قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۴پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۴به شرح زیر است:

پیام جامعه مدرسین در پی فاجعه منا: حادثه منا سندی مکرر از بی‌لیاقتی آل سعود در خادمی حرمین شریفین است
مقام معظم رهبری با اعلام ۳ روز عزای عمومی تأکید کردند: دولت سعودی مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ بپذیرد
آیت‌الله سید احمد خاتمی: ما ۱۸۰ درجه با آمریکا اختلاف داریم
حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی: پاسخ‌ به نیازهای نظام اسلامی رسالت جدی حوزه‌های علمیه است
آیت الله فقیهی: با تکیه بر اقتصاد مقاومتی جلوی نفوذ دشمن را بگیریم
سید حسن نصرالله: آمریکا متحمل شکست راهبرد‌ی درمنطقه شده است


** جام جم ۹۴/۷/۴
* پیام رهبر معظم انقلاب در پی فاجعه منا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی فاجعه مصیبت‌بار روز عید قربان در منا که در آن جمع کثیری از مهمانان الهی جان خود را از دست دادند، با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان این حادثه اندوهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تاکید کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده حق و انصاف عمل کند، ضمن این‌که مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته‌ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.ایشان همچنین در کشور سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
* جلسه فوق العاده هیات دولت
جلسه ویژه هیات دولت، عصر دیروز به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برای پیگیری حادثه منا و اجرای دستور رئیس‌جمهور تشکیل شد.
در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت ‌جان‌باختگان و مجروحان در حادثه منا، ارائه و تصمیمات لازم برای این موضوع اتخاذ شد.
معاون اول رئیس‌جمهور پس از جلسه فوق‌العاده دولت گفت:‌ ایران معتقد است دولت عربستان باید درخصوص حادثه منا پاسخگو باشد و ابعاد حادثه را پیگیری کند، ضمن این‌که کشورهایی مثل ایران که شهروندان آن آسیب زیادی دیدند باید در کمیته بررسی حضور داشته باشند.

** همشهری ۹۴/۷/۴
* تعطیلی حوزه‌های علمیه
در پی وقوع فاجعه خونین در منا و کشته شدن جمع کثیری از مسلمانان و همچنین اعلام عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب،‌دروس حوزه‌های علمیه حسب موافقت و تأکید مراجع تقلید و بزرگان حوزه در روز شنبه تعطیل شد. به همین مناسبت مراسم تجمع طلاب و استادان حوزه‌های علمیه و سایر اقشار مردم ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مدرسه فیضیه برگزار شد.
* اخبار تایید نشده از برخورد پادشاه سعودی با مقصران
بعد از حادثه منا اخبار و شایعاتی درباره برخورد پادشاه عربستان سعودی با مقامات این کشور منتشر شد.
گردن زدن ۳۶ نفر گرفته تا برکناری ۲ وزیر سعودی از جمله این خبرها بود که تایید نشد.
الجزیره هم خبر داد که ملک سلمان ۲ وزیر حج و امور شهرها و روستاها را در پی حادثه خونین در منا برکنار کرد.
* دوره مال مردم خوری تمام شد
محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در یک سخنرانی به مناسبت دفاع مقدس گفت که دوره مال مردم خوری به سر خواهد آمد وهمه جشن سقوط ظلم و استقرار حکومت عدل مهدوی را برپا خواهیم کرد.

** کیهان ۹۴/۷/۴
* ما ۱۸۰ درجه با آمریکا اختلاف داریم
نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران اقامه شد.
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به مسئله برجام و لزوم تأکید بر برخی از نکات، اظهار داشت: روح مسئله برجام و آنچه ستون فقرات است،‌لغو تمام تحریم‌های ظالمانه دشمن است نه «تعلیق»
وی مسئله مهمتر از برجام را مسئله بعد از برجام عنوان کرد و افزود: آمریکا می‌خواهد تلقی کند که یخ‌‌های رابطه آب شده است در حالی که چنین نیست و ما ۱۸۰ درجه با آمریکا اختلاف داریم.
* اعلان جنگ حزب‌الله عراق به نیروهای آمریکایی
جعفر حسینی سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق ضمن تاکید بر اینکه حضور آمریکا در عراق برای ضربه‌زدن به گروه‌های مقاومت است گفت: ما با تمام نیروهای آمریکایی که بر روی خاک عراق حضور داشته باشند مقابله خواهیم کرد.

** شرق ۹۴/۷/۴
* اردوغان: اسد می‌تواند بخشی از فرایند گذار باشد
«رجب طیب‌اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، در اظهارنظری متفاوت، گفت «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه، احتمالا بخشی از فرایند گذار در سوریه خواهد بود. اردوغان اعلام کرده است فرایند گذار می‌تواند با حضور یا بدون حضور اسد انجام شود. این اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه در حالی بیان می‌شود که اردوغان پیش‌تر بارها درباره لزوم برکناری اسد از قدرت سخن گفته بود.
* دوشنبه، گزارش نهایی برجام
سه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، انرژی و اقتصادی به بررسی برجام، به‌عنوان کمیسیون‌های فرعی بررسی برجام خواهند پرداخت. نایب‌رئیس کمیسیون ویژه نیز خبر داده یکشنبه گزارش نهایی کمیسیون به هیأت رئیسه مجلس تحویل داده می‌شود.

** ایران ۹۴/۷/۴
* ضایعه بزرگ «منا» دردناک و غم انگیز است
دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای مراتب تأسف و تأثر خود را درمورد واقعه دردناک منا ابراز کرد. دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه با صدور این بیانیه به بستگان و خانواده‌های قربانیان این حادثه نیز تسلیت گفت.
* رئیس‌جمهوری: به «نیویورک» رسیدم اما قلبم با خانواده قربانیان حادثه «منا» است
رئیس جمهوری در بدو ورود به نیویورک با صدور پیام تسلیتی تأکید کرد: «خبر تأسف‌بار و تأثربرانگیز فاجعه مؤلمه کشته و مجروح شدن بیش از ۲۰۰ نفر از حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام در آستانه ورود به نیویورک غمی سنگین بر اینجانب و هیأت همراه مستولی نمود.
بی شک اعلام سه روز عزای عمومی در کشور نیز که مبین عمق این فاجعه است، حداقل همدردی دولت و ملت شریف ایران با بازماندگان این فاجعه خواهد بود.»

** جمهوری اسلامی ۹۴/۷/۴
* رهبران اروپا کمک یک میلیارد یورویی به آوارگان سوری اختصاص دادند
رهبران اتحادیه اروپا در تلاش برای مقابله با سیل پناهجویان و مهاجران به اروپا، قول دادند یک میلیارد یوروی دیگر با هدف حمایت از آوارگان سوری در خاورمیانه به سازمان ملل اعطا کنند.
در این اقدامات تازه همچنین کمک بیشتری در اختیار لبنان، اردن و ترکیه گذاشته خواهد شد که از سال ۱۳۹۰ محل پناه گرفتن میلیون‌ها سوری بوده‌اند که از جنگ داخلی سوریه می‌گریزند.
* حادثه منا نتیجه بی تدبیری مسئولان عربستانی است
آیت الله عبدالله جوادی آملی در پیامی به مناسبت حادثه منا ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جان باختگان این رخداد تلخ را نتیجه بی تدبیری و سوء مدیریت مسئولان عربستانی دانست.

** وطن امروز ۹۴/۷/۴
* علما و مراجع تقلید نیز در پی فاجعه منا، با بیان اظهارنظرها و نیز صدور پیام‌هایی به این مصیبت بزرگ واکنش نشان دادند
لزوم تدبیر و مدیریت صحیح در موسم حج
آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی: بی‌شک وقوع چنین حوادث دردناکی، تکلیف را برای امت اسلامی زیادتر نموده که باید با تدبیر و مدیریت صحیح و هماهنگی کامل از تکرار چنین وقایع ناگواری جلوگیری نموده و راه را برای انجام مناسک حج در خانه امن الهی که قبله مسلمانان و کعبه آمال چند میلیارد مسلمان می‌باشد فراهم نمایند
باید تدبیری اندیشیده شود
آیت‌الله‌العظمی شبیری‌زنجانی:اینجانب ضمن تسلیت به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، امت اسلامی و خانواده‌های قربانیان، برای جان‌باختگان غفران و رحمت واسعه الهی، برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل را مسألت دارم. ان‌شاء‌الله تدبیری صحیح اندیشیده شود که دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.
باید به جنایت‌های آل‌سعود پاسخ داد
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی: آیا وقت آن نرسیده است که مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی نسبت به جنایت‌هایی که آل‌سعود در تاریخ ننگین خود نشان داده‌اند و روزبه‌روز در ارتکاب جنایات بیشتر در عراق و یمن و سوریه و بحرین چهره زشت و شوم خود را بهتر نشان می‌دهند تصمیمات جدی و اجتماعی بگیرند.
به جان حجاج علاقه‌ای ندارند
آیت‌الله‌ جعفر سبحانی: ما نیز نسبت به این جریان در سوگ نشسته‌ایم. ما به محض اینکه شنیدیم در منا چنین جریانی رخ داده است، نسبت به این جریان در سوگ نشسته‌ایم. جمع زیادی که میهمانان خدا هستند بر اثر بی‌اعتباری و بی‌علاقگی افراد به حفظ جان حجاج، جان‌شان را از دست داده‌اند.
برای اداره صحیح حرمین‌شریفین تدبیر شود
آیت‌الله محمد یزدی: بروز حوادث روزهای گذشته در سرزمین وحی، حکایت از بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسؤولان عربستان سعودی در اداره و مدیریت برگزاری حج ابراهیمی دارد.از سران کشورهای اسلامی بویژه سازمان کنفرانس اسلامی می‌خواهم علاوه بر محکومیت آل‌سعود، با توجه به جایگاه حرمین‌شریفین برای اداره صحیح و کارآمد آن تدبیری شایسته بیندیشند.
* ۳۰ شهید در انفجار نماز عید قربان در صنعا
۲ روز پس از انتشار خبر ورود رئیس‌جمهوری فراری یمن به جنوب این کشور، انفجار تروریستی در مسجد البلیلی در پایتخت هنگام نماز عید قربان، حدود ۳۰ یمنی را قربانی کرد. به گزارش منابع خبری، این انفجار را ۲ فرد انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بودند، انجام دادند.

** جوان ۹۴/۷/۴
* آمانو: از صحت نمونه‌هاي پارچين اطمينان دارم ‏
يوكيو آمانو مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با رد انتقادات و ادعاهاي مطرح شده در مورد درست نبودن نمونه‌هاي گرفته شده توسط ‏متخصصان ايراني از پارچين تأكيد كرد: از صحت و اعتبار اين نمونه‌ها اطمينان دارم. ‏
* ديدار وزير خارجه مصر با ظريف در نيويورك
سامح شكري، وزير خارجه مصر پنج‌شنبه شب پيش از آغاز نشست‌هاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد با محمد جواد ظريف وزيرخارجه كشورمان ديدار و درباره توافق هسته‌اي و تأثيرات منطقه‌اي آن و نيز آخرين تحولات سوريه و پيشنهادها براي حل سياسي بحران اين كشور گفت‌وگو كردند.

** آفتاب یزد ۹۴/۷/۴
* باید علل ناتوانی متولیان برگزاری موسم حج را بررسی کرد
دکتر لاریجانی در پیامی خاطرنشان کرد: باید چگونگی مدیریت مراسم عظیم الهی حج از سوی تمامی کشورهای مسلمان، سازمان همکاری‌های اسلامی و بین‌المجالس اسلامی مورد ارزیابی قرار گیرد.
* رژیم سعودی باید مسئولیت مدیریت غلط فاجعه منا را بپذیرد
آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در پیامی جان باختن بسیاری از زائران بیت الله الحرام را در منا، به خانواده‌های داغدار آنان تسلیت گفت و تصریح کرد: رژیم سعودی باید مسئولیت مدیریت غلط خود را که سبب این فاجعه شد، بپذیرد.
* دولت عربستان در فاجعه منا مقصر است و باید به دنیای اسلام پاسخگو باشد
آیت الله‌هاشمی رفسنجانی در پیامی به مناسبت فاجعه مصیب بار منا نوشت: دولت عربستان در این فاجعه مقصر است و باید به دنیای اسلام پاسخگو باشد.
* جنگ با داعش اولویت اصلی ماست
عبدالمهدی الکربلائی نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی ضمن تاکید بر اینکه جنگ با داعش اولویت اصلی در این کشور است، گفت: جنگ علیه داعش یک جنگ ملی و سرنوشت‌ساز و پیروزی در این جنگ پیروزی برای همگان است.
* دستگیری شاهزاده سعودی
با خبر شدیم شاهزاده «ماجد عبدالعزیز آل‌سعود» به جرم تلاش برای تجاوز به عنف به یک خدمتکار در منطقه «بورلی‌هیلز» لس‌آنجلس دستگیر شده است.

** رسالت ۹۴/۷/۴
* گذشت‌زمان‌نمي‌تواندجلوه‌نام‌وياد شهيدان عزيز را کم فروغ‌سازد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، با صدور پيامي به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجليل از شهيدان و ايثارگران، تاکيد کردند: شهيد و شهادت در فرهنگ اسلامي، مظهر حيات و درخشندگي است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه نام و ياد شهيدان عزيز را کم فروغ سازد.
اين پيام همزمان با مراسم غبار روبى، عطرافشانى و گلباران مزار شهيدان در سراسر كشور از سوي حجت‌الاسلام و المسلمين شهيدي محلاتي نماينده ولى فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران در گلزار شهداي بهشت زهراي تهران قرائت شد.
* بايد از آل‌سعود به سازمان‌هاي بين‌المللي شکايت کرد
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه بايد از آل‌سعود به سازمان‌هاي بين‌المللي شکايت کنيم، گفت: قرباني شدن حجاج ناشي از بي‌کفايتي عربستان در اداره حرمين شريفين است.آيت‌الله کعبي ادامه داد: اين فاجعه دلخراش در خانه امن الهي و در سرزمين منا رخ داد و اين سريال بي‌کفايتي حکام آل سعود را نشان مي‌دهد و به طور قطع دولت سعودي مسئوليت آن را بر عهده دارد.
* وزارت خارجه با مردم شفاف سخن بگويد
احمد توکلي نماينده مردم تهران با اشاره به تأکيد دولت مبني بر تشريفاتي بودن بازديد آمانو از پارچين اظهار داشت: به نظر من وزارت امور خارجه در اين زمينه وظيفه خود را خوب انجام نمي‌دهد و دولت بايد بسيار شفاف و روشن به مردم توضيح دهد که چه چيزي را پذيرفته و چه چيزي را انجام داده است.

** مردم سالاری۹۴/۷/۴
* مقابله با بوکوحرام
کاخ سفيد اعلام کرد که به منظور مقابله با تروريست‌هاي بوکوحرام بودجه ۴۵ ميليون دلاري تحت پوشش تجهيزات نظامي‌و آموزشي به کشورهايي که با آن درگير هستند، ارائه مي‌کند.
* ادامه حملات سعودي به يمن
طي حملات جديد عربستان به استان حجه يمن هشت عضو يک خانواده به شهادت رسيدند. ائتلاف متجاوز سعودي حملات ديگري را عليه مناطق مختلف صنعاء و پايگاه‌هاي انصارالله و نيروهاي علي عبدالله صالح، رئيس‌جمهور پيشين يمن در حديده، تعز و صعده انجام دادند.

** آرمان ۹۴/۷/۴
* شنود مكالمات احمدي‌نژاد در نيويورك
شنیده شد که شبكه خبري ان‌بي‌سي گزارش داده است كه سازمان امنيت ملي آمريكا در زمان رياست‌جمهوري جورج بوش مكالمه‌ها و جلسات محمود احمدي‌نژاد و هيات همراهش در سازمان ملل را شنود كرده است. اين شنود بر اساس دستور كاخ سفيد صورت گرفته است.

** فرهیختگان ۹۴/۷/۴
* تائید صلاحیت به کسی نداده و نخواهیم داد
نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعضای شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ها با هیچ نامزدی مذاکره‌ ندارد و قول تائید صلاحیت به کسی نداده و نخواهیم داد.
* تاکید بر لزوم حضور ایران در حل بحران سوریه
پس از اینکه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای چندمین بار از ایران و روسیه خواست به تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران سوریه کمک کنند بشار جعفری ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و آنگلا مرکل ، صدراعظم المان نیز از لزوم مشارکت ایران برای حل بحران سوریه سخن گفتند.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنج شنبه پس از نشست اتحادیه اروپا در بحبوحه افزایش فشارها برای پایان دادن به جنگ چهارساله سوریه تاکید کرد که باید با ایران برای حل بحران سوریه گفت و گو کرد.

** آفرینش ۹۴/۷/۴
* ضعف مديريت و تغيير اولويت امنيتي عربستان ازعوامل اصلي شکل گيري فاجعه منا است
علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي گفت: ضعف مديريت دولت عربستان سعودي و بي‌کفايتي عوامل اجرايي و انتظامي مسوول برگزاري مراسم حج تمتع به طور قطع يکي از عوامل اصلي شکل‌گيري فاجعه غم‌بار منا بوده است.
* پوتين: حمايت از اسد تنها راه پايان جنگ سوريه است
رئيس‌جمهوري روسيه تصريح کرد که تنها راه براي پايان جنگ در سوريه حمايت از بشار اسد در جنگ عليه تروريسم است.ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه به شبکه سي بي اس آمريکا درباره اينکه آيا هدف از اقدامات نظامي در سوريه نجات نظام بشار اسد، رئيس‌جمهوري اين کشور است يا خير، گفت: مطمئنا هدف ما همين است.
* تعديل پيش نويس قانون تحريم‌ها عليه ايران در سنا
سناي آمريکا لايحه تحريم‌هاي ايران را که هم‌اکنون در کنگره آمريکا مورد بحث است به واسطه اعتراضاتي مبني بر اينکه نسخه اصلي آن موجب از بين رفتن توافق هسته‌اي با ايران مي‌شود، تعديل کرده است.
در پيش‌نويس لايحه جديد، تعهد براي‌ تجديد تحريم‌ها عليه ايران برداشته شده و پيشنهاد ارائه ابربمب‌هاي سنگر شکن به اسرائيل هم حذف شده است.

** ابتکار ۹۴/۷/۴
* مدیریت حج به دست سازمان کنفرانس اسلامی سپرده شود
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران با تسلیت شهادت حجاج و به ویژه حجاج ایرانی در فاجعه منا بر لزوم پاسخگو بودن دولت عربستان در قبال این حادثه تاکید کرد و گفت پیشنهاد ما این است که مدیریت حج به دست سازمان کنفرانس اسلامی بیفتد تا کشورهای اسلامی در این زمینه صاحب‌نظر باشند و در این زمینه مورد مشورت قرار گیرند.
* آتش‌بس ۶ ماهه در ادلب و زبدانی
دولت سوریه و مخالفان این کشور با تمامی بندهای توافق نامه آتش‌بس شش ماهه در زبدانی و شهرک‌های الفوعه و کفریا در ادلب موافقت کردند و قرار شد انتقال زخمی شدگان از این شهرها از روز جمعه آغاز ‌شود.

** قدس ۹۴/۷/۴
* هواپیماهای پیشرفته سپاه آماده پرواز به عربستان
سردار رمضان شریف، مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجهیزات و هواپیماهای پیشرفته نیروی هوا فضای سپاه و کادر پزشکی مجرب این نیرو آماده امدادرسانی و انتقال مجروحین و شهدای حادثه منا هستند.
* آغاز پاکسازی سوریه از تروریستهای تکفیری
خبرها حاکی است که نیروهای روسی به همراه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت عملیات منطقه‌ای وخیابانی را برای پاکسازی‌تروریست‌های‌تکفیری‌درشهرهای‌سوریه‌آغاز کرده اند.
* مقدمه‌ای برای سقوط آل سعود
علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس حادثه منا را تلخ و ناگوار دانست و گفت که شاید این حادثه حکمتی داشته و مقدمه‌ای برای تغییر نظام سیاسی عربستان و سقوط آل سعود باشد تا مسلمانان از دست این خانواده که به دست استعمار انگلیس در عربستان حاکم شدند، نجات یابند.

** خراسان ۹۴/۷/۴
* اعزام هيئتي ويژه براي پيگيري حادثه
وزير خارجه کشورمان نيز با صدور پيامي و با اشاره به مسئوليت کارگزاران اجرايي عربستان سعودي عنوان کرد که علاوه بر تشکيل ستاد ويژه‌اي در وزارت خارجه‌، تماس‌هاي سياسي فشرده خود را از نيويورک براي تسريع در شناسايي قربانيان و مداواي فوري مجروحان آغاز کرده است. حميد ابوطالبي، معاون سياسي دفتر رئيس جمهور نيز تصريح کرد: بي کفايتي عربستان در اين فاجعه واقعا محسوس است.
* ادعاهاي بان کي مون درباره حقوق بشر ايران
دبير کل سازمان ملل، در گزارشي جهت دار به تکرار ادعاهاي اثبات نشده درباره وضعيت حقوق بشر ايران پرداخته است. «بان کي مون» در گزارش روز جمعه از ايران به دليل اجراي حکم اعدام و آنچه به ادعاي او بالا بودن آمار بالاي اعدام بوده انتقاد کرده است.
* دعوت قاليباف، ولايتي و رضايي به شوراي اصول گرايان
سيدکمال الدين سجادي سخنگوي جبهه پيروان گفت:جامعه روحانيت ازقاليباف، رضايي و ولايتي براي پيوستن به شوراي هماهنگي اصول گرايان دعوت خواهد کرد و آن‌ها شاکله اين شورا را تشکيل مي دهند.

** اعتماد ۹۴/۷/۴
* منابع غربي: روسيه، ايران و سوريه مركز هماهنگي براي مقابله با داعش تشكيل دادند
بنا بر ادعاي منابع اطلاعاتي غربي، فرماندهان نظامي ايران، روسيه و سوريه در روزهاي اخير يك مركز نظامي مشترك را براي مبارزه با داعش در عراق تاسيس كرده‌اند. منابع غربي همچنين گفته‌اند هنوز مشخص نيست كه آيا دولت عراق در اين اقدام حضور داشته است.
* سفر بزرگ‌ترين هيات اقتصادي اروپا به تهران
سفير ايران در ورشو از سفر هيات ١٥٠ نفره اقتصادي لهستان به رياست معاون نخست وزير اين كشور به تهران خبر داد.

** بهار ۹۴/۷/۴
* نشست گروه ۱+۵ برای حل سیاسی بحران سوریه
خاویر سولانا، مسئول سابق سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به موفقیت مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای موسوم به ۱+۵ پیشنهاد داد این گروه برای حل بحران سوریه نشست برگزار کند.
* احترام آمریکایی‌ها به عید قربان
برای اولین بار در تاریخ آمریکا، به احترام عید قربان مسلمانان، مدارس نیویورک روز پنجشنبه تعطیل اعلام شد.به نوشته روزنامه واشنگتن پست، 'بیل د بلاسیو' شهردار نیویورک پیشتر اعلام کرده بود که از امسال به احترام عید فطر و قربان مسلمانان، مدارس این شهر در این دو روز تعطیل خواهد بود.
* خبرهای خوبی از وحدت اصلاح‌طلبان در راه است
محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه جریان رقیب می‌خواهد شکستش در انتخابات۹۲ را در انتخابات مجلس جبران کند، گفت: خبرهای خوبی از وحدت و همگرایی جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس در راه است که امیدوارم همبستگی اصلاح طلبان باعث تشکیل مجلسی قوی، توانا و در شان ملت بزرگ ایران شود.

** شهروند ۹۴/۷/۴
* احتمال اعزام یک هیات بزرگ تجاری بریتانیایی به ایران
دومین مقام ارشد دولتی انگلیس اعلام کرد: احتمالا‌ سال آینده با یک هیات تجاری به ایران سفر خواهد کرد. به گزارش ایسنا، «جورج آزبورن»، وزیر دارایی انگلیس درحالی از احتمال سفر به ایران در‌ سال آینده خبر داد که ماه گذشته انگلیس سفارت خود در ایران را بازگشایی کرد
* اوباما برنامه‌ای برای دیدار با روحانی ندارد
معاون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است که باراک اوباما هیچ‌گونه برنامه‌ای برای دیدار با رئیس جمهور ایران در حاشیه اجلاس سازمان ملل ندارد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حادثه منا سندی مکرر از بی‌لیاقتی آل سعود در خادمی حرمین شریفین است

اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ضمن محکومیت آل سعود وبا تسلیت به مناسب در گذشت حجاج ایرانی در حادثه منا، تأکید کرد :فاجعه تلخ و تأسف‌بار سرزمین منا در مکه معظمه موجب درگذشت و مصدومیت جمع کثیری از حجاج بیت‌الله الحرام و ضیوف الرحمن از کشورهای مختلف اسلامی در روز عید عظیم قربان شد که موجبات حزن و اندوه تمام مسلمین جهان به ویژه مردم شریف کشورمان را فراهم آورد و به واقعه‌ای فراموش نشدنی مبدل ساخت.این حادثه دلخراش در مراسم حج امسال سندی مکرر از بی‌لیاقتی آل سعود در خادمی حرمین شریفین و زائرین بیت‌الله الحرام می‌باشد و دولت آل سعود مسئول این بی تدبیری در اداره این مراسم عظیم می‌باشد.

با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، جلوی نفوذ دشمن را بگیریم
حوزه/ آیت الله فقیهی با اشاره به فرمایشات چندی پیش مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه درباره خطر نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن اظهار داشت: همه باید هشدارها و نگرانی‌های رهبری را جدی گرفته، رهنمودهای ایشان را مورد توجه جدی قرار دهند وی تصریح کرد: ما با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توانیم به خوبی جلوی نفوذ دشمن در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی را بگیریم.عضو جامعه مدرسین با تاکید بر لزوم اهتمام به اقتصاد مقاومتی گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی مقدمه ای است که اجانب در ما نفوذ پیدا نکنند تا فرهنگ آنها در ما تاثیرگذار باشد، لذا باید کاری کنیم اقتصاد مقاومتی به خوبی در کشور تحقق یابد.

پاسخ به نیازهای نظام اسلامی، رسالت جدی حوزه‌های علمیه است
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با اشاره به اینکه امروز یکی از رسالت‌های جدی حوزه‌های علمیه پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی است اظهار داشت: آنچه قابل توجه است این که ما به هیچ وجه نباید دچار سکولاریسم و شعارهای غرب گراهایی شویم که اسلام را صرفاً در مسائل فردی و اخلاقی محدود و خلاصه می‌کنند.عضو جامعه مدرسین افزود: در واقع ما برپایه نیازهای جامعه و حکومت و در روابط مختلف باید بتوانیم از دریای پهناور معارف و آموزه‌های دینی، توشه لازم را برگیریم و به نیازهای جامعه و نظام اسلامی پاسخگو باشیم.

حل معضلات فرهنگی ؛ نیازمند هم افزایی حوزه و دانشگاه
حوزه/آیت الله علیدوست حل معضلات فرهنگی کشور را در سایه هم افزایی و تعامل حوزه و دانشگاه، امکان‌پذیر دانست.عضو جامعه مدرسین با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی مراکز علمی کشور بی شک طلیعه تحرک، نشاط و تلاشی مضاعف در مسیر کسب علم توأم با تقوا و معنویت است که هم حوزویان و هم دانشگاهیان عزیز با حرکت در این مسیر می‌توانند به سعادت دنیا و آخرت نائل شوند.این استاد حوزه علمیه قم افزود: اولین هدف که حتی از آموزش مهم تر است، بحث پرورش و تربیت می‌باشد که باید با تزکیه نفس همراه باشد.

خودروی"محمدبن سلمان"عامل فاجعه منا بود
فردانیوز/روزنامه الدیار در مطلبی نوشت: مقام‌های سعودی خبر عبور خودروی یکی از سران این کشور از منطقه "مشعر منا" را که به کشته شدن صدها تن از حجاج منجر شد رد می‌کنند اما حقیقت امر این است که خودروی "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد و وزیر جنگ عربستان به همراه بیش از ۲۰۰ نیروی امنیتی و ۱۵۰ مامور پلیس وارد صفوف حجاج شده وباورود ولیعهد این کشور به صفوف حجاج در مشعر منا، عامل حادثه خونین در مراسم رمی جمرات است.

بیعت گروه تروریستی فیلیپینی با داعش
مشرق/یک گروه مسلح فیلیپینی با انتشار تصاویری از بیعت خود با ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش خبر داد. بنابر این گزارش، این گروه که گمان می‌رود وابسته به تروریستهای ابوسیاف باشند، با در دست گرفتن پرچم داعش بیعت خود را با آن اعلام کرده اند.

امریکا متحمل شکست راهبرد‌ی درمنطقه شده است
فردا/دبیر کل حزب الله لبنان با تسلیت فاجعه منا تاکید کرد که وقوع حوادث پی‌در‌پی در مراسم حج دلیل وجود خلل در دولت سعودی است.‫سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه انداختن بار مسئولیت بر دوش حجاج در واقع برای ساده انگاری مسائل است‬‎ گفت: باید تحقیقاتی در این زمینه انجام شود و ما خواستار مشارکت نمایندگان کشورها در این تحقیقات هستیم. وی دربخش دیگری ازسخنان خود تاکید کرد: پنج سال از جنگ جهانی ضد سوریه می‌گذرد‌ اما شاهد هستیم که سوریه پایدار و مقاوم است و همپیمانان سوریه هم در کنار این کشور پایدار هستند. نصرالله با تاکید بر شکست طرح‌های آمریکا در منطقه گفت: ما امروز شاهد شکست راهبرد‌های آمریکا و نیز شکست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش هم هستیم‬‎.

مفتی دربار سعودی: حجاج عمداً مُردند
تسنیم/ مفتی آل‌سعود بدون تسلیت گفتن به خانواده‌های داغدار قربانیان فاجعه دلخراش مشعر منا که بیش از هزار کشته به جا گذاشت، ضمن سرپوش گذاشتن بر بی‌کفایتی و سوءمدیریت حاکمان عربستان در برگزاری مراسم حج، حجاج بیگناه را مسئول و مقصر وقوع این حادثه دانست.شیخ عبدالعزیز آل الشیخ از واژه خودکشی برای قربانیان فاجعه مشعر منا استفاده کرد مدعی شد برخی حجاج به دنبال مرگ عمدی در اماکن مقدسه هستند زیرا اعتقاد دارند مُردن در این اماکن، اجر و پاداش دارد.

آخرین اخباراز کشته‌ها ومفقودین حادثه منا
مهر/رئیس سازمان حج ضمن تشریح آخرین وضعیت زائران مجروح، فوتی و مفقود حادثه منا، گفت: عملیات شناسایی زائران عصر امروز به اتمام می‌رسد و آمار نهایی اعلام خواهد شد.اوحدی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌ها به ۱۳۳ نفر افزایش یافته گفت: در حال حاضر ۹۹ نفر از مجروحین در بیمارستان‌های مکه شناسایی شده‌اند و همچنین تاکنون ۳۵۶ نفر به کاروان‌های خود مراجعه‌ نکرده‌اند.رئیس سازمان حج و زیارت در مورد دلایل کند پیش رفتن شناسایی مفقودین و مجروحین حادثه منا گفت: کار بسیار پیچیده است؛ به طوری که زائرانی که در آن حادثه بودند، کارت و موبایل خود را از دست داده اند و هیچ مدرک شناسایی ندارند.

وزیرارشاد برای بررسی حادثه منا به عربستان می‌رود
فردانیوز/سخنگوی دولت پس از نشست فوق العاده هیئت دولت که به منظور بررسی حادثه منا تشکیل شده بود از اعزام هیئتی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عربستان برای بررسی حادثه منا خبر داد.نوبخت افزود:همچنین در این جلسه مقرر شد ستاد دیگری در داخل کشور با مسئولیت وزیر کشور تشکیل شود که در آن تعدادی از وزرا نیز عضویت دارند همچنین حسین امیر عبداللهیان بعد از جلسه فوق العاده هیئت دولت از احضار کاردار سفارت عربستان سعودی برای دومین بار خبر داد و افزود: از دیشب همکاری عربستان بهتر شده و این همکاری رضایت نسبی همکاران ما را به همراه داشته است و درحال رایزنی برای سفر وزیر ارشاد به عربستان هستیم.

دستور وزیر کشور به استانداران
جهان/در پی حادثه جانگداز منا رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران خواستار سرکشی آنان به خانواده‌های داغدار و ارائه تسهیلات لازم برای تشییع و مراسم ترحیم باشکوه پیکر مطهر جان‌باختگان و درمان مجروحین و آسیب‌دیدگان حادثه شد.

آمادگی آژانس انرژی اتمی برای ادامه همکاری‌ها با ایران
باشگاه خبرنگاران/مدیر کل آژانس انرژی اتمی در دیدار با ظریف ضمن ابراز رضایت از سفر هفته گذشته خود به تهران اعلام آمادگی کرد که همکاری‌های آژانس و ایران به ویژه در خصوص اجرای نقشه راه مورد توافق، در یک فضای مثبت ادامه یابد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcamane.49nue15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما