سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 32768
آیت الله نوری همدانی:

امنیت موجود در ایران به برکت مجاهدت شهدا حاصل شده است

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: امروز در منطقه شاهد مشکلات زیاد و ناامنی در کشور‌ها هستیم اما امنیت در ایران بسیار زیاد است و این از برکت فرهنگ جهاد و شهادت است.
امنیت موجود در ایران به برکت مجاهدت شهدا حاصل شده است
به گزارش قم نگار، آیت الله نوری همدانی در دیدار با خانواده شهید ولی الله سلیمانی فر به عنوان نخستین شهید طلبه دفاع مقدس اظهارداشت: فضای جلسه امروز که به ذکر شهدا اختصاص دارد مقدس است زیرا به فرهنگ شهدا مربوط است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه اگر شهدا نبودند انقلاب به ثمر نمی‌نشست افزود: ما انقلاب را مدیون شهدا هستیم. در هر شهری که گام می‌گذاریم تربت شهدا برای ما مقدس است و نباید خانواده و یاد آن‌ها را فراموش کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه سفر راهیان نور به دلیل زنده نگه داشتن یاد شهدا دارای اهمیت است گفت: هیچوقت نباید شهدا را فراموش کرد.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است خاطر نشان کرد: تعداد شهدا و همچنین علمای مازندران نسبت به جمعیت آن بسیار زیاد است و دلیل آن این است که مردم مازندران عالم دوست هستند و این جمعیت در مازندران از همه جا بیشتر است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه شهدا و یاد آن‌ها در شهر بابل از همه مناطق دیگر که به آن سفر کرده‌ام بیشتر است گفت: در زمینه زنده نگاه داشتن یاد شهدا قداماتی که در برخی استان‌ها انجام شده خوب است. مثلا استان سمنان ۶ جلد کتاب کامل در مورد شهدا دارد که بسیار خوب تدوین شده است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: یکی از اقداماتی که باید در مازندران انجام دهید این است که شهدا و علمایی که به جبهه رفته‌اند را شناسایی و اطلاعات و وصیت نامه آن‌ها را جمع آوری کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید منش و زندگی شهدا را بشناسیم تصر یح کرد: در وصیت نامه شهدا در ۹۹ درصد گفته شده که ما برای ولایت فقیه به جنگ رفته‌ایم و این از اهمیت ولایت فقیه در نظام اسلامی خبر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شهدا کسانی بودند که در سن کم راه صد ساله رفته بودند افزود: این موضوع را در وصیت نامه‌های آن‌ها می‌توانیم ببینیم. شهدا کسانی بودند که از والدین خود می‌خواستند برای مقبولیت شهادتشان دعا کنند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه با نمایش آثار به جای مانده و سیره شهدا می‌توان یاد و منش شهدا را در جامعه نشان داد عنوان کرد: هرچه در راه فرهنگ شهدا و شهادت تلاش کنیم کم است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه شهید ولی الله سلیمانی فر از شخصیت‌های مجاهد بودند خاطر نشان کرد: خون این شهدا و بازماندگانشان برای ما درس‌هایی دارد و به همین دلیل باید خصوصیات همه روحانیون شهید دفاع مقدس با عکس و تفصیل شناسایی شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امروز همین فرهنگ شهادت و جهادت نظام اسلامی را قدرتمند نگه داشته است اظهارداشت: امروز در منطقه شاهد مشکلات زیاد و ناامنی در کشور‌ها هستیم اما امنیت در ایران بسیار زیاد است و این هم از برکت فرهنگ جهاد و شهادت است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfcedm.w6d0vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما