جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 32810
از فرماندهان لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب(ع):

رخداد اخیر عربستان طبیعی نیست/ علل حادثه منا باید واکاوی شود

قم نيوز : قم نگار: یکی از فرماندهان برجسته لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب(ع) گفت: رخداد امروز عربستان با وجود تغییر و تحولات و وقایع دیگر در این کشور، حادثه طبیعی نیست و علل آن‌ باید مورد بررسی قرار گیرد.
رخداد اخیر عربستان طبیعی نیست/ علل حادثه منا باید واکاوی شود
به گزارش قم نگار، غلام‌رضا جعفری در سومین شب برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان قم با تاکید بر اینکه خانواده‌های شهدا در جایگاه معنوی ویژه‌ای قرار دارند، مطرح کرد: آحاد مردم جامعه اسلامی باید از خانواده‌های شهدا الگوبرداری و با تکیه بر مقاومت و صبر آن‌ها در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

وی اضافه کرد: رخداد روز پنج‌شنبه عربستان، با وجود تغییر و تحولات منا و وقایع دیگر این کشور حادثه طبیعی نیست و علل آن‌ باید مورد بررسی قرار گیرد چراکه این علل با توجه به وضعیت کنونی آل‌سعود در منطقه اهمیت فراوانی دارد.

فرمانده اسبق لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه اکنون ایران اسلامی در وضعیت خاصی قرار دارد، ابراز کرد: حضور جوانان و نوجوانان در این نمایشگاه فرصت مناسبی است که با استفاده از این فرصت می‌توانیم ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل جوان انقلاب انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه بازسازی عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس می‌تواند در تشریح شرایط ناگوار جنگ تحمیلی برای آحاد مردم موثر باشد، عنوان کرد: نقش افرادی که اکنون در جبهه جنگ نرم مقابل تهاجمات دشمن ایستادگی می‌کنند نسبت به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس کمتر نیست.

جعفری خاطرنشان کرد: رزمندگان دفاع مقدس مقاطع مختلف سنی را سپری و به خوبی از لذت‌های دنیایی آگاهی داشتند اما با تکیه بر ایمان خود از خواسته‌های مادی دنیا گذشته و به سمت جایگاه‌های معنوی آخرت گرایش پیدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه جنگ نرم نظام اسلامی نسبت به هشت سال دفاع مقدس پیچیدگی‌های بسیاری دارد، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند جامعه اسلامی را در عرصه‌های مختلف جنگ نرم پیروز کند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) یاد کرد و ادامه داد: جهاد با نفس، جنگی بزرگ است که پیامبر اسلام(ص) نیز بر ارزش والای آن نسبت به جنگ سخت اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، اظهار کرد: دشمن اکنون روبه‌رو ملت ایران قرار دارد و اقشار مختلف جامعه می‌توانند با رعایت دستورات دینی در این جنگ پیروز شده و جایگاه معنوی خود را به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نزدیک کنند.

جعفری بر دشمن شناسی و جلوگیری از نفوذ فرهنگی کشورهای استکباری تاکید کرد و گفت: طبق گفته رهبر انقلاب اسلامی با وجود هزینه‌های بسیاری که برای تقویت نظام دفاعی کشور انجام شده نفوذ فرهنگی و سیاسی مهمتر از نفوذ نظامی است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdzj0s.yt0xf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما