دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 3288
به منظور ثبت به موقع و دقیق آمار صورت می‌گیرد؛

استقرار ثبت‌یاران در بیمارستان‌ها و آرامستان‌های شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: ثبت‌یاران مستقر در بیمارستان‌ها و آرامستان‌های شهر قم، نسبت به ثبت به موقع آمار ولادت و فوت اقدام می‌کنند.
استقرار ثبت‌یاران در بیمارستان‌ها و آرامستان‌های شهر قم
به گزارش قم نیوز، ولی‌الله عسکری امروز در سخنانی اظهار کرد: ثبت احوال، الکترونیکی‌ترین اداره در کشور بوده که خدمات گسترده الکترونیکی ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: از اقداماتی که توسط این اداره‌کل انجام می‌شود به روز نگهداری آمار نفوس است و اطلاعات و آماری که در این زمینه جمع‌آوری می‌شود به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان قم عنوان کرد: امسال ۹۹ درصد وقایع تولد در استان ظرف ۱۵ روز به ثبت رسیده است و یک درصد باقی مانده به دلیل تعلل خانواده‌ها در تهیه شناسنامه و ثبت واقعه تولد بوده است.

عسکری خاطرنشان کرد: افرادی با عنوان ثبت‌یاران در چهار بیمارستان استان مستقر شده‌اند که با تولد هر نوزاد، گواهی ولادت را که سند هویتی فرد است، ثبت می‌کنند و گواهی فوت نیز با استقرار ثبت‌یاران در بهشت معصومه(س) به ثبت می‌رسد.

وی بیان کرد: به منظور کسب آمار دقیق و به روز دو واقعه ازدواج و طلاق نیز در نظر داریم ثبت‌یارانی را در دفترخانه‌های طلاق و ازدواج استان مستقر سازیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.4q1a2bqi4la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما