شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 32842
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از برگزاری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم در روز ۱۶ مهرماه همزمان با سراسر کشور خبر داد.
هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، محسن بهشتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵ هزار نفر عضو هیئت مدیره این سازمان هستند و با توجه به این جمعیت تعداد اعضای هیئت مدیره ۹ نفر خواهد بود.

وی با اشاره به حضور نمایندگان گرایش‌های عمران، معماری، برق، مکانیک، ترافیک، شهرسازی و نقشه‌برداری گفت: از گرایش عمران سه نماینده و از دیگر گرایش‌ها یک نماینده در هیئت مدیره عضویت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان روز پنجشنبه ۱۶ مهر ماه در قم همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود اظهار کرد: برای نخستین بار سه مرکز برای اخذ آرا پیش‌‌بینی شده است و اعضای سازمان از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ می‌توانند با مراجعه به یکی از سه مرکز پیش‌بینی شده شامل مدرسه شاهد واقع در بلوار امین، فرهنگسرای جوان در خیابان نواب و مجتمع نور در منطقه نیروگاه در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت و هیئت اجرایی جلسات متعددی را برای این انتخابات برگزار کرده‌اند بیان کرد: امیدواریم که با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته شاهد حضور حداکثری اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در این انتخابات باشیم.

بهشتی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۳ نفر در این انتخابات برای کاندیداتوری در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کردند، گفت: با توجه به ابلاغیه‌ها و تغییرات ایجاد شده ۴۲ نفر از این افراد تایید شدند و امیدواریم که شاهد رقابت سالمی باشیم.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات صورت گرفته در روند برگزاری این انتخابات در راستای تقویت نظام مهندسی و صیانت از حقوق شهروندی بوده است گفت: امیدواریم که کاندیداها ظرفیت‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کرده و اعضا نیز با شناخت کامل در انتخابات حضور یافته و به افراد منتخب رای دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه انتظار است که هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی بیشتر به مسائل کیفی و حل مشکلات بپردازند گفت: سازمان نظام مهندسی یک سازمان تخصصی است و باید از نگاه‌های تک بعدی به آن پرهیز شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که در این انتخابات اخلاق حرفه‌ای رعایت شود، بیان کرد: انتخابات و رای‌گیری به صورت الکترونیکی انجام شده و شرکت کنندگان باید کارت عضویت سازمان نظام مهندسی را هنگام رای دادن با خود همراه داشته باشند.

بهشتی با اشاره به خدمات مختلفی که سازمان نظام مهندسی ساختمان به مردم ارائه می‌دهد تصریح کرد: با این وجود شاهد هستیم که اعضای سازمان، مردم و مسئولان از این سازمان رضایت لازم را ندارند و هیئت مدیره جدید باید دغدغه اصلاح امور را داشته باشد و تصمیمات شفافی برای حل مشکلات اتخاذ کند.

وی با تاکید بر اینکه باید ابهامات در روند ارائه خدمات از سوی سازمان باید برطرف شود تاکید کرد:‌ فرآیند انتخاب مهندس ناظر، نحوه اجرا و نظارت، تهیه گزارش‌های نظارتی و... از نکاتی است که باید هیئت مدیره جدید نسبت به آنها بازنگری کند و نباید در برابر مشکلات سکوت کنیم چرا که این سکوت ممکن است که به موجودیت سازمان لطمه بزند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تاکید کرد: این سازمان با ۳۱۰ هزار نفر عضو در سراسر کشور در طول ۲۰ سال فعالیت خود خدمات قابل توجهی را ارائه کرده است ولی این مسئله نباید موجب شود که ما از اصلاح امور و حل مشکلات در مسیر فعالیت غافل شویم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcirvap.t1ar52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما