پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 32806
منبع : منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان
در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تأکید شد:

جایگاه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری نیازمند بازنگری اساسی است

قم نيوز : قم نگار: معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: باید در مورد جایگاه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری بازنگری اساسی صورت گیرد.
جایگاه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری نیازمند بازنگری اساسی است
به گزارش قم نگار، در راستای رفع موانع صادراتی در مناطق ویژه اقتصادی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران به همراه چند تن از کارشناسان این حوزه از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و چند واحد تولیدی در این منطقه بازدید و با مسئولان این منطقه و شرکت‌های مستقر بحث و گفتگو کردند.

محمدرضا مودودی، مشاور وزیر و معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در این بازدید ضمن اشاره به اهمیت مناطق ویژه و آزاد در دنیا، مناطق ویژه اقتصادی را ستون فقرات اقتصاد کشور دانست.

وی ضمن بیان این موضوع که مناطق ویژه و آزاد جزو سرزمین اصلی تلقی نمی‌شود، یادآور شد، نباید این امر تبدیل به یک تهدید برای گسترش و شکوفایی این مناطق شود و قوانین و مقررات را باید طوری تنظیم و وضع نمود که روز به روز شاهد رونق و پیشرفت این مناطق در کشور باشیم.

مودودی همچنین خواستار نگاه ویژه دولت به مناطق ویژه اقتصادی کشور شد و اعلام کرد باید در مورد جایگاه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری بازنگری اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های آقای ترکان، دبیر شورای عالی مناطق، مغتنم شمردن این فرصت از سوی مسئولان مناطق، در مورد تلاش ایشان در امر بازنگری و اصلاح دیدگاه‌های فعلی نسبت به مناطق آزاد و بخصوص ویژه اقتصادی کشور را بسیار حائز اهمیت دانست.

تأکید بر شناسایی بازارهای هدف و صادراتی
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی بازارهای هدف و صادراتی و بررسی بیشتر این موضوع، رشد و رونق اقتصاد و تولید کشور را در گرو کار مؤثر در این زمینه دانست.

وی همچنین تشویق تولیدکنندگان داخلی به تولید در کشورهای مصرف‌کننده محصولاتشان، جهت تصاحب بازارهای خارجی و کشورهای مصرف‌کننده و ارزشمند بودن این دیدگاه همانند تولید در داخل و صادرات به آن کشورها را نیز با اهمیت توصیف و ابراز امیدواری کرد که تولیدکنندگان داخلی علاوه بر گسترش فعالیت خود در داخل به گسترش فعالیت در بیرون از مرزها نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

مودودی ضمن ابراز خشنودی از این بازدید، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را بسیار فعال و پویا ارزیابی کرد و تلاش مسئولان این منطقه در پویایی، توسعه و پیشرفت این منطقه را با ارزش دانست.

در آغاز این دیدار طباطبایی مدیرعامل منطقه ویژه سلفچگان، ابراز امیدواری کرد تا با انجام چنین بازدیدها و جلساتی شاهد برطرف شدن اساسی موانع صادرات و تولید در مناطق ویژه باشیم.

همچنین همایون ابراهیمی معاون امور گمرکی منطقه ویژه نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند تولید و صادرات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، مشکلاتی را که تاکنون تولیدکنندگان در این منطقه و اکثر مناطق ویژه با آن دست به گریبان هستند را برای میهمانان بازگو کرد.

در پایان این دیدار مودودی به همراه هیأت همراه از شرکت‌های آریان کیمیا تک، شیمی دُر سلف و آریان یسان ماهان بازدید و از نزدیک با مدیران این شرکت‌ها گفتگو کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciqvap.t1aru2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما