه را دو شريك صادق و هم‌پيمان عنوان كرد. وليد معلم گفت: ما و جمهوري اسلامي ايران دو شريك صادق و هم‌پيمان هستيم. ما و حزب‌الله در كنار يكديگر در زبداني در حال جنگ با تروريست‌ها هستيم و هيچ ارتباطي با تركيه نداريم. وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به اينكه مهم‌ترين اولويت براي دمشق مبارزه با تروريسم است، گفت: تا زماني كه مشكل تروريسم حل و فصل نشود، نمي‌توان به حل و فصل سياسي بحران سوريه پرداخت.

** شهروند ۹۴/۶/۳۰
* احمدی‌نژاد «فعلا» برنامه‌ای برای انتخابات ندارد
غلامحسین الهام، سخنگوی دولت احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد فعلا برنامه‌ای برای انتخابات ندارد.
همچنین جوانفکر، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سابق گفت: احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس حضور نخواهد‌داشت. مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سابق گفت: احمدی‌نژاد نسبت به فعالیت‌های انتخاباتی ادای تکلیف می‌کند و اگر حس تکلیف برای وی ایجاد شود، تکلیفش را ادا خواهد کرد.
* سناتور جمهوری‌خواه: مسیر بازگشت تحریم‌های ایران تقریبا غیرممکن است
شلی مورکا کاپیتو سناتور جمهوریخواه ایالت «ویرجینیای غربی» در نطق هفتگی ضمن انتقاد از برجام گفت: برخلاف ادعای رئیس‌جمهوری آمریکا درباره بازگشت تحریم‌ها در صورت نقض توافق هسته‌ای، بازگرداندن تحریم‌های ایران تقریبا غیرممکن است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نظریات امام خمینی(ره) محورهای درسی حوزه قرار گیرد

حوزه/ آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: باید مبانی و نظریات امام خمینی(ره) در موضوعات مختلف جزء محور درسی حوزه قرار بگیرد تا همگان بدانند بنیان گذار کبیر انقلاب تنها یک سیاست مدار نبود، بلکه او فقیه سیاست مدار بوده است. ایشان درادامه با بیان این که ولایت فقیه در ادامه همان ولایت پیامبر(ص)است، به معنای آن اشاره کردند و ابراز داشتند: ولایت، یعنی مدیریت یک جامعه و این ولایت آن قدر باید کامل باشد تا بتواند تمام ابعاد نظام دینی و اسلامی را که تشکیل شده از مجموعه ای از نظام‌های ، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، اداره کند.

دشمن به دنبال بی تفاوت کردن مردم نسبت به دین است
حوزه/حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، پیرامون نفوذ دشمن در کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنان مختلفی که داشتند، این موضوع را گوشزد کردند که دشمن در پشت صحنه برجام چه از طریق فرهنگی و چه راه‌های دیگر، می‌خواهد به داخل کشور نفوذ کند.عضو جامعه مدرسین در ادامه راهکار مقابله با این نفوذ را، تغییر رفتار دانست و در تشریح آن عنوان کرد: اسلام، محرک انقلاب اسلامی بود و امروز باید تغییر رفتار یعنی تلاشی صورت بپذیرد تا مردم دست از اسلام برندارند، امری که دشمن در پی آن بوده، لذا در تلاش است تا مردم را نسبت به دین بی تفاوت کند.

وظیفه طلاب جلوگیری ازگسترش عرفان‌های کاذب است
حوزه/ آیت الله مقتدایی در آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا(سلام الله علیه) گفت: وظیفه تمام طلاب است که جلوی حرکت عرفان‌های کاذب را بگیرند و من از مسئولین حوزه خواسته ام که در این مسیر از حضور خواهران طلبه نیز استفاده کنند.نایب رئیس جامعه مدرسین با تاکید بر اهتمام به روش سنتی حوزه گفت: مباحثه اساتید و طلاب هیچ گاه نباید تعطیل شود، زیرا باعث صمیمت بین طلاب و رشد بهتر حوزه‌ها خواهد شد و جامعة الزهرا(س) که به دست امام خمینی و آیت الله قدوسی تاسیس شده، باید در بهترین وجه خود بدرخشد.

لزوم تبیین نقش و جایگاه مجلس خبرگان از سوی رسانه‌ها برای مردم
رسا/حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام، گفت: رسانه و صدا و سیما با توجه به مخاطبین زیاد خود می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و در زمان‌هایی که مخاطبان زیاد است کسانی که از جامعیت زیادی برخوردار هستند نقش خبرگان و مشروعیت و کارکرد و جایگاه آن را تببین کنند البته گاهی بحث‌هایی می‌شود اما اکنون که به انتخابات نزدیک می‌شویم این وظیفه باید بیش از قبل انجام شود.

بی‌اعتمادی به آمریکا به این زودی برطرف نمی‌شود
فارس/رئیس‌جمهور در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس توافق هسته‌ای را اولین گام در مسیر رفع مخاصمه توصیف اما تأکید کرد بی‌اعتمادی به آمریکا به این زودی مرتفع نمی‌شود.حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین در مورد وضعیت سوریه و اصرار کشورهای غربی برای کناره‌گیری بشار اسد گفت: «وقتی دولتی نباشد، چطور می‌شود با تروریست‌ها مبارزه کرد؟»وی در بخش دیگری از این مصاحبه افزود: شعار مرگ بر آمریکا، «شعاری علیه مردم آمریکا نیست... سیاست‌های آمریکا علیه منافع ملی ملت ایران بوده است. ما نمی‌توانیم گذشته را فراموش کنیم، اما در عین حال نگاه ما باید به آینده باشد.» وی همجنین افزود: دراین سفر برنامه‌ای برای دیدار با اوباما نداریم وفکر می‌کنم خیلی قدم‌های دیگری بایدبرداشته شود تا به این مرحله برسد.

روحانی دوم مهرماه به نیویورک سفر می‌کند
فارس/ اسماعیلی معاون اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت: رییس جمهور کشورمان پنج شنبه دوم مهر ماه برای شرکت و سخنرانی در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر می‌کند.

بیانیه آژانس درباره بازدید آمانو از پارچین
تسنیم/آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه خود درباره سفر مدیر کل آژانس اتمی به ایران گفت: مدیر کل آژانس در این سفر با مقامات ارشد ایران وهمچنین با اعضای پارلمان ایران دیدار کرد.این بیانیه می‌افزاید: گفتگوها با مقامات ارشد ایران بر روی ادامه اجرای نقشه راه برای حل همه موضوعات حل نشده قبلی و فعلی متمرکز بوده است. مدیر کل به عنوان بخشی از اجرای نقشه راه از سایت پارچین بازدید کرد. در دیدار خود با مقامات ارشد ایران درباره موضوعات مربوط به راستی آزمایی و نظارت بر اقدامات هسته ای براساس برنامه جامع اقدام مشترک گفتگو کرد.

بازدید آمانو از سایت پارچین، تشریفاتی بود
صدا و سیما/سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره بازدید آمانو از سایت پارچین گفت:آن بخش‌هایی از این سایت و مناطقی که نزدیک به سد است و تبلیغات منفی شده بود که ایران در آنجا در حال انجام تغییرات است بازدید تشریفاتی برای شخص آمانو تدارک دیده شد و وی از نزدیک دید و البته قضاوت خود را بعداً اعلام می‌کند وی افزود: به آژانس انرژی اتمی اعلام کردیم که اجازه بازرسی از سایت‌های نظامی خود را نمی‌دهیم و این را بارها مطرح کردیم اما اتهاماتی که از سال‌های گذشته مطرح کردند باید رفع شود .

زائران ایرانی بدون ویزا به عراق سفر نکنند
ایسنا/سفیر ایران در عراق اعلام کرد: برخلاف سال گذشته که زائران ایرانی می‌توانستند با کارت ملی نیز به عتبات عالیات سفر کنند امسال این قانون برداشته شده و صرفا از طریق اخذ ویزا زائران می‌توانند به عراق سفر کنند.دانایی‌فر اظهار کرد:چنان‌چه فردی بدون دریافت ویزا وارد این کشور شود و از سوی مقامات امنیتی این کشور دستگیر شود مجازات ۶ سال زندان دارد.

ایران نقش کلیدی در حل بحران سوریه دارد
ایرنا/وزیرخارجه آلمان و آمریکا با اشاره بر اهمیت توافقنامه هسته ای بر نقش کلیدی ایران در تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه تاکید کردند.اشتاین مایر تصریح کرد، قدرت‌های منطقه‌ای مانند ایران، کارکردی اساسی و مهم در زمینه حل و فصل درگیری سوریه ایفا می‌کنند.وی همچنین با اشاره به توافق هسته ای تاکید کرد: برنامه هسته‌ای ایران در مرحله راستی آزمایی انطباق تهران با تعهدات قرار دارد.

ادامه جنگ یمن باعث گسیختگی شورای همکاری است
تسنیم/روزنامه رای‌الیوم با اشاره به ادامه حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به یمن و همچنین خودداری کویت از اعزام نیروی زمینی به این کشور جنگ‌زده، نوشت: ادامه جنگ یمن می‌تواند به از هم گسیختگی شورای همکاری خلیج‌فارس منجر شود.

تلاش برای حفظ تحریم‌ها خلاف برجام است
صدا و سیما/ دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیداروزیر خارجه هلند با اشاره به توافق هسته ای پایداری راه حل سیاسی را در گرو التزام به انجام تعهدات توسط طرفین دانست و افزود: هر گونه تلاش برای بازگرداندن و یا حفظ تحریم‌ها برخلاف برجام است و موجب تشدید بی اعتمادی خواهد شد.

مراسم بزرگداشت آیت الله خزعلی درقم برگزار می‌شود
رسا/مراسم بزرگداشت آیت الله خزعلی سه شنبه ۳۱ شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.این مراسم از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه، دبیرخانه مجلس خبرکان رهبری و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfxedm.w6d0jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما