چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 32781
"دولت‌مردان مراقب نقشه‌های پیچیده دشمنان باشند"

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: آمریکا پس از توافق هسته‌ای به‌طمع نفوذ در ایران افتاده است

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه دولت‌مردان باید مراقب نقشه‌های پیچیده دشمنان باشند گفت: آمریکا پس از توافق هسته‌ای به طمع نفوذ در ایران افتاده است که باید در این زمینه هوشیار بود.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: آمریکا پس از توافق هسته‌ای به‌طمع نفوذ در ایران افتاده است
به گزارش قم نگار، آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد اظهارداشت: باید در مقابل نقشه آمریکا برای نفوذ به ایران از طریق توافق هسته‌ای هوشیار بود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه مردم و دولتمردان و جناح‌های سیاسی در این مورد هوشیار باشند افزود: دشمن بعد از توافق هسته‌ای امیدوار شده است که راه نفوذ به ایران باز شده و به طمع افتاده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال نفوذ در کشور از طریق جنگ نرم بوده و به‌دنبال براندازی در نظام هستند، گفت: این خیال خامی است که برای آن‌ها به وجود آمده و به آن تصریح دارند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: آنچه آمریکا درباره گزینه نظامی می‌گوید، بلوف، رجزخوانی و ادعاست، در اصل به دنبال سست کردن پایه‌های دین و مذهب هستند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: برخی می‌گویند که اگر یک مقدار موی زنی بیرون باشد، به کجا آسیبی می‌رسد، اما دشمن می‌خواهد از همین راه نفوذ کند و دین و مذهب را از بین ببرد و از قبل آن، نظام را از بین برده و ما را به ملتی وابسته تبدیل کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه پشتوانه نظام دین و مذهب است خاطر نشان کرد: در صورتی که این پشتوانه از بین برود نظام نیز نابود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که ما را تحت نظارت خود بگیرد افزود: برخی حجاب را موضوع شخصی تلقی می‌کنند، کسانی که این موضوع را نادیده می‌گیرند افرادی غافل هستند و یا خود را به غفلت می‌زنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه نباید زمینه ساز سیاست‌های اجنبی باشیم گفت: نباید دلبسته توافقاتی که با این دشمنان شده باشیم. دولتمردان، رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه باید مراقب باشند زیرا دشمن برنامه‌های پیچیده‌ای دارد و این برنامه‌ها را در ماهواره‌های خود پیگیری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: فرزندان انقلاب هرگز اجازه نمی‌دهند که دشمن به نقشه‌های شوم خود برسند اما بیداری و هوشیاری در این مورد لازم است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca60ne.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما